Auteur |
Onderwerp |
fransonline
Senior Member
695 berichten |
Geplaatst - 17/09/2010 : 19:01:17
|
Toine: we denken praktisch hetzelfde, zie mijn eerdere post... Lekker: naar Griekenland! Veel plezier alvast.
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 17/09/2010 : 19:08:23
|
Hoi Frans
Ons denk vermogen zit ook bijna op dezelfde leeftijds grens
Zal zeker dromen in de zon over.....?????
Gr Toine
Tyros 3 xxl + Stagepass 300 |
|
|
robbiedoes
Average Member
281 berichten |
Geplaatst - 17/09/2010 : 19:46:32
|
Ondanks dat ik nagenoeg uit diverse overwegingen er al van uit ben gegaan dat ik ga upgraden van de Tyros 3 naar de Tyros 4, ben ik van alle eerder (langzaam) uitgelekte informatie zo enthousiast geworden....dat ik zulke hoge verwachtingen had gekregen dat de demo's op het YouTube kanaal mij eerlijk gezegd tegenvallen. Misschien komt het gewoon door de keuze van de demo's, maar ik wil er toch graag mijn mening even laten klinken.
Van begin tot eind de video's bekeken. De eerste demo's bevatten helaas allemaal "oud" materiaal van de Premium Pack's (voices & styles). Totaal niets nieuws voor de Tyros 3 gebruikers. Maar de organ demo's blijven fantastisch klinken. Helaas kan niet iedereen (waaronder ik ) zo goed in orgelstijl spelen.
Uiteindelijk kwam ik bij de nieuwe sounds en styles. Met name hier zijn mijn hoge verwachtingen niet geheel uitgekomen.
Een paar voorbeelden & meningen:
http://www.youtube.com/watch?v=XyWiUg9Sp6s De vocals in deze video vind ik eigenlijk helemaal niet mooi. Ook is hier een duidelijk tekort aan polyfonie hoorbaar met erg veel "afgehakte" klanken. Jammer Yamaha...deze demovideo hadden jullie beter achterwege kunnen laten, want dit laat toch een tekortkoming van het keyboard horen.
http://www.youtube.com/watch?v=kiO7FlWlFSA Weinig nieuws over nieuwe drumkits. Wat ik in deze stijl hoor, vind ik persoonlijk niet echt mooi. Tenzij het de bedoeling was om een drumcomputer van vroeger te simuleren.
http://www.youtube.com/watch?v=ekc0nd2ghRw Erg hoge verwachtingen van de vocal sounds. Toch vind ik het in deze demo jammer dat in het begin (in het lage gedeelte) de sample erg kort wordt afgesneden bij het loslaten van de toets. Daar vind ik de sample in het laag ook niet mooi en natuurlijk klinken. In het hogere gedeelte later in het nummer klinken de vocals al een stuk prettiger en bruikbaarder.
http://www.youtube.com/watch?v=tsgA1ABlLeQ http://www.youtube.com/watch?v=KAb4w-bxlcM Was ook heeeeel erg benieuwd naar de SA2 violins. Het is een bijzonder moeilijk instrument om goed te sampelen voor een keyboard. Hij klinkt prima, wat ik ook zeker verwachtte voor een SA2 sound. Jammer vind ik het wel dat de violin in beide demo's in verhouding met de begeleiding nogal dof klinkt. De violin had wat sprankelender mogen zijn.
http://www.youtube.com/watch?v=qy17GibKBtE Strings zouden verbeterd zijn, maar hier vind ik de strings toch niet natuurlijk klinken. De strings hebben een vreemde "attack". Bij 0:45 wordt de registratie gewijzigd en wordt het geheel helaas nog onnatuurlijker.
Ok, ik klink misschien wat sceptisch en heb wellicht wat eerste teleurstellingen vertaald in negatieve klanken. Ook met in het achterhoofd dat een upgrade veel geld zal gaan kosten. Maar ook even wat positieve woorden: de VH2 demo klinkt fantastisch!!!
Overwegingen om toch over te stappen voor mij zullen zijn: - Snellere bediening van de Tyros (snellere OS) - Verbeterde Vocal Harmony(!!!) - Flash geheugen - MP3 ondersteuning - Betere drumkits (maar moet ik nog wel goed horen) - Meer styles + beschikbare SA2 voices in styles!!
Doorslaggevend zal een persoonlijke ontmoeting met de Tyros 4 zijn, gewoon echt even zelf bespelen, de diverse styles beluisteren en even lekker door alle geluiden heen lopen.
Oh...en eerst de demo op 30 september ik Wezep ...ik ben er klaar voor!!
Groeten,
Robert |
|
|
PatrickD
New Member
27 berichten |
Geplaatst - 17/09/2010 : 20:02:41
|
Laat ons dan wat horen Robert, ik ben zelf ook heel benieuwd (Demo op 3 oktober )en wellicht heb je dan een andere mening, Overigens vind ik de Strings wel heef goed klinken vooral de "Music production"video..
groetjess Patrick |
|
|
fransonline
Senior Member
695 berichten |
Geplaatst - 17/09/2010 : 20:13:06
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door PatrickD
Laat ons dan wat horen Robert, ik ben zelf ook heel benieuwd (Demo op 3 oktober )en wellicht heb je dan een andere mening, Overigens vind ik de Strings wel heef goed klinken vooral de "Music production"video.. groetjess Patrick
De production video is een leuk voorbeeld van hoe je met bijv. Cubase tot prachtige(midi)prestaties komt met de Tyros 4, maar het geeft geen reëel beeld van hoe je live/normaal met de T4 speelt (tenminste ik). Maar ok, de term "production" geeft dit eigenlijk al wel aan.
Bewerkt door fransonline op 17/09/2010 20:15:08 |
|
|
PatrickD
New Member
27 berichten |
Geplaatst - 17/09/2010 : 20:25:18
|
Klopt Frans, echter het ging over hoe de strings klinken, en in dit clipje vind ik de strings erg mooi. |
Bewerkt door PatrickD op 17/09/2010 20:25:41 |
|
|
MrBoembas
Average Member
336 berichten |
Geplaatst - 17/09/2010 : 21:09:38
|
Hij klinkt geweldig eindelijke echte voices erin waar dat ik zolang op wachte, wat de VA7 van Roland al wel had. Subliem gewoon!!!
Grtz,
Daniel. |
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 17/09/2010 : 21:26:32
|
Ik had deze reacties eigenlijk niet verwacht allemaal maar dat zal denk ik wel komen omdat ik nog de tyros 2 heb en geen tyros 3. Maar goed iedereen heeft recht op een eigen mening... toch
Groetjes Ben |
|
|
fransonline
Senior Member
695 berichten |
Geplaatst - 17/09/2010 : 21:38:36
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Ben
Ik had deze reacties eigenlijk niet verwacht allemaal maar dat zal denk ik wel komen omdat ik nog de tyros 2 heb en geen tyros 3. Maar goed iedereen heeft recht op een eigen mening... toch Groetjes Ben
Ik denk dat de overgang van de T2 naar de T4 enorm is, vandaar wellicht een andere beleving van van T3 naar T4. Uiteraard heeft iedereen recht op een eigen mening, dat maakt een forum juist interessant!
|
|
PatrickD
New Member
27 berichten |
Geplaatst - 17/09/2010 : 22:07:56
|
Ben ik ook met je eens Frans, de overgang van t2 naar t4 zal enorm zijn, enfin wellicht nog even wachtten en luisteren/spelen bij de demo`s. |
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 17/09/2010 : 22:18:09
|
Dat moet dan haast wel zo zijn want ik zit al de gehele dag naar de demo's te luisteren over de instalatie waar ik normaal met mijn tyros 2 over speel en dat klinkt gewoon super. Maar goed , ik ben nu wel heel erg benieuwd naar het prijskaartje wat aan deze machine komt te hangen. In Duitsland is de Tyros 4 zonder speakers te koop voor €3.679,00 , ben benieuwd wat het hier in Nederland word. want als ik deze reacties zo allemaal lees van een paar tyros 3 eigenaren zal dat denk ik de doorslag moeten gaan geven van of wel of niet kopen .
Maar persoonlijk denk ik wel dat yamaha hier toch een grote slag mee gaat slaan bij huidige tyros en Tyros 2 gebruikers en uiteraard ook die muzikanten die graag steeds het nieuwste van het nieuwste willen hebben want die zijn er ook genoeg. Maar goed , de enige die dit over een tijdje zou kunnen bevestigen zou de firma Oostendorp zijn , die zullen vanzelf gaan zien wie er het meest voor de Tyros 4 zal gaan.
Groetjes Ben |
Bewerkt door Ben op 23/09/2010 17:29:53 |
|
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 19/09/2010 : 20:27:26
|
Hallo allemaal. Mijn eerste indrukken vanTyros4? Prachtige voices, sommige wil je meteen een nummer van the Carpenters gaan spelen, geweldig! En wat dacht je van de style Gospel Funk?!?!?!? Dat is echt van...uh..zo hé....wow..... Tricky vind ik de ba doo ba dab enz. Komt niet altijd goed uit de verf, ondanks dat er geroutineerde demontrateurs bezig zijn. Ook lijkt men te moeten wennen aan de aanslag-gevoelige effecten. Soms valt het volume te vroeg of op het verkeerde moment weg en dan gaat het "live effect" of het "net echt" van het instrument een beetje verloren. Of ik ga overstappen weet ik nog niet, maar ik ben wel behoorlijk enthousiast! En voor de mazzelbibsen () die al een T4 hebben besteld: Van Harte! Grtzz, Heiko
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
|
|
bertus
Senior Member
916 berichten |
Geplaatst - 19/09/2010 : 22:03:29
|
Ben nog steeds erg gelukkig met mijn Tyros 3, nu een jaar al....ha,ha! Ondanks dat de TYROS 4 HÉÉL MOOI KLINKT. Maar ook voor mij (ons) zijn er grenzen voorlopig....genieten, mensen, dat is het motto! Tenzij de postcodeloterij het eens een keer goed gaat doen...
Groet, Bert
Muziek is leuk, en zeker als je het zelf kan maken!!! |
Bewerkt door bertus op 19/09/2010 22:08:06 |
|
|
ROMANTIKO
Senior Member
549 berichten |
Geplaatst - 19/09/2010 : 22:10:59
|
Ja jongens tyrossers,ik vind het persoonlijk ook nog wat vroeg om reeds na 20 maand alweer te veranderen van T3 naar T4,enfin das persoonlijke opinie,groetjes ROMANTIKO |
|
|
robbiedoes
Average Member
281 berichten |
Geplaatst - 19/09/2010 : 22:44:15
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Ben
<knip>
Maar persoonlijk denk ik wel dat yamaha hier toch een grote slag mee gaat slaan bij huidige tyros en Tyros 2 gebruikers en uiteraard ook die muzikanten die graag steeds het nieuwste van het nieuwste willen hebben want die zijn er ook genoeg.
<knip>
Hehehe...reken mij maar tot die vetgedrukte categorie Ondanks dat ik over de nieuwe vocal sounds niet echt te spreken ben, zijn er toch genoeg andere zaken die verbeterd zijn.
Groetjes, Robert |
|
|
Onderwerp |
|