Auteur |
Onderwerp |
guyske
Average Member
295 berichten |
|
Sneakyman
Average Member
275 berichten |
Geplaatst - 28/09/2010 : 07:55:26
|
Bedankt voor de link,
Jammer van de piano Dan wacht ik toch maar nog een paar tyrossen af, tyros 5 of tyros 6. Ik vond dit online zeer goed klinken, maar als ik het hier lees dan is er niks verandert. En dit is toch wel een punt dat gewoon verandert moet worden. Zelfs een normaal mens kan horen dat dit niet een echt piano geluid is. Misschien krijgen we dan ook eindelijk meer keys (70 of 80 of zo )
Maar ja, verder is alles weer zeer positief, maar voor mij is de piano zeer belangrijk Misschien dat ik het ooit nog eens zelf ergens kan beluisteren en dan toch nog op andere gedachten kom...
Gr. Menno |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 28/09/2010 : 09:10:45
|
Hallo Menno,
Jouw laatste zin is belangrijk. De reactie in de link is de mening van 1 persoon. In de statistiek spreek je dan van n=1. Zelfs bij de uiterst persoonlijke subjectiviteit kun je daar nog niets van zeggen.
Verderop in de link wordt om verduidelijking gevraagd en ook of hij de pedalen wel heeft gebruikt (bv. voor half demping).
Wat je zegt, ook ik vind de piano online heel goed klinken. Ik verwacht dat de CVP-509-sample is gebruikt, maar we zullen zien/horen.
Groet, Ruud
|
|
|
T-Rossie
Moderator
3237 berichten |
Geplaatst - 28/09/2010 : 09:55:41
|
Er komt nog bij dat hij voornamelijk met koptelefoon heeft geluisterd. Mijn ervaring is dat dat een erg slechte referentie is..... goede speakers laten een instrument pas 'leven'. |
|
|
Jan Bruijn
Average Member
275 berichten |
Geplaatst - 28/09/2010 : 11:12:48
|
T-Rossie,
Luisteren naar speakers is beter dan het gebruik van een hoofdtelefoon?
Dat is natuurlijk grote onzin. Een hoge kwaliteit hoofdtelefoon geeft een veel beter geluidsbeeld dan speakers in een open ruimte.
Speakers werken alleen goed in een geconditioneerde ruimte, zoals studio's voor monitoring.
Om een TYROS te beoordelen gaat dat uitstekend met een koptelefoon op, zeker als die rechtstreeks geplugd is in een TYROS.
Jan
|
|
|
Raysyl
Average Member
234 berichten |
Geplaatst - 28/09/2010 : 11:37:30
|
Ik maak gebruik van eenvoudige iphone hoofdtelefoontjes. En dat geeft een verdomd goed geluid. Maar als je nu van die grote speakers en versterkers gaat gebruiken voor optredens,ja dan weet je niet wat je hoort. Super dus |
|
|
Jan Bruijn
Average Member
275 berichten |
Geplaatst - 28/09/2010 : 11:57:06
|
Raysyl,
Ik hoef echt niet gelijk te krijgen, maar waar jij het over hebt is luid en hard geluid. Ik heb het over de kwaliteit van het geluid.
Ga maar eens naar optredens in een grote zaal of in een stadion. Niet om aan te horen, om een extreem voorbeeld te geven.
Met een hoofdtelefoon aangesloten op een goed geluidssysteem heb je een perfect geluid, waarin alle details tot zijn recht komen.
Jan |
Bewerkt door Jan Bruijn op 28/09/2010 11:59:24 |
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 28/09/2010 : 12:54:44
|
Ik vind alle klanken eerlijk gezegd wel goed. En als ik een hoofdtelefoon gebruik dan is het de Sennheiser HD555 deze klink echt goed (vind ik) Maar om een goed oordeel te kunnen geven zul je de Tyros 4 toch zelf moeten horen. Wat ik wel vind is dat de Tyros 4 inderdaad ook zonder de speakers goed moet klinken want als je een optreden zou moeten verzorgen speel je ook niet met de tyros 4 speakers en moet het toch goed klinken. Maar dat zal ook zeker wel het geval zijn , aangezien mijn Tyros 2 zonder de speakers nu zelfs nog beter klinkt dan met de Tyros 2 speakers . Dus geen zorgen mensen , komt allemaal goed
Groet, Ben |
Bewerkt door Ben op 28/09/2010 12:55:04 |
|
|
T-Rossie
Moderator
3237 berichten |
Geplaatst - 28/09/2010 : 13:02:17
|
Je mag het onzin noemen Jan, maar ondanks dat ik een loei-dure koptelefoon heb en de kwaliteit subliem is, is de indruk op (goede) speakers geheel anders qua positionering/detaillering.
Wel eens een productie gedaan puur met koptelefoon? Ik wel in een ver verleden en weet uit ervaring dat je enorm schrikt als het via speakers gaat komen.
.... zal ook wel onzin zijn ? |
|
|
Jan Bruijn
Average Member
275 berichten |
Geplaatst - 28/09/2010 : 13:35:25
|
T-Rossie,
Inderdaad. Grote onzin. I doe niet anders. Alle produkties die ik gemixed heb is gemixed met hoofdtelefoon op. Tot volle tevredenheid mag ik wel zeggen.
Je moet natuurlijk wel weten waar je mee bezig bent en wat je wilt bereiken.
met vriendelijke groet.
Jan |
|
|
T-Rossie
Moderator
3237 berichten |
Geplaatst - 28/09/2010 : 13:41:15
|
OK Jan je mag gelijk hebben. Stom he dat (grote) studio's zoveel geld in speaker systemen pompen terwijl ze het volgens jou met een koptelefoontje van 400 euro af zouden kunnen? Hier laat ik het bij
|
|
|
Jan Bruijn
Average Member
275 berichten |
Geplaatst - 28/09/2010 : 13:56:41
|
T-Rossie,
Dat is helemaal niet stom. Grote studio's hebben geconditioneerde ruimtes, daar werken speakers prima.
Ik bedoel dus de minder bevoorrechten die moeten werken in minder ideale studio ruimtes.
Roel, wij hadden het hier wel over TYROS luisteraars, niet over professionele studio werkers.
Neemt niet weg dat ik grote bewondering voor je hebt, ongeacht het feit dat wij hier van mening verschillen.
Jan
PS
Ik weet van sommige professionele sound mixers dat zij de groffe mix met de speakers doen en daarna overstappen op de koptelefoon voor de detaillering. Ik sla de groffe mix dus over. Spaart tijd. |
Bewerkt door Jan Bruijn op 28/09/2010 14:02:25 |
|
|
n/a
deleted
1312 berichten |
Geplaatst - 28/09/2010 : 13:58:09
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bruijn
T-Rossie,
Inderdaad. Grote onzin. I doe niet anders. Alle produkties die ik gemixed heb is gemixed met hoofdtelefoon op. Tot volle tevredenheid mag ik wel zeggen.
Je moet natuurlijk wel weten waar je mee bezig bent en wat je wilt bereiken.
met vriendelijke groet.
Jan
Niet goed hé Jan. Mixen doe je op monitoren en liefst goeie. Ik heb ter beschikking de Mackie HR824 , PCM's en Quested HQ 210 ( is zo duur als een T-4 ) Daarnaast zijn mijn koptelefoons gewoon simpele sennheisers HD 212 pro en de beroemde DT 770 / 80 ohm. Ieder ding geeft een ander geluid . De vraag is , wat is het beste ?. Mij zal het een worst wezen. Als ik op één of andere demo : orgeltjes en koren hoor , stap ik het af, zonder schroom. Nu ga ik slapen want ik heb een ganse nacht doorgewerkt in de studio sis
Soft-lounge, lounge, chillout componist |
|
|
Jan Bruijn
Average Member
275 berichten |
Geplaatst - 28/09/2010 : 14:04:36
|
Hi Sis.
Zo heeft ieder zijn voorkeur.
Jan |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 29/09/2010 : 11:27:07
|
Hallo
maak maar eens een produktie met zang via de koptelefoon en luister daarna via de boxen. Persoonlijk schrok ik daar toch van.
Vr Gr eddy |
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 29/09/2010 : 12:21:25
|
Nou mannen, laat die geweldig klinkende producties dan maar is horen, Ben benieuwd.
Soryt |
|
|
Onderwerp |
|