Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Omzetten T2 naar T4
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

patrik
Starting Member

16 berichten

Geplaatst - 28/09/2010 :  17:50:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal,

Allereerst zal ik mij nog een keer voorstellen.
Ik ben patrik en in 2007 heb ik mijn oude hobby weer opgepakt.
Hiervoor heb ik wel de overstap gemaakt van een oud orgeltje naar de Tyros 2. (echt een giga stap welke nooit meer groter zal worden)
Dit is zo goed bevallen dat ik nu seriues naar de Tyros 4 wil gaan kijken en luisteren.
Maar dan nu de vraag; kan iemand mij vertellen of het veel werk is (tijdrovend) geweest om registers, styles enz. om te zetten naar de Tyros 3.
Aangezien ik van de T2 dan een overstap maak naar de Tyros 4 is dit wel nodig heb ik begrepen.

Muzikale groet,
Patrik

theplayer
Moderator

3016 berichten

Geplaatst - 28/09/2010 :  18:50:46  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Patrik,

Nee, het is niet een tijdrovend klusje.
Yamaha heeft daar keurige conversieprogramma's voor.
Naam: Fileconverter for Tyros 3. (Of Tyros 2)
Deze zijn gratis te downloaden bij Yamaha.
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina

rwmschei
New Member

44 berichten

Geplaatst - 30/09/2010 :  12:13:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van rwmschei  Reageer met citaat
Hallo Allemaal,

Ik ga dezelfde overstap maken als Patrik en heb even twee aanvullende vragen.

Ik heb voor mijn T2 verschillende "Musicfinders", met daarin de verschillende "Favorieten". Zijn deze ook te gebruiken (om te zetten) voor de T4 ?

Ook heb ik de verschillende "Custom Voices" (o.a. Super-pack) in een "Voice libary" opgeslagen. Deze heb ik dan ook weer hier en daar in mijn registraties verwerkt. Weet iemand of ik deze ook voor mijn nieuwe T4 kan gebruiken en omzetten ??

Teeering 't kriebelt

Gr,

René Scheilen

www.scheilen.org/rene/index_rene.html

GEAR: Yamaha Tyros2 - Technics EX-60

Carola
Junior Member

96 berichten

Geplaatst - 30/09/2010 :  13:19:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Frans,

Hoe moet ik me dat voorstellen zo'n conversieprogramma? Ik heb een Tyros 3 met nogal wat registraties en songs en wil ook graag overgaan naar de Tyros 4. Ook ik maak me zorgen over het werk van het omzetten. Als ik het dus goed begrijp valt het mee????

Groetjes,

Carola

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 30/09/2010 :  14:07:29  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
Volgens mij kun je T3 registraties zonder conversie meenemen naar de T4. De T4 heeft namelijk de stijlen van de T3 ingebouwd (legacy).

Als je van de T2 naar de T4 gaat, zul je T2 registraties eerst met bovengenoemd conversieprogramma moeten bewerken en geschikt maken voor der T3, daarna geldt wat in de eerste zin staat.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

Carola
Junior Member

96 berichten

Geplaatst - 30/09/2010 :  14:49:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Dat is fijn! Bedankt voor je reactie.

Groetjes,

Carola

MrBoembas
Average Member

336 berichten

Geplaatst - 05/10/2010 :  14:30:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoo Frans,

Ik las op de andere site van Henk Oostendorp dat de styles in geel of wel herbenoemd zijn of wel niet aanwezig zijn in de Tyros4 een beetje verwarrend wat bedoelt Henk precies met niet aanwezig?
Ik dacht altijd dat de styles van alle oude Tyrossen werden mee genomen en heringespeeld werden door Yamaha en nog beter klinken maar nu lees ik dat er ook styles zijn die niet mee genomen zijn. Misschien dat Henk hier iets meer over kan vertellen.
Overigens ik wil dolgraag overstappen naar de Tyros4 maar ik wacht er nog eventjes mee maar als ik hem koop is het wel weer bij Oostendorp (de thuishaven voor me :D)

Grtz,

Daniel.

PS: Henk hopelijk wil je even reageren. :$

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 05/10/2010 :  22:17:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Henk vroeg me even te antwoorden, omdat ik de klanken- en stylesvergelijkingen heb gemaakt, waar Daniel op doelt.

Allereerst heeft Frans(online) gelijk dat de registraties van de T3 zondere enige conversie in de T4 kunnen worden gebruikt. Alleen geldt de Legacy-folder voor de klanken en niet voor de styles.

In totaal heeft de T4 500 styles. Toch zijn er zo'n 80 nieuwe styles in de T4 bijgekomen. Dat betekent dat er zo'n 30 styles die in de T3 zaten, niet meer in de T4 zitten. In het overzicht stylevergelijk T4 vs T3 heb ik de "verdwenen" styles in het geel aangegeven. Aangezien ik toen nog niet wist of ze eventueel hernoemd waren heb ik dat als zodanig erbij vermeld. Ze zijn dus niet meer aanwezig.
De nieuwe styles heb ik in het groen aangegeven.

Ik adviseer om alle interne Styles van de T3 op een USB-stick te kopiëren, zodat je toch de beschikkeng hebt over de 30 "verdwenen" Styles, als je naar de T4 overstapt.

Vandaag heb ik op de T4 wat geëxpirimenteerd met mijn T3-registraties van de Workshop. Bijvoorbeeld met "One Note Samba", waarin ik Fast Bossa gebruik en in de registraties 1 t/m 4 speel met de bijbehorende OTSsen.
Ongeacht dat de OTSsen in de T4 anders zijn geprogrammeerd dan die in de T3, klinken ze toch zoals ze in de T3 zijn.
In registratie 1 wordt verwezen naar de Fast Bossa. Aangezien die in de T4 is gewijzigd met o.a. Latin Vocals erin verwerkt, klinkt die style wel anders dan in de T3.

Wat er gebeurt als een T3-registratie verwijst naar een Style die niet meer in de T4 zit, heb ik nog niet geprobeerd. Dit zal ik morgen eens uitzoeken.

Ik hoop dat dit e.e.a. wat heeft verduidelijkt.

Groet, Ruud

MrBoembas
Average Member

336 berichten

Geplaatst - 06/10/2010 :  13:02:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Ruud,

Dank je wel voor je snelle en goede uitleg, dus wat Robbendoes zei van een backup maken van je styles is helemaal zo slecht nog niet, aangezien de meeste mensen een tyros-2/3 hebben. Het viel mij al eens eerder op toen ik op de Tyros2 mijn eigen rot aan het zoeken was na een bepaalde style intro die Marco vroeger gebruikte bij een show en dat ik op een avond aan Marco vroeg welke style is dat en Marco zei: Die zit in de Tyros1 en niet in de Tyros2, als je dan eenmaal gehecht bent in een liedje om die style te maken en hij zit plots niet meer in de nieuwe versie van de Tyros kom je scheef uit, daarom dat ik er ook op doelde.

Grtz,

Daniel.

PS: Henk nog bedankt voor je mailtje ;-)

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 06/10/2010 :  22:05:18  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Wat er gebeurt als een T3-registratie verwijst naar een Style die niet meer in de T4 zit, heb ik nog niet geprobeerd. Dit zal ik morgen eens uitzoeken.

Dat heb ik vandaag even getest. De verwijzing naar die styles werkt dan niet meer. Eigenlijk wel logisch, maar nu weten we het ook zeker. Er worden dan andere styles in de T4 geselecteerd.
In dit geval zul je de registraties op de T4 moeten aanpassen en laten verwijzen naar de uit de T3 gekopieerde "verdwenen" styles in een map op de Hardisk of het user-geheugen.

Vandaag met Martijn en Henk besproken dat degene die bij Henk een Tyros4 aanschaft, deze "verdwenen" styles erbij geleverd krijgt. Ook dus degene die geen T3 heeft/had om deze te kopiëren.

Groet, Ruud

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 06/10/2010 :  23:06:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
En dan maar zeggen dat "Oostendorp"geen service geeft.

Dat is weer toppie geregeld.

Ik wacht nog ff krijg ik nog geld bij als ik mijn T3 inruil

Gr Toine

Tyros 3 xxl + Stagepass 300

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 07/10/2010 :  07:01:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Het wel of niet aanwezig zijn van styles/sounds bij overstappen naar nieuwe Tyros.
Daarom kopïeer ik altijd de style bij de song in 1 map die ik de naam van de song geef.
Als ik daar dan een registratie van maak, heb ik altijd de juiste style.

Ik heb altijd zo gewerkt en nooit geen probleem gehad hierdoor.
Dit wordt straks mijn 4e Tyros en ik verwacht dus nu ook geen probleem.

De nieuwe style's zijn toch weer anders, vooral de Intro's en Endings.

Er is ook een programma (weet zo gauw de naam niet) dat al je registraties omzet van intern naar HD.
Dus al je Interne styles naar de HD kopïeren en registraties aanpassen en alles werkt weer.

Bij de musicfinder is dit anders.
musicfinder werkt met filenummers i.p.v. filename en kon t/m de T3
alleen intern styles en styles uit het usergeheugen kiezen.
Soms greeg je dan bij het nieuwe keyboard dan een andere lijkende style omdat de style niet aanwezig was of anders is genoemt.

Bij de T4 kun je nu volgens mij ook de Styles en zelfs Audiofile's kiezen in de musicfinder, dus daar weer vooruitgang.

Groeten Wim

Dick
Average Member

218 berichten

Geplaatst - 19/10/2010 :  14:18:26  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dick  Reageer met citaat
Haaaaaaaaaaaaaaaa... Oostendorp, wanner kan ik mijn T4 halen...dan krijg ik ook nog de styles..thxxx

groetjes Dick
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000