Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Ik heb tijdens de Primeur op de Tyros 4 gespeeld!
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 05/10/2010 :  09:59:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Guyske ,

Het gaat in dit filmpje ook niet om een demonstratie door een yamaha demonstrateur , wel heeft michel voncken volgens de tekst die bij het filmpje staat eerder een demo gegeven.
Ik vermoed dat dit gewoon een plaatselijke muzikant is die tijdens dat festival even heeft mogen spelen op de tyros4

Dit filmpje is door deze muzikant zelf gemaakt en volgens mij mag dat wel , anders zou straks niemand meer een opname op youtube kunnen zetten en dat kan ik me niet voorstellen eerlijk gezegd.

En inderdaad het ligt aan de opname dat het geluid minder is van kwaliteit.
Het is gewoon met de microfoon van de filmcamera opgenomen dat hoor je duidelijk.

Tekst bij filmpje:

kilney | 3 oktober 2010

Hi and hello! This time, I made a little video with the Tyros 4 in Herdecke on the Okey-festival. Don´t forgett your vote and your comment, please.

Big THANK YOU to Michel Voncken, for his friendly support!!!

Thanks in advance ,-)! Please notice - This is not a official product video!!!

Best regards from germany - Robert ,-)

Groet,
Ben

Bewerkt door Ben op 05/10/2010 10:20:00
Ga naar bovenaan de pagina

guyske
Average Member

295 berichten

Geplaatst - 05/10/2010 :  11:02:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Goed gezien Ben, ik heb er niet zoveel woorden aan vuilgemaakt, ik dacht wel dat iemand anders zich de moeite zou nemen om dat wel te doen

The way to go, heerlijk die Tyros 2

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 05/10/2010 :  11:06:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Graag gedaan guyske

a048352
New Member

49 berichten

Geplaatst - 05/10/2010 :  11:58:07  Toon profiel  Bezoek de homepagina van a048352  Reageer met citaat
Belangrijke opmerking daarbij is dat de laatste 2min van dat filmpje deze gast niet LIVE speelt (dus niet met style van Tyros), maar een MP3/WAVE draait en hier wat piano meespeelt...

Beetje raar waarom hij dit doet, want veel mensen zullen dit niet doorhebben en ten onrechte denken van "djee wat klinken die dance styles vet" terwijl er aan de dance styles geen nieuwe zijn toegevoegd... (JAMMER !!)

guyske
Average Member

295 berichten

Geplaatst - 05/10/2010 :  12:20:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Tsja, de mogelijkheid van mp3 zit erin en die gast laat zien dat hij er iets mee kan, is het mijn verhaal nee maar het kan.
We vermelden duidelijk dat het een gast is die zich vermaakt op een T4, niet meer niet minder.

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 05/10/2010 :  12:21:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi a048352,

Hij laat hier gewoon de mogelijkheid zien om mee te spelen met een audio bestand (wat overigens ook in tyros 2 en 3 kon)
het nieuwe aan tyros 4 is de mogelijkheid om mp3 af te spelen.

Ik zie daar niets verkeerds in aangezien spelen met midifiles het zelfde werkt , alleen met gebruik van audio bestanden kun je het totaal plaatje wel flink uitbouwen .

Persoonlijk ben ik daar wel geen voorstander van en speel het liefst met de styles , maar iedereen speelt op z'n eigen manier en die moet je gewoon respecteren.
Om zoiets te maken dat alles ook synchroon loopt kost best wel wat werk en dat moet die muzikant toch zelf doen , net zoals het mee spelen met die mp3.

Groet,
Ben

a048352
New Member

49 berichten

Geplaatst - 05/10/2010 :  13:00:29  Toon profiel  Bezoek de homepagina van a048352  Reageer met citaat
Hey Ben,

Het is natuurlijk zijn volste recht om mee te spelen met mp3, ik wou gewoon aantonen dat ik het een beetje misleidend vond. Hij speelt wel degelijk met zijn links hand mee alsof hij met een style aan het spelen is wat een verkeerde indruk kan wekken,vandaar mijn (terechte) opmerking. Ik bedoelde er verder niets mis mee!

Voor de rest moet iedereen plezier maken met een klavier zoals hij dit wilt ;-)
Zelf ben ik natuurlijk voorstander voor enkel met styles te spelen(dus volledig live) , heb het niet zo voor die fakers die enkel met midifiles gaan optreden...

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 05/10/2010 :  13:11:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Tim, ik ga volledig mee met jou stelling.
Wij spelen live en jij bent erg goed en dat meen ik .
sis

Soft-lounge, lounge, chillout componist

guyske
Average Member

295 berichten

Geplaatst - 05/10/2010 :  13:14:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Euh, ik wil niet moeilijk doen, ik gebruik het ook zelden, maar met midi meespelen doe ik soms als je een arrangement in mekaar knutselt en dat vervolgens afspeelt om dan alle toetsen te kunnen gebruiken om solo's te spelen of je toetsen op te delen.
Das dus ook wel live maar het geeft een aantal voordelen als je ingewikkeld stukje wil spelen, je bent dan veel minder met instellingen bezig en kan solo flink gas geven.

Ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is, je kan alles als hulpmiddel gebruiken dat beschikbaar is op de manier die men zelf verkiest.
Enfin, de uitspraak fakers word hier nogal licht in de mond genomen vind ik.
Er zijn natuurlijk charels die het publiek in de zak zetten, maar als die mensen dat willen horen voor mij ook geen probleem.

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 05/10/2010 :  13:38:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn  Reageer met citaat
A04853

Als T3 bezitter en MOTIFXS8 maak ik ook wel eens gebruik van Styles aanwezig in de T3.

Spelen met Styles is in feite ook een manier van de makkelijkste weg kiezen. Het meeste werk is namelijk al in de styles zelf verricht.

In beide gevallen is enige kennis van akkoorden wenselijk. Ik zie dus geen reden om op musici af te geven die gebruikmaken van midi files voor de begeleiding.

groetjes

Jan

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 05/10/2010 :  14:32:48  Toon profiel  Reageer met citaat
hoi a048352,

Dat gelde ook voor mij gaf alleen een reactie
groet,
Ben

a048352
New Member

49 berichten

Geplaatst - 05/10/2010 :  14:47:42  Toon profiel  Bezoek de homepagina van a048352  Reageer met citaat
Dag Jan (en anderen die zich aangesproken voelen),

Ik wilde niet tegen iemand zijn schenen schoppen met mijn opmerking... Om met styles te kunnen spelen is een goede kennis van akkoorden vereist. Ikzelf programmeer ook midifiles, voor gebruik in de studio en heel zelden voor live gebruik. Dit inderdaad zoals iemand hier zegt voor het meespelen van complexe solo's (met 2 handen) of voor een nummer dat je via styles nooit realistisch genoeg kunt laten klinken. (mensen zijn veeleisend tegenwoordig)
Wél ben ik dan zo eerlijk om mijn midifile aan te passen dat deze niet overvol klinkt zodat ik zelf de nodige instrumenten als begeleiding live kan meespelen. Anders ontgaat me het plezier van het spelen...

Ik geef dus niet af op mensen die midifiles gebruiken, wel op "fakers". En daaronder versta ik dus iemand die ergens de show gaat stelen maar eigenlijk geen ene noot kan spelen en dus enkel PLAY/STOP kent. Deze mensen bestaan, kom ik jammer genoeg soms tegen en het ergste van al is dat ze ermee weg komen... Dus het publiek realiseert zich niet dat deze persoon geen noot muziek kan spelen, of het interesseert hen gewoon niet...

En nu terug ontopic graag ;-)

Groeten,
Tim

MrBoembas
Average Member

336 berichten

Geplaatst - 05/10/2010 :  15:37:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik programmeer zelf ook mijn eigen midifiles ik speel gewoon alles in in de user van de Tyros maar dat doe ik alleen als ik muziek maak voor een theatershow van Freek waar ik heel veel liedjes voor maak. En als ik in de winkel bij Henk ben en Marco en ik mag wel eens iets spelen speel ik wel altijd Live met een style, Over Fakers gesproken sommige mensen willen veel show maken dat is het zelfde als die Geluidstechniekers die enkelt de hele avond aan knopjes willen draaien en zo een show geven terwijl je met één goede instelling en soms een beetje bij werken al voldoende is, show maken trekt helaas altijd, ach ja soms maak ik ook wel eens een show voor de grap hier thuis maar ik kan gelukkig wel spelen is de Popschool waar ik heb opgezeten toch nog ergens goed voor geweest.

En over het filmpje Ik vind het zelf geen fake filmpje aangezien hij wel meespeelt het is ongeveer ook te vergelijken met dat je in een Orkest meespeelt dan heb je ook maar 1 partij te spelen en de rest van het Orkest doet het andere Oke! dit is wel niet te vergelijken met de Tyros maar zo zie ik dit, dus niks fake aan :)

Ik probeer echt een keertje weer eens langs Wezep te gaan en zelf op de Tyros4 te spelen maar ja ik heb pas een klein Jack Russell hondje gekocht en ook een nieuwe Boskat en die twee vragen heel veel aandacht en ons nieuwe hondje schreeuwt al de buurt bij elkaar als ik even weg ben dus hm ik moet nog even wachten tot die wat groter is haha :D, maar zoals ik al eerder zei Ik heb met Marco Riedijk al gemaild en de filmpjes die ik nu al heb gezien over de Tyros4 maakt mij al enthousiast :D. En ik ben wel snel overtuigd van Yamaha.

En ik blijf ook nog altijd op me Emu en Roland keyboards en Synthesizers spelen. Echt als je Roland, Emu en Yamaha samen laat klinken dat geeft pas een geluid wow :P (Ik kan ook nooit afstand doen van al me keyboards en Synthesizers)

Maar goed nu terug Ontopic :D ;-)

Grtz,

Daniel.
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000