Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 microfooningang
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 4

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 21/10/2010 :  22:40:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Hoi Ruud,

De T4 staat niet alleen bij Oostendorp hoor!, er zijn wel meerdere winkels.

Ik heb afgelopen Zaterdag ook al op de T4 kunnen spelen, en uitproberen, terwijl Oostendorp nog niks had staan.

Niks verkeerd gezegd over Oostendorp, maar dit is niet de enigste winkel in Nederland.

Gr Toine

Tyros 3 xxl verkocht + Stagepass 300

Bewerkt door laakies op 21/10/2010 22:40:37
Ga naar bovenaan de pagina

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 21/10/2010 :  22:51:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Toine ,

het is het forum van de firma Oostendorp , dus vind ik het logisch dat je de naam Oostendorp ook geregeld hoord hier, en niet van zijn concurrenten ...toch?

groetjes Ben

Bewerkt door Ben op 21/10/2010 22:51:37

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 21/10/2010 :  23:14:59  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Hoi Ben,

Ik heb geen namen genoemd van die concurenten!!

Heb alleen mijn ervaring weergegeven dat ik afgelopen zaterdag me een uurtje heb kunnen uitleven op de T4 alleen in een andere winkel.

En gelukkig zijn er meerdere winkels, zodat de wereld niet ophoud in Wezep, want dan was er niks meer om te onderhandelen als consument.

Niks verkeerd gezegd over Oostendorp, want dit zijn ook gelukkig vakkundige mensen die oog hebben voor klant en muziek.

Maar een forum blijft een forum, ondanks de eigenaar hiervan, anders krijgen we de censuur kwestie en daar zit ik echt nie op te wachten

Gr Toine

Tyros 3 xxl verkocht + Stagepass 300

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 22/10/2010 :  08:13:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Ho mensen, zo heb ik het niet bedoeld.

Yamaha heeft ervoor gekozen om alle dealers in Europa tegelijkertijd van hun demo-model te voorzien. Dus ja, het staat niet alleen bij Henk, maar ik weet wel dat hifi het bij Henk getest heeft en momenteel nog geen enkele particulier in Nederland de T4 thuis heeft staan. Vandaar.

Groet, Ruud

hifi
New Member

40 berichten

Geplaatst - 22/10/2010 :  11:55:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van hifi  Reageer met citaat
Iuk heb zelf al een oplossing gevonden: dit apperaatje voor de ingang: Shure A15BT BRIDGING TRANSFORMER
Het is een weerstand om van laag naar hoogohmig te gaan die je ook om kunt draaien van hoog naar laag.
Shure heeft er een paar modellen van.
Deze lkijkt het geschikst.

hifi

T-Rossie
Moderator

3235 berichten

Geplaatst - 22/10/2010 :  15:24:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Hifi,
Je moet geen impedantie omzetter kopen want de microfoon is in beginsel al laag-ohmig. Je moet alleen de spanning iets verlagen..... zeg bijv. 5 - 10 dB en dat kan met zo'n simpel weerstand netwerkje.

Dick
Average Member

218 berichten

Geplaatst - 23/10/2010 :  21:48:18  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dick  Reageer met citaat
Is het niet vreemd, dat je nu al moet rotzooien met je microfoon en ingang? Terwijl er op de T3 een prima ding zat? Of zijn we aan het gokken en weten we nog niets zeker... en dan te bedenken, dat ik er zoeen in bestelling heb staan...?
Maar wil em toch graag hebben...alleen wanneer???

Dick
Average Member

218 berichten

Geplaatst - 23/10/2010 :  21:51:32  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dick  Reageer met citaat
Ow...voor de zekerheid nog even dit...Yamaha heeft eregens een filmpje, waar een meisje een liedje zingt met de T4... en ze test em ook nog voor het begin met...one..two.... en je ziet op het schermpje het microfoon volume heen en weer gaan... is maar een gedachte hoor

groetjes Dick

suprano
Starting Member

16 berichten

Geplaatst - 24/10/2010 :  15:57:51  Toon profiel  Reageer met citaat
volgende week kan ik de tyros 4 2 dagen testen
en ga kijken of de mic input niet overstuurt ,zoals bij de T2 en 3, en de vocalizer gebruiken kan .
voor huiskamergebruik zal het wel goed zijn,
maar bij podiumgebruik is dit niet mogelijk vandaar dat ik naast de tyros nog steeds met de helicon werk
dit heeft ook niets met stemtechniek te maken
en renee froger zingt niet over een tyros, maar over proffesionele
dynamiekcompressor,s.

tyros, helicon ,fohhn
gr suprano

T-Rossie
Moderator

3235 berichten

Geplaatst - 24/10/2010 :  15:59:24  Toon profiel  Reageer met citaat
De microfoon voorversterker is waarschijnlijk voorzien van een vaste versterkingsfactor want een inputgain (b)lijkt er niet te zijn.

In de handleiding advisieert Yamaha een microfoon met een impedantie van 250 Ohm (pagina 94 handleiding). De TG-X 81 heeft een impedantie van 280 Ohm wat automatisch een hogere uitgangsspanning betekent en dat kan nét even te veel zijn voor de preamp van T4.

Als iemand dan toch verknocht is aan een bepaalde microfoon dan is het soms nodig om een kleine aanpassing uit te voeren. Dit kost echt maar een paar euros.

Overigens zou ik me best voor kunnen stellen dat ergens in de T4 nog een potmeter zit waarmee de inputgain wat bijgeregeld kan worden door de dealer (?) Het schema biedt uitsluitsel hierover....

Bewerkt door T-Rossie op 24/10/2010 16:17:30

Dick
Average Member

218 berichten

Geplaatst - 24/10/2010 :  22:39:26  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dick  Reageer met citaat
Soprano,
hou ons op de hoogt ik ben zeer geinteresseert....

groetjes Dick

hifi
New Member

40 berichten

Geplaatst - 26/10/2010 :  09:43:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van hifi  Reageer met citaat
Het probleem kan opgelost worden met de shure A95U de Shure A95UF of de shure A125BT Bridging transformer.
Welke van de drie het mooiste aangesloten kan worden weet ik nog niet en of de bridging transformer genoeg dempt moet ik ook nog uitzoeken.

Ik heb een van laag naar hoogohmig plug omgesoldeerd in van hoog naar laag en nu doet ie het ook.

hifi

hifi
New Member

40 berichten

Geplaatst - 26/10/2010 :  09:50:12  Toon profiel  Bezoek de homepagina van hifi  Reageer met citaat
Ik kan natuurlijk ook het displaytje met draaiknopje uit de tyros 3 slopen.
Wil t rosie eens kijken of de bridging transformer wel geschikt is? Hij schijnt er erg veel verstand van te hebben.....

hifi

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 26/10/2010 :  09:58:44  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie

Overigens zou ik me best voor kunnen stellen dat ergens in de T4 nog een potmeter zit waarmee de inputgain wat bijgeregeld kan worden door de dealer (?) Het schema biedt uitsluitsel hierover....

Zou het eventueel kunnen dat de gain potmeter bij de microfoonsettings staat in het display ?
sis

Soft-lounge, lounge, chillout componist

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 26/10/2010 :  10:33:57  Toon profiel  Reageer met citaat
De Mic Gain zit gewoon boven op het keyboard boven mastervolume.
(Zie pag 83,94: tyros4_nl_om_a0)
Dit is dus geen volume regelaar.
Volume via mixer en/of Mic-setting.

Mischien dat er een demping is via de 6,3mm jackplug.

Groeten Wim
Pagina: van 4 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000