Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 microfooningang
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 4

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 26/10/2010 :  17:05:03  Toon profiel  Reageer met citaat
VH + regeling gain te zien in dit filmpje.

Groeten Wim
Ga naar bovenaan de pagina

hifi
New Member

40 berichten

Geplaatst - 26/10/2010 :  17:54:01  Toon profiel  Bezoek de homepagina van hifi  Reageer met citaat
Wim denk je nou echt dat ik dit niet zou weten?
Neem het probleem aub wel serieus, als het er niet was zou ik het heus niet benoemen!
Dit knopje is gewoon niet genoeg, als je deze zo laag draait dat hij niet overstuurd heb totaal geen volume meer over, ook niet als je de mc verder op 127 zet.
HiFi

hifi

hifi
New Member

40 berichten

Geplaatst - 26/10/2010 :  17:56:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van hifi  Reageer met citaat
Ruud wil e eens luisteren naar mijn nieuwste 2 styles, ik zit nog verlegen om een complimentje: http://home.planet.nl/~stene087/ZwevenOpDeWind.mp3
http://home.planet.nl/~stene087/NetDatKleineBeetje.mp3

hifi

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 26/10/2010 :  20:41:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Mijn compliment is : blijven oefenen
Je doet het goed.
sis

Soft-lounge, lounge, chillout componist

Bewerkt door n/a op 26/10/2010 20:41:27

klinkt als
Average Member

112 berichten

Geplaatst - 26/10/2010 :  23:23:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Mooi beoordeeld "Ruud".

Groeten,

Dick
Average Member

218 berichten

Geplaatst - 26/10/2010 :  23:48:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dick  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hifi

Wim denk je nou echt dat ik dit niet zou weten?
Neem het probleem aub wel serieus, als het er niet was zou ik het heus niet benoemen!
Dit knopje is gewoon niet genoeg, als je deze zo laag draait dat hij niet overstuurd heb totaal geen volume meer over, ook niet als je de mc verder op 127 zet.
HiFi

hifi

Ik gebruik ook bij de T3, vaak een mengpaneel, willicht zou dat kunnen helpen? Of wat ik op het filmpje zie, is dat het meisje met een shure microfoon zingt, wellicht een sm58 o.i.d., dus dat zou geen probleem op mogen leveren?

groetjes Dick

guus
Average Member

166 berichten

Geplaatst - 27/10/2010 :  06:57:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Leuke styles vooral de eerste waar heb je deze aangekocht.

Muziek is net als een hartslag, het is een ritme van plezier en leven.

dacca
New Member

23 berichten

Geplaatst - 27/10/2010 :  13:53:02  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hifi

Ruud wil e eens luisteren naar mijn nieuwste 2 styles, ik zit nog verlegen om een complimentje: http://home.planet.nl/~stene087/ZwevenOpDeWind.mp3
http://home.planet.nl/~stene087/NetDatKleineBeetje.mp3

hifi

Hallo

Ik als fan van Jannes heb jij deze song heel knap gebracht
Jou stem klinkt heel mooi doe zeker verder ik heb zeker van jou song genoten 10/10

Groetjes Marc

a048352
New Member

49 berichten

Geplaatst - 04/11/2010 :  10:14:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van a048352  Reageer met citaat
Gisteren voor de eerste maal met een micro gezongen op de Tyros4...
Wat valt dit tegen !
Je krijgt onmogelijk voldoende volume met je microfoon tenzij je je master volume van styles, songs, audio, ... op 80 of minder zet.

Ik heb geprobeerd met een Shure SM 58 Beta. Ik kan de Gain amper opendraaien of ik heb al vervormingen... microfoonvolume met de slider staat ook reeds op 127... En in de instellingen heb ik gekozen voor "High". (heb een grote dynamiek met mijn stem)

Op de Tyros 3 kon ik beide Gains (achteraan + vooraan) halverwege zetten met mijn stem, zonder vervormingen en de Mic Slider op 110. Zo had ik voldoende volume om boven de styles en dergelijke uit te komen terwijl deze op 100-110 stonden qua volume.

Hopelijk kunnen ze dit nog verhelpen of verbeteren met een OS update...

a048352
New Member

49 berichten

Geplaatst - 04/11/2010 :  15:15:38  Toon profiel  Bezoek de homepagina van a048352  Reageer met citaat
Zoals elders vermeld door T-Rossie :

Er is ook een volumeprobleem met de microfoon ingang. Als de gain wordt ingesteld zodat er geen vervorming optreedt dan blijft er onvoldoende mic nivo over om onder normale omstandigheden de zang op goede sterkte waar te nemen.
Helaas gaat het mic nivo ook 'mee' met de grote (totaal) volumeregelaar bovenop de T4.
Het enige wat nu rest is om de Tyros4 (style, song etc.) behoorlijk terug te zetten in volume..... niet alleen lastig, maar ook ongewenst. Een volume zwelpedaal zou enigzins kunnen helpen want die is wel los te koppelen van het microfoon nivo.
Mijn voorstel zou zijn om binnen de Tyros4 software het level van het signaal na de microfoon preamp een dB of 10 op te schroeven.

Dit beschrijft perfect mijn probleem, en ik hoop dat dit dus kan worden opgelost met een software update...

Fred
Average Member

109 berichten

Geplaatst - 04/11/2010 :  17:02:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb meteen na het uitpakken, dit probleem trachten te reproduceren, maar met de Sennheiser e935 heb ik geen problemen.

Gr. Fred te B.

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 04/11/2010 :  17:23:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Een sm58 beta ( met dat blauwe randje ) is een referentie micro en één van de beste ter wereld.
Daar is in de P.A wereld er zowat iedereen over eens ..
Een 935 is ( ik gebruik deze niet ) en zal die nooit gebruiken.
Een 945 daarentegen is een ander verhaal.
De vraag is ? werkt die ook zo goed ....
sis

Bewerkt door n/a op 04/11/2010 17:24:09

T-Rossie
Moderator

3235 berichten

Geplaatst - 04/11/2010 :  23:59:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Wellicht is het probleem toch niet zo'n groot probleem.

De mic setting pagina bevat nog een aantal instelmogelijkheden voor de ingebouwde compressor.... die had ik nog niet ingeschakeld. Zonder compessor is het nivo veel te laag.

MET compressor is het toch een ander verhaal. Door hem in te schakelen en de Threshold(TH) ratio en output allemaal 's wat richting maximaal te draaien krijgt je stem beduidend meer sterkte/kracht en het geluid blijft goed zonder vervorming.

Zowel de TALK als VOCAL pagina bevatten een eigen compressor en da's erg handig.

a048352
New Member

49 berichten

Geplaatst - 05/11/2010 :  10:09:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van a048352  Reageer met citaat
@T-Rossie:

Je zegt zelf dat je de parameters van de compressor volledig moet opendraaien voor volume te krijgen... vindt je dat normaal?
Niets van dynamiek heb je nog + de klankkleur van je stem wordt hierdoor ook aangepast!

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 05/11/2010 :  16:03:56  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door a048352

@T-Rossie:

Je zegt zelf dat je de parameters van de compressor volledig moet opendraaien voor volume te krijgen... vindt je dat normaal?
Niets van dynamiek heb je nog + de klankkleur van je stem wordt hierdoor ook aangepast!

Nou Tim, je slaat hier de nagel op de kop .
Roel , meer dan de helft van dit forum weet niet eens wat een compressor is.
Laat staan zoiets te gebruiken .
Misschien weet jij waar we over praten ( hopelijk toch ).
Ik zit dagelijks in opnamestudio's en compressie is één van de plug-ins die dagelijks gebruikt worden.
Dit is een onderdeel van goeie mixing.
Compressie is complex en velen weten niet eens waar dit over gaat, Laat staan hoe te gebruiken .
Roel ik daag je uit om even een compressor simpel uit te leggen .
Dat gaat niet vent?
Dit is een studie op zich .
Dus ,
Yamaha heeft kennis genoeg om een fatsoenlijke preamp in te bouwen in hun T-4 .
DAT HEBBEN ze dus niet gedaan .
Dat is toch een schande of niet ...
sis

Pagina: van 4 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000