Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Speakers Tyros 4
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 3

Sjinoas
Starting Member

1 bericht

Geplaatst - 09/10/2010 :  18:10:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Weet iemand of ik het speakerset MS02 van de Tyros 2 ook kan gebruiken voor de Tyros4

T-Rossie
Moderator

3236 berichten

Geplaatst - 09/10/2010 :  18:14:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Vast wel...... maar hij verdient betere speakers.... ook beteren dan de MS04 bijvoorbeeld de HS50 of HS80 eventueel aangevuld met een baskastje.
Ga naar bovenaan de pagina

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 09/10/2010 :  18:24:00  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjinoas

Weet iemand of ik het speakerset MS02 van de Tyros 2 ook kan gebruiken voor de Tyros4

Leon Welkom, en mischien is het leuk om je even voor te stellen.
Nu je vraag,
Volgens een mij toegekomen bericht kan het wel, maar moeten er EQ-instellingen voor gebruik bij de T4 geleverd worden.
Maar vraag het even aan b.v. Oostendorp voor de zekerheid.

Grt.
Frans
T3-xxl

Bewerkt door F.van Holten op 10/10/2010 11:35:46

Hanswiel
Senior Member

888 berichten

Geplaatst - 11/10/2010 :  16:14:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Hanswiel  Reageer met citaat
Hoi,

Voor thuis zou ik zeggen dat de speakers goed genoeg zijn.
Ik stoor mij allerminst aan de geluidskwaliteit.

Oostendorp schrijft dat de speakers van de T2 en de T3 op de T4 gebruikt kunnen worden. (Dus ook je koffer).

Met muzikale groet,
Hans

Muziek is vreugde.
Lang leve de vreugde

Rene
Senior Member

717 berichten

Geplaatst - 11/10/2010 :  16:35:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Wat T-Rossie al aangaf...............
Je mist heel veel dynamiek met de standaard speakers.
Dat verdient de Tyros 4 niet, maar goed, het is wel weer een investering.

Rene

Tyros 3, ( bijna Tyros 4 )Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor.

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 11/10/2010 :  17:01:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb destijds voor de 2X HS50 + 1X HS10W gekozen , het was inderdaad wel even iets dieper in buidel tasten maar als ik nu bijvoorbeeld zou besluiten om een tyros 4 te kopen dan kon ik voor de goedkoopste versie gaan aangezien deze yamaha speakers perfect zijn en dus geen nieuwe hoeft te kopen.
En dat geld dan voor alle volgende keyboards
Bose l1 compact was uiteraard nog beter maar dat vind ik een beetje veel van het goede voor in de huiskamer
Met deze yamaha set heb ik nu dubbel plezier aangezien er alles overheen gaat Computer , tv , radio , dvd , tyros 2 etc..

Groetjes Ben

Dick
Average Member

218 berichten

Geplaatst - 17/10/2010 :  23:17:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dick  Reageer met citaat
Ik gebruik momenteel een Bose Compact L1, ook thuis geweldig hoor.. je kan hem ook zacht zetten, zonder dat dit het geluid storend be-invloed. Ik heb onlangs mijn setje in een zaaltje geprobeerd... klink lekker hoor, en een zaal is goed met geluid te vullen..geloof me..

Echter voor het mooie stereo effect moet je wel 2 van deze sets hebben... en ja dat is wel aan de prijs... maar ik heb een lieve vrouw

groetjes Dick

lacobo
Average Member

245 berichten

Geplaatst - 18/10/2010 :  06:59:59  Toon profiel  Bezoek de homepagina van lacobo  Reageer met citaat
Een relatief zeer goedkope oplossing is een setje Logitech 5500. Rond de 250 Euro. Ik heb ze op een plank geschroeft en boven m'n keyboard gehangen. (moet 't alleen nog even netjes afwerken).

Had er vantevoren niet echt hoge verwachtingen van, maar wat had ik het mis. Heel krachtig geluid (ook zacht te zetten zonder achteruitgang in geluid), je kunt er je haar mee kammen.

Powerrrrrrr.

Voor mijn spaarzame optredens gebruik ik de Stagepas 500, dat dan weer wel.

Bewerkt door lacobo op 18/10/2010 07:03:28

Ezra
Average Member

206 berichten

Geplaatst - 18/10/2010 :  09:32:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi lacobo,

Mag ik vragen waarom je ze zo hoog hebt gehangen? Ik denk dat wanneer je ze op "oorhoogte" hangt het geluid nog vele malen beter zal worden. Ik heb zelf twee Yamaha HS50M staan op oorhoogte, maar als ik ga staan (lees: oorhoogte wijzig) dan wordt het geluid direct heel anders (minder). En dan hangen ze bij jou ook nog extreem hoog ten opzichte van je zitpositie. Volgens mij kun je nog veel meer uit dit setje halen (een setje dat volgens mij alleen maar lovende kritieken kent!).

Groetjes,
Ezra

Download hier mijn Tyros-songs...

lacobo
Average Member

245 berichten

Geplaatst - 18/10/2010 :  10:03:38  Toon profiel  Bezoek de homepagina van lacobo  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ezra

Hoi lacobo,
Mag ik vragen waarom je ze zo hoog hebt gehangen?
]

Simpel. De schakelaar zat in de weg. Onder de schakelaar monteren was geen optie, dan kon ik de bladmuziek niet meer kwijt. Maar tot mijn eigen verbazing klinkt het van die hoogte nog steeds fantastisch. Zowel hoog, laag en midden gaan er een stuk op vooruit tov de originele speakers.

Bert.

Heiko
Advanced Member

1621 berichten

Geplaatst - 18/10/2010 :  10:27:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Bert,
Als ik jou was (maar dat ben ik niet)had ik een vierkantje uit de plank gezaagd zodat de speakers wél op oorhoogte zouden hangen, of ik zou mijn oren laten verlengen....
Geluid vóór gemak....
Grtzz, Heiko

Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt....
als het je neus uit komt is het véél erger!

Ezra
Average Member

206 berichten

Geplaatst - 18/10/2010 :  11:38:47  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lacobo

Simpel. De schakelaar zat in de weg. Onder de schakelaar monteren was geen optie, dan kon ik de bladmuziek niet meer kwijt. Maar tot mijn eigen verbazing klinkt het van die hoogte nog steeds fantastisch. Zowel hoog, laag en midden gaan er een stuk op vooruit tov de originele speakers.
Ja, daar kan ik me wel iets bij voorstellen dat dit setje een beter (ander?) geluid geeft dan de originele. Maar, ik blijf erbij dat ik ze lager had gehangen . Maar ja, je moet er inderdaad wel de ruimte voor hebben. Je zou het verschil eens kunnen aanhoren door een stuk op te nemen op je Tyros en tijdens het afspelen een paar keer te gaan staan/zitten. Dan kun je horen of en hoeveel verschil het maakt.

Maar, het belangrijkste is natuurlijk dat JIJ tevreden bent over het geluid, ik hoor je hier tenslotte niet .

En nu dan maar weer ontopic over de Tyros4 speakers waar ik geen oordeel over heb en die ik er toch niet bij ga nemen

ps: Wel leuk om je stekkie op de foto te zien

Download hier mijn Tyros-songs...

Bewerkt door Ezra op 18/10/2010 11:40:15

Dick
Average Member

218 berichten

Geplaatst - 19/10/2010 :  13:25:00  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dick  Reageer met citaat
Bert,
maak je geen zorgen, eenieder doet het op zijn eigen manier en dat mag ook... als je er maar plezier in hebt, en met anderen je vondsten deelt...

Trouwens, als je ze op oor-hoogte hangt, ben je misschien ook gauw doof..

groetjes Dick

lacobo
Average Member

245 berichten

Geplaatst - 19/10/2010 :  19:42:01  Toon profiel  Bezoek de homepagina van lacobo  Reageer met citaat
Exact. Het is voor mij een prima en ruimtebesparende oplossing. Ben makkelijk in het wisselen van hardware als ik ergens niet helemaal tevreden mee ben en die plank hangt er nu al anderhalf jaar en is een blijvertje. Heb trouwens de sta/zit oefening gedaan (reuze therapeutisch trouwens) en hoorde nauwelijks verschil. En bijvoorbeeld het 'harp-twinkeltje' in variatie 3 van de Ethereal Movie style zwiept heerlijk van links naar rechts vanuit 7 speakers. Wat een geluid!

Bert.

Bewerkt door lacobo op 19/10/2010 19:45:09

lacobo
Average Member

245 berichten

Geplaatst - 06/11/2010 :  18:23:46  Toon profiel  Bezoek de homepagina van lacobo  Reageer met citaat
Nu kan ik eindelijk verklaren waarom die 'rare opstelling' toch geweldig klinkt. Had gisteren de Tyros3 speakers alvast ingepakt en besloot voor de Tyros3 hetzelfde lot moest ondergaan toch nog een stukje te spelen. Maar dat klonk me een partij vreemd. Wat blijkt: De Tyros speakers doen normaal dus dapper mee in de mix. De 5500 speakers zorgen voor het 'randje eromheen' zodat het vol en prachtig klinkt. Nu staat de Tyros4 op die plaats met de T4 speakers en klinkt 't weer geweldig.

Bert.

Dick
Average Member

218 berichten

Geplaatst - 06/11/2010 :  20:33:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dick  Reageer met citaat
Ahaaaaaaaaaaaaa Bert,
je was de boel aan t flessen met je opstelling. Maar hoe dan ook, je hebt de T4 nu, hoe kom je er toch zo snel aan? En waarom moet ik zo lang wachten?
veel plezier met je nieuwe speeltje, van harte gegund,

groetjes Dick
Pagina: van 3 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000