Auteur |
Onderwerp  |
Daysan
Average Member

163 berichten |
Geplaatst - 16/10/2010 : 15:40:22
|
Hoy
Ik heb een vraagje Ik wil van de psp 9000 de multipads opnemen en op de tyros 3 zetten In de muziek winkel heeft men mij een kabel verkocht en men zei: Ik moest de multipad af laten spelen van de 9000, en met de kabel in micro duwen van de T3 dan zou ik ehm zo kunenn opnemen en op de t3 als multipad kunnen plaatsen
Nu ben ik dat aan het uit proberen, en dat lukt niet
Aan de andere kant ben ik er ondertussen over aan het nadenken, en volgens mij kan dat helemaal niet op deze manier
Weet iemand van jullie misschien hoe dit moet?
want ik mis leuke multipads van de 9000 op de T3
Alvast bedankt, ik hoop dat iemand mij verder kan helpen gr elly
Muziek is mijn Passie. Yamaha PSR 9000-Tyros3-Elec orgel EL90 |
|
fransonline
Senior Member

695 berichten |
|
Daysan
Average Member

163 berichten |
Geplaatst - 16/10/2010 : 15:55:57
|
Dank je wel voor het antwoord, ik ga dit bekijken
Maar door jou antwoord valt me nog iets in
Als ik nu de multipad laat afspelen op de pc met audacity en ik neem hem op als wave zou ik het dan niet kunnen gebruiken Ik heb de convector van 9000 T2 en T3 Is maar een idee wat me nu invalt want ik heb hier alles op zijn kop staan Omdat ik beiden keyboards bij elkaar heb geschoven, omdat ik vandaag die klus wilde klaren
gr Elly
 |
|
eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten |
Geplaatst - 16/10/2010 : 20:16:29
|
Hallo wanneer je via de mic-ingang opneemt,neem je waarschijnlijk op in "WAV". Van een "Wav"-bestand moet je eerst een voice maken via de "Voice Creator" en daarna van deze voice een multipad maken in de multipadcreator.
VrGr eddy |
 |
|
Daysan
Average Member

163 berichten |
Geplaatst - 16/10/2010 : 20:29:36
|
Wauw Eddy dit klink goed in mijn oren Ik ga eens kijken of mij dit lukt thanxs
 |
|
Daysan
Average Member

163 berichten |
Geplaatst - 16/10/2010 : 20:33:24
|
Hoy als ik bij de t3 naar digital recording ga dan kan ik dus multipads maken Ik ben van plan om met die kabel wat ik van de winkel gekregen heb om dit te doen In ieder geval ben ik van plan mijn multipad op de 9000 te laten spelen en op de nemen in de t3
Als ik bezig ben dan gaat ook het lampje van multipad 1-2-3-4 enz branden om de beurt op de T3 als ik aan het opnemen ben
Maar ik denk dat ik de kabels niet goed aansluit bij beide keyboards. want als ik ga testen hoor ik niets Hoe moet ik de kabel aansluiten bij de 9000 en bij de T3 gr Elly |
Bewerkt door Daysan op 16/10/2010 21:05:14 |
 |
|
Ruud
Advanced Member

1972 berichten |
Geplaatst - 16/10/2010 : 21:23:55
|
Hallo Elly,
Op de PSR9000 de kabel aansluiten op Line-Out L/R. Op de Tyros3 aansluiten op de microfooningang aan de achterzijde. Als je de PSR9000 start, het ingangssignaal op de Tyros3 regelen met de trimregelaar naast de microfooningang.
PSR9000 stoppen. De Tyros3 HD-opname klaarzetten voor opname en vervolgens de PSR9000 starten. Beiden stoppen als voldoende is opgenomen.
Verder via de Wav-uitleg van Eddy. Groet, Ruud |
 |
|
Daysan
Average Member

163 berichten |
Geplaatst - 16/10/2010 : 21:31:21
|
Bedankt voor het antwoord
Maar dan heb ik waarschijnlijk een probleem de muziekwinkel heeft me een kabel gegeven met aan de ene kant de grote plug en aan de andere kant 2 grote pluggen Bij de out van de 9000 heb ik er dan 2 nodig en bij de micro van de T3 ook 2 of ben ik gek?
als dat toch zo is dan ga ik eens op zoek of ik zo'n kabel met aan beide kanten 2 grote pluggen nog heb liggen
gr Elly en tof dat jullie meedenken
 |
|
Ruud
Advanced Member

1972 berichten |
Geplaatst - 16/10/2010 : 21:50:56
|
OK. Ik weet niet meer zeker of de PSR9000 een stereo Line-out (L+R) heeft. Ik denk het wel. In dat geval de ene grote stekker, waarschijnlijk een 6,3 mm stereo insteekplug, op de PSR9000 aansluiten op die L+R Line-out. De andere zijde met twee mono insteekpluggen dan aansluiten op de R Line-ingang én de L/L+R/Mic Line-ingang van de Tyros3. Zodoende krijg je een stereo ingangssignaal op de Tyros3.
Succes ermee. Groet, Ruud |
 |
|
Daysan
Average Member

163 berichten |
Geplaatst - 16/10/2010 : 22:10:59
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Ruud
OK. Ik weet niet meer zeker of de PSR9000 een stereo Line-out (L+R) heeft. Ik denk het wel. In dat geval de ene grote stekker, waarschijnlijk een 6,3 mm stereo insteekplug, op de PSR9000 aansluiten op die L+R Line-out. De andere zijde met twee mono insteekpluggen dan aansluiten op de R Line-ingang én de L/L+R/Mic Line-ingang van de Tyros3. Zodoende krijg je een stereo ingangssignaal op de Tyros3.
Succes ermee. Groet, Ruud
Dank je wel Ruud voor het mee denken Ik heb het nu zo gedaan. Maar.......... ik moet toch kunnen luisteren of het goed is? Maar ik hoor helemaal niets gr Elly
 |
|
Ruud
Advanced Member

1972 berichten |
Geplaatst - 16/10/2010 : 22:26:51
|
Heb je de Trim-regelaar aan de achterzijde én het Input Volume op het bedieningspaneel (boven de Master Volume-knop)en de Master Volume-knop zelf wel goed ingesteld?
Groet, Ruud |
 |
|
Daysan
Average Member

163 berichten |
Geplaatst - 16/10/2010 : 22:29:08
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Ruud
Heb je de Trim-regelaar aan de achterzijde én het Input Volume op het bedieningspaneel (boven de Master Volume-knop)en de Master Volume-knop zelf wel goed ingesteld?
Groet, Ruud
Trim regelaar niet oeps hoe moet ik die dan instellen Ja door aan te draaien, maar hoe weet ik dat hij goed staat?
gr Elly
 |
|
Daysan
Average Member

163 berichten |
Geplaatst - 16/10/2010 : 22:34:03
|
Ook geprobeerd in meerdere standen nee Ik denk dat ik er voor vandaag mee stop en morgen verder ga In ieder geval toppie dat jullie willen meedenken gr Elly
 |
|
eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten |
Geplaatst - 17/10/2010 : 14:45:20
|
Hallo, de "Mic"-ingang is een zeer gevoelige ingang, ik denk eigenlijk bedoeld om "niet versterkte" signalen te ontvangen.(Mic, Gitaar,...) Ik weet nog zo niet of dit de ideale ingang is om zomaar een versterkte uitgang op aan te sluiten. Op de Tyros 3 moet je de gevoeligheid bijstellen met het "Trim"-draaiknopje op de achterkant, naast de ingangsstekker. Zet die om te beginnen op "12"u en regel daarna bij tot de gewenste gevoeligheid bereikt is. Met de draiknop "Input Volume" op het keyboard kan je het volume van de "Mic"-ingang aanpassen. Indien dit allemaal niet naar behoren werkt kan je eventueel overwegen om als tussenstap (indien mogelijk) het signaal van de PSR in WAV op te nemen in je PC, dit dan op een USB-stick te zetten en dan te importeren op de HDR van de Tyros. Eenmaal zo ver kan je dan van deze "WAV" een voice (sample) maken en daarna een multipad. Vermits deze voice in de "expansionbank" opgeslagen wordt moeten wel de "DIMM'S" in de Tyros geďnstalleerd zijn. De betreffende expansionbank moet tevens elke keer geladen worden (automatisch bij het opstarten van de Tyros) om de van de voices gemaakte multipads te kunnen gebruiken. Bedenk wel dat hoe voller de expansionbank hoe langer het opladen duurt. Persoonlijk denk ik dat het niet zo interessant is om veel multipads te maken via voices en de expansionbank. Het maken van voices en multipads is een behoorlijke boterham, je kan misschien eens proberen de zoekfunctie voor dit onderwerp te gebruiken of eens gaan neuzen op de website van "Frans", vind je wel op dit forum, of de handleiding of het "Reference Manual" eens hierop nakijken. Vr Gr eddy
|
 |
|
Daysan
Average Member

163 berichten |
Geplaatst - 17/10/2010 : 14:52:08
|
Dank je wel eddy bedankt voor je uitvoerige uitleg
Ik heb al van ales gedaan met de 9000 nieuwe harde schijf ingezet. en de 9000 is bijna de tyros 2 op de articulation voice natuurlijk dat kan niet Maar de 9000 is gewldig mooi geworden wat ik er mee gedaan heb
Dus nu dacht ik ik wil met de tyros 3 ook testen want de multipads van de tyros 3 zijn voor mij persoonljk minder mooi Ik doe ook vaak gekke acts op een klein feestje en daar........... wil ik dan die gekke multipads voor gebruiken En uiteraard in bepaalde songs van mij die ik dan speel.
bestaan er voor de tyros 3 dan niet klaar van die vaste multipads?
Ja ik heb al contact met Frans, toffe kerel gr elly
 |
|
theplayer
Moderator

3042 berichten |
Geplaatst - 17/10/2010 : 15:35:27
|
Hallo,
Ik zal voor iedereen hier ook even de oplossing neerzetten. Om in dit geval met wave-bestanden te werken is niets waard. Veel te veel werk en het neemt veel te veel ruimte in beslag. Ga dus als volgt te werk. Neem met de PSR9000 een midifile op van alleen de Multipads. Die folder open je in een midisequenceprogramma. Daar verwijder je alle channels, behalve 5,6,7 en 8 Sla de midifile op als type 1. Verander de extensie van mid in pad. Dan op de usb-stick, in de Tyros, selecteren en afspelen. Dat is de makkelijkste manier en maar een bestand van 3 KB Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
 |
|
Onderwerp  |
|