Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 MFC10
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

janannanas
Starting Member

3 berichten

Geplaatst - 18/10/2010 :  16:35:01  Toon profiel  Bezoek de homepagina van janannanas  Reageer met citaat
Ik ben al anderhalf jaar in het bezit van het voetpedaal MFC10 naast mijn Yamaha Tyros3.
Ik kan hem zó programmeren en instellingen veranderen zodat hij werkt maar wanneer ik de elektriciteit eraf haal zijn mijn instellingen er allemaal uit. Ik heb inmiddels, ondanks menige poging,de moed al bijna opgegeven en heb er nog net geen slapeloze nachten van. Ik heb mij door leverancier Oostendorp al menigmaal laten informeren maar het schiet niet op. Zijn er handelingen die ik verzaak? Kan iemand mij uit de brand helpen? Ik wacht met belangstelling af !!

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 18/10/2010 :  16:57:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jan ,

Allereerst welkom op dit forum en veel plezier met je tyros.
Nu wat betreft je vraag , wil ik je eerst eens even vragen om eens in het kort duidelijk de stappen uit te leggen die je ondernomen hebt om de mfc10 in te stellen op je tyros?

ik vraag dit om sneller te kunnen zien of je zelf iets fout gedaan hebt of dat je iets vergeten bent, want anders word dit een heeeel lang verhaal terwijl dat niet nodig is.

je kan ook via de zoek functie van dit forum mfc10 in typen , aangezien dit al vaker aan de orde is geweest.

Groetjes Ben
Ga naar bovenaan de pagina

janannanas
Starting Member

3 berichten

Geplaatst - 19/10/2010 :  00:29:42  Toon profiel  Bezoek de homepagina van janannanas  Reageer met citaat
Alvast bedankt voor de supersnelle reaktie !
Ik heb een midi-kabel doorverbonden en wel van(A)midi-out van het keybord met de midi-in van de MFC10.
Vervolgens roep ik op;
Function-midi-edit-MFC10 en kijk of "A" geselekteerd in het "pop down" menu. De schakelaar staat ook in de NORMAL mode. Dan programmeer ik vervolgens de door mij gewenste instellingen. Het rode lampje van de MFC10 staat inmiddels ook aan.
Dan geef ik de opdracht; SEND FC10 SETUP en OK.
Daarna verwissel ik de stekker van de kabel in het keybord van midi-out naar midi-in en onder bij de FC10 van midi-in naar midi out en de instellingen werken uit de kunst bij het bedienen van het pedaal!
En dan schakel ik de Tyros3 uit en de MFC10 en alle nieuwe instellingen zijn er weer uit! Rara? Zijn er misschien andere handelingen te doen, zoals het gebruiken van de "write" knop op het pedaal? Ter info,op het forum heb ik al meerdere keren gekeken.

Rene
Senior Member

717 berichten

Geplaatst - 19/10/2010 :  09:07:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik denk dat het heel simpel is. ( hoop ik )
Je moet, voordat je uit het midi menu gaat, een user opslaan.
Wanneer je alles goed hebt gezet op de mfc-10, sla je de gegevens op in het midi menu.
Als het goed is, werkt het nu wel.
Ik werk er zelf niet mee, maar wanneer je iets verandert in het midi menu, moet je dit opslaan, anders ben je alles weer kwijt.

Rene

Tyros 3, ( bijna Tyros 4 )Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor.

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 19/10/2010 :  09:24:29  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janannanas

Alvast bedankt voor de supersnelle reaktie !
Ik heb een midi-kabel doorverbonden en wel van(A)midi-out van het keybord met de midi-in van de MFC10.
Vervolgens roep ik op;
Function-midi-edit-MFC10 en kijk of "A" geselekteerd in het "pop down" menu. De schakelaar staat ook in de NORMAL mode. Dan programmeer ik vervolgens de door mij gewenste instellingen. Het rode lampje van de MFC10 staat inmiddels ook aan.
Dan geef ik de opdracht; SEND FC10 SETUP en OK.
Daarna verwissel ik de stekker van de kabel in het keybord van midi-out naar midi-in en onder bij de FC10 van midi-in naar midi out en de instellingen werken uit de kunst bij het bedienen van het pedaal!
Deze stap ben je vergeten: Voordat je hem uitschakeld druk je op de knop extit zodat je weer in het begin van de midi instellingen komt en dan ga je naar de user tabblad en daar druk je op save en sla je je instellingen op en daarna zet je hem pas uit.
En dan schakel ik de Tyros3 uit en de MFC10 en alle nieuwe instellingen zijn er weer uit! Rara? Zijn er misschien andere handelingen te doen, zoals het gebruiken van de "write" knop op het pedaal? Ter info,op het forum heb ik al meerdere keren gekeken.

zie hierboven in het rood

Succes!

Groetjes Ben

Bewerkt door Ben op 19/10/2010 09:26:18

janannanas
Starting Member

3 berichten

Geplaatst - 19/10/2010 :  23:27:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van janannanas  Reageer met citaat
Heren Ben en René,
Jullie hebben mij enorm geholpen en ik kan wel zeggen; een kind kan de was doen. Hier heb ik lange tijd op moeten wachten want niemand kon mij ermee helpen. Totdat ik het forum in gedachte kreeg. Dit medium had ik dus veel eerder moeten aangrijpen. Het was de oplossing! Bij deze mijn hartelijke dank vanuit Apeldoorn.

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 19/10/2010 :  23:32:55  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janannanas

Heren Ben en René,
Jullie hebben mij enorm geholpen en ik kan wel zeggen; een kind kan de was doen. Hier heb ik lange tijd op moeten wachten want niemand kon mij ermee helpen. Totdat ik het forum in gedachte kreeg. Dit medium had ik dus veel eerder moeten aangrijpen. Het was de oplossing! Bij deze mijn hartelijke dank vanuit Apeldoorn.

Hallo Jan ,

Blij te horen dat we je hebben kunnen helpen.
En wat betreft dit forum , zegt het voort zegt het voort
hoe meer zielen hoe meer vreugde of beter gezegd meer kennis

groetjes Ben
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000