Auteur |
Onderwerp  |
Daysan
Average Member

163 berichten |
Geplaatst - 18/10/2010 : 11:15:42
|
ja hoor elly heeft weer een probleempje. Maar die zijn er toch om opgelost te kunnen worden, niet dan?
Alleen ben ik bang dat het nu niet lukt
wat is er aan de hand hoor ik jullie denken,. wat is ze nou weer aan het doen? hihihihi niets byzonders
Ik heb cakewalk jaren terug gekocht, en nu heb ik een pc Vista 64 bits en snik snik snik mijn cakewalk laat zich niet meer installeren, omdat cakewalk 32 bit en mijn pc 64 bit is
Nou wil ik mijn experiment waar frans Lijflanders mijgeweldig mee heeft geholpen zelf proberen om te kijken of het mij lukt Maar dat kan niet zonder een sequensie progje
Wie o Wie weet of ik hem aan het werken krijg of............... moet ik een ander progje kopen en welk dan?
alvast bedankt voor het antwoord[ hoop ik tenminste dat ik dat krijg hihihihihi
Gr Elly
Muziek is mijn Passie. Yamaha PSR 9000-Tyros3-Elec orgel EL90 |
Bewerkt door Daysan op 18/10/2010 11:16:07 |
|
Rene
Senior Member

717 berichten |
Geplaatst - 18/10/2010 : 11:32:15
|
Hallo Elly,
Ik werk met een hele oude versie van Cubase VST. Dit programma werkt wel onder Vista 64 bits. Google even, er staat vast wel ergens een versie van Cubase ( gratis )
Rene
Tyros 3, ( bijna Tyros 4 )Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor. |
 |
|
Johntel
Average Member

265 berichten |
Geplaatst - 18/10/2010 : 11:51:02
|
Hey Elly
Ik werk hier nog met Cakewalk Pro Audio 8.04 op win7 / 64 bit. Gewoon de software installeren en nadien met rechter muisknop op de exe icoon drukken en eigenschappen kiezen. Kies nu Compatabiliteit. Vinkje zetten aan Compatibiliteitsmodus en Windows XP service pack 3 kiezen. Dan Toepassen en Ok drukken. Zou nu moeten lukken.
Kan je doen bij alle software die niet zou opstarten op PC's met 64 bit versies.
Muzikale groeten Johnny |
Bewerkt door Johntel op 18/10/2010 11:54:40 |
 |
|
Daysan
Average Member

163 berichten |
Geplaatst - 18/10/2010 : 12:17:10
|
Wauw wat zijn jullie hier snel Ik ga deze optie's bekijken En laat het dan horen of het gelukt is Toppie mannen, jullie zijn klasse
gr Elly
 |
|
Daysan
Average Member

163 berichten |
Geplaatst - 18/10/2010 : 13:22:57
|
Hoy
nee niet gelukt Cubase kan ik niet gratis vinden, wel een aantal dagen vrij proberen
En de compatibiliteitsmodes veranderen gaat ook niet Heb ik gedaan Maar de cd start ik klik op installeren, dan moet ik wat vista wil kiezen voor doorgaan En dan...............floeps stopt alles grrrrrrrrrrrrrrrrr maar we moeten hier wel uitkomen, ik ga er voor want ik wil het zelf leren wat Frans mij geleerd heeft
Gr Elly
 |
|
fransonline
Senior Member

695 berichten |
Geplaatst - 18/10/2010 : 13:24:48
|
Misschien kun je een upgrade naar x64 aanschaffen. Als je al een licentie hebt, is dit wellicht mogelijk.
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
 |
|
Daysan
Average Member

163 berichten |
Geplaatst - 18/10/2010 : 13:27:44
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door fransonline
Misschien kun je een upgrade naar x64 aanschaffen. Als je al een licentie hebt, is dit wellicht mogelijk.
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl
huuuuuuuuuuuuuu Hoe bedoel je met licentie ik heb de pc toch nieuw gekocht Leg uit please wat ik moet doen Thanxs
gr elly
 |
|
eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten |
Geplaatst - 18/10/2010 : 14:29:32
|
Hallo Elly
mocht het niet lukken om een werkend sequencerprogr. te vinden, kun je misschien het volgende eens proberen : (ik weet niet hoe het met de PSR zit doch in de Tyros kan MIDI bewerkt worden)
1-neem de MPd's op in de PSR in MIDI 2-zet deze op een USB-stick 3-steek de USB-stick in de Tyros 4-laadt de gewenste midifile van de USB-stick 5-ga via "Digital Recording" naar "Song Creator" 6-in het tabblad "Channel" kan je verscheidene bewerkingen uitvoeren 7-indien je kanalen wenst te verwijderen : druk op "2" "Delete" 8-kies de te "deleten"kanalen met de knoppen "1tot8" "Up of Down" 9-druk op "Execute" 10-druk op "Save" en save de midi naar de gewenste locatie eventueel onder een nadere naam of met bijvoeging van een letter of cijfer indien je de orig. midi niet wenst te overschrijven. 11-Zet de bewerkte midi terug op de USB-stick 12-breng weer over naar de PC 13-rechtsklik op de midifile (op de pc) en kies: "Naam Wijzigen" 14-wijzig de extensie ".mid" in ".pad 15-zet weer op de USB-stick en breng weer over naar de Tyros 16-probeer of het werkt
Ik heb het nooit geprobeerd, weet dus ook niet of het werkt, maar ja, wanneer men moet roeien met de riemen die men heeft...
Vr Gr eddy
|
 |
|
Ben
Senior Member

687 berichten |
Geplaatst - 18/10/2010 : 14:35:25
|
Hoi Elly ,
doe het volgende :
1 - Stop de cd in erin 2 - als vista het installatie programma start klik je op annuleren of je klikt het scherm gewoon weg. 3 - vervolgens ga je via ''Deze/mijn Computer'' naar de cd speler toe en klikt vervolgens met de rechter muisknop en kies dan ''openen'' 4 - als het goed is zie je nu de bestanden op de cd , kies daar het .exe bestand en klik weer met rechtermuisknop op dit bestand en kies ''eigenschappen'' . 5 - ga vervolgens in het scherm wat je ziet verschijnen naar het tabblad ''compatibiliteit'' en zet een vinkje bij compatibiliteitsmodus en kies daar vervolgens ''XP servicepack 3'' en klik vervolgens op ''toepassen'' en ''OK'' 6 - als dat gebeurd is klik je weer met de rechtermuisknop op het .exe bestand en dan kies je installeren .
Als je het op deze manier uitvoert word hij in xp modus geinstalleerd.
hou er rekening mee dat de prestatie van dit programma problemen kan krijgen aangezien het bestemd is voor 32 bits versie. Het is dus wel mogelijk om deze software te installeren maar de kans blijft dus bestaan dat het problemen blijft geven.
deze laatste info heb ik via de microsoft website verkregen.
Ik adviseer je daarom ook om een 64 bits versie aan te schaffen als je merkt dat de installatie problemen geeft.
Hier is helaas niets aan te doen.
Succes!
Groetjes Ben |
Bewerkt door Ben op 18/10/2010 14:38:04 |
 |
|
fransonline
Senior Member

695 berichten |
Geplaatst - 18/10/2010 : 14:38:08
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Daysan ... huuuuuuuuuuuuuu Hoe bedoel je met licentie ik heb de pc toch nieuw gekocht
Je schreef in je eerste bijdrage:
citaat: Ik heb cakewalk jaren terug gekocht
Dan neem ik aan dat je een licentie van Cakewalk hebt.
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
 |
|
Daysan
Average Member

163 berichten |
Geplaatst - 18/10/2010 : 14:42:12
|
jij bedoeld het registratie nr?
Gr Elly
 |
|
Ben
Senior Member

687 berichten |
Geplaatst - 18/10/2010 : 14:51:13
|
Hoi Frans ,
Je idee is goed wat betreft die upgrade maar als ze een Upgrade wil uitvoeren moet wel eerst die 32 bits versie geïnstalleerd zijn en dat is juist haar probleem. Het is dus wel mogelijk als het haar lukt om de 32 bits versie te installeren. Dit was niet als kritiek bedoeld maar als aanvulling 
Groetjes Ben
|
Bewerkt door Ben op 18/10/2010 14:51:30 |
 |
|
Daysan
Average Member

163 berichten |
Geplaatst - 18/10/2010 : 14:53:59
|
Yep heb je gelijk in Die upgrade wordt er gezegd dat ik hem niet geinstalleerd heb, dus kan niet upgrade
Ben jouw optie wert ook niet Hij heet nu pad, maar t3 leest hem niet
gr Elly
 |
|
Ben
Senior Member

687 berichten |
Geplaatst - 18/10/2010 : 15:01:08
|
Hoi Elly,
Als dit niet werkt stop dan maar met proberen want dit was de enigste mogelijkheid .
lees dit even , komt van microsoft website :
Kan ik 32-bits programma's uitvoeren op een 64-bits computer?
De meeste programma's die zijn ontworpen voor de 32-bits versie van Windows werken op de 64-bits versie van Windows. Opvallende uitzonderingen zijn veel antivirusprogramma's.
Stuurprogramma's van apparaten die zijn ontworpen voor 32-bits versie van Windows werken niet op computers waarop een 64-bits versie van Windows wordt uitgevoerd. Als u een printer of ander apparaat probeert te installeren waarvoor alleen 32-bits stuurprogramma's beschikbaar zijn, werkt de printer of het apparaat niet naar behoren op een 64-bits versie van Windows. Zie Een stuurprogramma bijwerken voor hardware die niet goed werkt of ga naar de website van de fabrikant van het apparaat voor informatie over het bijwerken van stuurprogramma's. U kunt ook naar de webpagina Windows 7 Upgrade Advisor gaan voor informatie over stuurprogramma's.
Blijft alleen een 64-bits versie kopen over , of en ander programma zien te vinden op internet.
Succes!
Groetjes Ben |
Bewerkt door Ben op 18/10/2010 15:01:37 |
 |
|
Daysan
Average Member

163 berichten |
Geplaatst - 18/10/2010 : 15:03:01
|
ja daar zit dan niets anders op he In ieder geval toppie dat jullie mij zo helpen
gr Elly en ik laat nog van mij horen
 |
|
eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten |
Geplaatst - 18/10/2010 : 15:13:03
|
Hallo,
mijn pc-kennis reikt niet ver, doch meen ik te weten dat men bij de installatie van het stuurprogr. (vanaf "Vista") kan kiezen voor "32" of "64"bit.
Hierbij moet men de voor-en nadelen van beide systemen afwegen, nl: "64"bit is performanter maar er draaien (nog) niet bijster veel programmas op deze basis;
"32"bit geeft dan weer meer keuze in de (vaak oudere) programmas.
Na keuze en installatie kan blijkbaar niet meer overgeschakeld worden, tenzij men het besturingsprgr.weer van voorafaan herinstalleerd, met alle gevolgen voor de reeds geïnstalleerde progr. die dan ook opnieuw moeten geïnstalleerd worden.
In geval van nood kan misschien wel gedacht worden aan een "32"bits versie op een andere (primaire) partitie te zetten en met een selectieprogr.te werken dat toe laat bij het opstarten van de PC één van beide stuurprogrammas te kiezen. Of wat misschien ook kan is een "emulatie"progr installeren dat een andere versie van stuurprogramma simuleert.
In elk geval: voer voor de meer ervaren PC-liefhebber.
Ik denk dat m'n vorige suggestie wel de moeite waard is om eens te proberen, kun je in elk geval niet je PC mee in de soep draaien.
Vr Gr eddy |
 |
|
Onderwerp  |
|