Auteur |
Onderwerp |
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 29/10/2010 : 18:32:11
|
In dit topic kunnen gebruikers van de T4 hun bevindingen delen. Tevens kunnen hier (praktijk)gerichte vragen aan hen worden gesteld.
(Maar geef ze ook even de tijd om het te verkennen, want het is nog zo vers )
Groet, Ruud |
Bewerkt door Ruud op 29/10/2010 18:45:44 |
|
klinkt als
Average Member
112 berichten |
Geplaatst - 29/10/2010 : 18:52:33
|
Hallo,
Zal maar gelijk een vraag deponeren. Ikzelf twijfel nog of ik de luidsprekerset erbij zal nemen. Is het geluid uit dit nieuwe setje echt beter tov het T3 setje.
Ik zou het graag van de huidige T4 spelers willen vernemen wat hun ervaring dan ook thuis is.
Groeten, |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 29/10/2010 : 19:03:06
|
De T2 en T3 had ik zonder speakerset aangeschaft, maar bij de T4 heb ik toch ook de nieuwe speakerset gekocht. Klinkt transparanter en ook de bas komt goed tot zijn recht.
Thuis heb ik het dus niet kunnen vergelijken, maar ook van de mensen die de T4 op de nieuwe speakerset hebben beluisterd heb ik tot nu toe gehoord dat het verschil goed hoorbaar is.
Dat vind ikzelf namelijk ook. De T3 speakers heb ik ter vergelijk in de winkel aangesloten op de T4 en dat klonk toch echt minder transparant.
Groet, Ruud |
|
|
bertus
Senior Member
916 berichten |
Geplaatst - 29/10/2010 : 23:51:31
|
Ik begreep dat de T3 speakers niet op de T4 konden worden aangesloten? Heb ik iets gemist?
Groet, Bert
Muziek is leuk, en zeker als je het zelf kan maken!!! |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 30/10/2010 : 11:06:09
|
Hallo Bertus,
De speakerset van de T2 en T3 (TRS-MS02) kan op de T4 worden aangesloten. Dezelfde aansluitingen. De subwoofer van de nieuwe set (TRS-MS04) heeft nu ook een volumeknop aan de achterzijde. Optisch ziet de set er hetzelfde uit, maar met antracietkleurige frontjes.
Groet, Ruud |
|
|
marcel
New Member
39 berichten |
Geplaatst - 30/10/2010 : 11:29:58
|
Het is wel verwarrend dat op de Oostendorp Tyros 4 website bij FAQ Tyros 4 staat:
Vraag: Kan ik mijn eigen Tyros 2 of 3 speakerset gebruiken op de Tyros 4? Antwoord: Nee, deze set zal worden vernieuwd door een nieuw set, met uiteraard ook een nieuw uiterlijk wat past bij de nieuwe Tyros 4. De speakerset van de Tyros2 en Tyros3 was overigens wel precies hetzelfde.
Het antwoord moet dus ja zijn, met als toevoeging dat de nieuwe speakerset wel veel beter klinkt. |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 30/10/2010 : 12:12:40
|
Om Custom Voices en/of Premium Packs/Voices te laden dient eerst het Flash Geheugen ingebouwd te worden. Via de onderzijde 4 schroefjes losschroeven en vervolgens de Flash Card middels 2 op de Card aanwezige schroeven aandraaien, waardoor de card zichzelf over de stekker aantrekt. Als je vervolgens via Voice Creator -> Property kijkt hoeveel vrije geheugen wordt aangegeven, zul je zien dat dat aantal (512 of 1024 MB) niet klopt. De Flash Card moet namelijk eerst nog worden geformatteerd. Dat wijst zich vanzelf en daarna wordt de juiste waarde aangegeven via Property. 1022 MB totaal in mijn geval, dus niet 1024. Bij de 512 MB card wordt volgens mij 510 MB aangegeven.
Zodra je je T4 geregistreerd hebt via http://member.yamaha.com kun je de gratis Mixed Choir downloaden. Dit is een zip-bestand van 14,7 MB. Deze moet als Custom Voice via Voice Creator worden ingeladen. Het wordt echter intern als Premium Voice gezien in de map Premium. Neemt dus gelukkig geen ruimte in in het Custom Voice-gedeelte (1-128). Deze Voice is goed te combineren met de overige koorklanken van de T4.
Het installeren van (eerder voor de T3 aangeschafte) Premium Packs/Voices gaat als volgt. Allereerst via Direct Access -> Expansion de Instrument_ID.n26 exporteren naar de hoofdmap (root) van een usb-stick. Vervolgens via www.yamahamusicsoft.com de Instrument_ID.n26 van de usb-stick uploaden. Daarna ontvang je de Licence_ID.n25. Als je dit al eerder hebt gedaan voor de T3 zie je die Licence-key ook nog op de website staan. De T4 Licence_ID.n25 op de hoofdmap van de usb-stick kopiëren en importeren in de T4. De pagina staat waarschijnlijk nog in het display, anders weer oproepen met Direct Access -> Expansion.
Via My Account van de website www.yamahamusicsoft.com kun je Premium Packs/Voices aanschaffen of al eerder aangeschafte oproepen via Redownload Purchased Items. Kies vervolgens de downloads voor Tyros 4. De Zip-bestanden opslaan op de Harddisk van de computer, vervolgens uitpakken/unzippen op de computer en de uitgepakte map(pen) op de hoofdmap van de usb-sick kopiëren. Het in de T4 laden gaat nu heel eenvoudig. Plaats de usb-stick met gekopieerde mappen in de T4. Kies Function. In het display verschijnt rechtsonder Pack Installation. Selecteer dit via displayknop J. Kies de map en pack, volg de aanwijzingen in het display en met Install Pack (knop G) wordt de pack geladen. De bestanden worden zowel in de T4 gekopieerd op de Harddisk in de map _PremiumPack, en de wave-vormen worden op de Flash Card geladen. Eventueel herhalen voor de andere Packs/voices.
Het lijkt een heel verhaal, maar het wijst zich allemaal vanzelf. Echt een uitkomst die Pack Installation-knop.
Groet, Ruud |
|
|
marcel
New Member
39 berichten |
Geplaatst - 30/10/2010 : 12:20:55
|
Het installeren van Premium en Voice Packs is inderdaad erg eenvoudig geworden. Gisteren heb ik de vier Premium Packs die ik al voor mijn Tyros 3 gekocht had opnieuw gedownload evanals het gratis Mixed Choir pack.
Het grootste voordeel van de nieuwe Install Pack knop vind ik dat ook de styles, songs en registraties in een pack automatisch van de USB stick nar de harddisk van de Tyros 4 gekopieerd worden. Het is dus niet meer nodig om voor de installatie de inhoud van een pack naar de harddisk te kopieren. |
|
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 30/10/2010 : 21:37:37
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door klinkt als Ikzelf twijfel nog of ik de luidsprekerset erbij zal nemen. Is het geluid uit dit nieuwe setje echt beter tov het T3 setje.
Ik weet niet het verschil met de MS02, maar ik kan je wel vertellen dat de MS04 prima klinkt voor thuis gebruik. Ik heb de T4 bij Oostendorp zowel via de monitors als MS04 beluisterd. De monitors klinken wel beter, maar de MS04 vind ik ook prima. Het grote voordeel van de MS04 is de reductie van de kabelspaghetti. Zie ook mijn reactie: http://www.yamahapkowner.com/forum/index.php?topic=27620.msg274663#msg274663
Maarten |
Bewerkt door maartenb op 30/10/2010 21:38:10 |
|
|
admin
Forum administrator
300 berichten |
Geplaatst - 01/11/2010 : 10:35:33
|
@ Marcel
Bedankt voor de tip, het is gewijzigd op onze FAQ lijst.
MVG, Henk Oostendorp |
|
|
lacobo
Average Member
245 berichten |
Geplaatst - 06/11/2010 : 20:10:03
|
Vanochtend om 10 uur m'n Tyros 4 opgehaald in Wezep (op 1 september had ik 'm al besteld). De komende week ga ik 'm 's flink aan de tand voelen. Heb er een weekje vrij voor genomen.
De eerste indrukken zijn goed. Na precies de twee styles gebruikt te hebben die nauwelijks veranderd zijn (hoe doe ik dat toch) was ik een tikje teleurgesteld, om er vervolgens achter te komen dat heel veel andere styles en geluiden flink anders en beter klinken.
Het display leek rare vertekeningen te hebben (leek wel of er een barst in 't glas zat), maar dat bleek de spacy achtergrond die Yamaha als standaard heeft gekozen te zijn (beetje Windows 98 SE achtig), niet helemaal mijn smaak. Dat was snel aangepast.
Daarna overdonderd door de paar hele spectaculaire Ethereal styles, het ingebouwde Flash geheugen getest (na een seconde of 10 staan alle Premium packs klaar voor gebruik), twee verschillende microfoons getest, zonder aanpassingen klinken ze al behoorlijk krachtig (Yamaha's micro komt er beter door dan Sennheiser, maar 't is een nipte overwinning), kortom al een uurtje aan 't sparren geweest. Later meer.
Bert.
_______________________________________ LACOBO's Tyros2>3 site: http://www.lacobo.com/kb-site |
Bewerkt door lacobo op 06/11/2010 20:16:58 |
|
|
C-lebrity
New Member
22 berichten |
Geplaatst - 07/11/2010 : 00:25:53
|
Ik denk dat ik me heel goed thuis ga voelen bij de Tyros 4.
The Best Has Arrived! |
|
|
Toetie
Average Member
221 berichten |
Geplaatst - 07/11/2010 : 14:35:10
|
Gefeliciteerd! hoeveel Etherial styles zitten er op? denk namelijk dat ik die veel ga gebruiken voor het emo gevoel.
TT |
|
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 08/11/2010 : 07:26:59
|
Hier nog maar eens mijn gerichte vraag gedeponeerd, ben benieuwd.... http://www.t-2.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=2702 grtzz, Heiko
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
Bewerkt door Heiko op 08/11/2010 07:27:26 |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 08/11/2010 : 10:37:38
|
Hallo Heiko,
Ik neem aan dat je met Preset een registratie bedoelt? Als op de T4 een song/midifile wordt afgespeeld en het venster met score-weergave zichtbaar is, zie ik bij een wisseling van registratie geen enkele onderbreking in de notenweergave. Zowel bij een langzaam als een snel stuk geprobeerd.
Bij de T3 is dit ook niet het geval overigens. Ik hoop dat je dit bedoelde met je vraag.
Groet, Ruud |
|
|
guyske
Average Member
295 berichten |
Geplaatst - 08/11/2010 : 10:38:31
|
Om even op de suggestie van Henk in te gaan om ook positief te reageren:
Just for your info this is out of the box VH2 factory settings and an onboard style.
http://www.box.net/shared/skquv18egl
Guy
The way to go, heerlijk die Tyros 2 maar nu bijna met pensioen. |
|
|
Onderwerp |
|