Hoi Ruud, Dit bedoelde ik wel ja. Alleen is het niet echt een onderbreking, maar bij het wisselen naar de volgende registratieknop (dezelfe midi loopt gewoon door) duurt het een paar seconden voordat het volgende blad verschijnt.(met een soort fade out/ fade in) Ik ben blij om te horen dat dit verholpen is. Weer een stapje dichterbij de beslissing om toch over te stappen...Thnxx Grtzz, Heiko
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger!
hoeveel Etherial styles zitten er op? denk namelijk dat ik die veel ga gebruiken voor het emo gevoel.
Volgens mij maar 5, als je het Organ-pack geinstalleerd hebt. Anders 4. Maar leuk dat Yamaha ze opnieuw uitgevonden heeft (de 9000 Pro had ze, daarna sloeg 't een paar keyboards over).
De eerste bevindingen van de T4 zijn echt geweldig.
Echter op de T2 kon ik via het modulatie wheel op veel voices modulatie toepassen. (b.v. bij french musette) Op de T4 heb ik diverse instellingen geprobeerd maar in veel gevallen wordt het volume verminderd door de modulatie wheel.
Heeft hier iemand ervaring mee of weet hoe dit ingesteld/aangepast kan worden? Met de Nederlandstalige handleiding kon ik er ook niet uit.
Dat is al zo sinds de Tyros 3. Heb de handigheid van volume vermindering met het Mod wheel nog nooit begrepen. Zeker als je eerst een orgel klank hebt gebruikt is 't niet handig als je een ander geluid selecteerd en je hoort ineens niets.
De Modulatie werkt alleen op instrumenten de van oorsprong ook modulatie kunnen produceren. Dit geldt dus niet voor een musette. Vaak is aan een voice dan ook al modulatie/ambient effect aan toe gevoegd. De insteek is om alle voices zo authentiek te laten klinken.
Dat de modulatie alleen op de instrumenten met van oorsprong een modulatie hebben is wel begrijpelijk. Misschien ben ik iets te snel geweest met mijn reactie. (Het is tenslotte ook erg goed T4 weer) Wat wel op valt m.b.t. french musette is het volgende; Ik heb alles van de T2 overgezet naar de T4 en ben dit aan het aanpassen waar mogelijk een verbetering te maken. Ik heb de custom voices nog niet ingeladen en bij die registers waar voorheen een costum voice zat en deze tijdelijk omgezet heb naar b.v. een french musette werkt het modulatie wheel alleen door het verzachten van het volume. Wanneer ik een registratie activeer waarbij van origine een french musette stond en nog staat werkt een soort van modulatie wel en is geen volume vermindering hoorbaar.(dit zal ik nog verder uitzoeken en eventueel berichten)
Ook valt mij op dat de voices (presets) van de T2 alleen zichtbaar is door het uitblijven van het ledtje van de geselecteerde voice. M.a.w. in de preset voices kan ik op deze manier niet zien of ze van de T2 of T4 genomen (via registratie) worden m.u.v. het ledtje.
Als de oude preset voices niet in de normale voice mappen staan, dan staan ze nu onder de map Legacy. De issue met de modulatie was ook al voor de T3 van toepassing.