Auteur |
Onderwerp |
Toetie
Average Member
221 berichten |
Geplaatst - 04/11/2010 : 15:44:51
|
Ik speel samen met een gitariste en het valt haar op dat sommige styles op D sneller gaan als op A,B en C. Kan dit kloppen?
het valt mij niet zo op als ik speel en de snelheid blijft op dezelfde waarde staan. vaak zit er in het D ritme een extra drum tik of tambourijn doorheen zodat het lijkt alsof.....
Volgens mijn gitariste zegt ze dat het echt sneller gaat omdat ze dat merkt aan haar aanslag op de gitaar. hebben daar meer mensen ervaringen in?
TT |
Bewerkt door Toetie op 16/11/2010 20:09:03 |
|
Rene
Senior Member
717 berichten |
Geplaatst - 04/11/2010 : 17:39:18
|
Hallo Toetie,
Een vreemd verhaal............. Wil je even vermelden om welke styles het o.a. gaat. Wellicht dat iemand met een Tyros 2 dit ook ondervind. Eerlijk gezegd, heb ik het zelf nooit ondervonden. Heb zelf ook een Tyros 2 gehad, maar dit nooit meegemaakt. Behalve bij de Sirtaki, maar dat is normaal.
Rene
Tyros 3, ( bijna Tyros 4 )Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor. |
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 04/11/2010 : 17:53:45
|
Hallo Toetie en Rene ,
Ik heb een Tyros 2 maar dit heb ik nog nooit ondervonden? Zoals Rene al aangaf om welke style gaat het? Als het tempo veranderd bij D moet je eens kijken waar het Tempo dan op staat ten opzichte van A,B en C dat moet dan anders aangegeven worden anders kan het niet.
Groetjes Ben
|
|
|
n/a
deleted
1312 berichten |
Geplaatst - 04/11/2010 : 18:04:12
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Toetie
Ik speel samen met een gitariste en het valt haar op dat sommige styles op D sneller gaan als op A,B en C. Kan dit kloppen?
het valt mij niet zo op als ik speel en de snelheid blijft op dezelfde waarde staan. vaak zit er in het D ritme een extra drum tik of tambourijn doorheen zodat het lijkt alsof.....
Volgens mijn gitariste zegt ze dat het echt sneller gaat omdat ze dat merkt aan haar aanslag op de gitaar. hebben daar meer mensen ervaringen in? TT
Geef jou gitariste een klap op zijn of haar oren. Dit is gewoon onmogelijk . We hebben het hier over een zeer gesofistikeerde ship die alles in goede banen leidt. Dus , kloppen maar op je git...... sis
Soft-lounge, lounge, chillout componist |
|
|
Rene
Senior Member
717 berichten |
Geplaatst - 04/11/2010 : 19:47:53
|
Leuk puzzelwoord : gesofistikeerde ship.
Rene
Bewerkt door Rene op 04/11/2010 20:56:53 |
|
|
C-lebrity
New Member
22 berichten |
Geplaatst - 04/11/2010 : 23:50:10
|
Style GospelBrothers(meen ik). variatie 4 is inderdaad een flink stuk sneller!
The Best Has Arrived! |
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 05/11/2010 : 10:58:59
|
Hoi,
Wat bedoel je met""The Best Has Arrived???
De T2 of jezelf. In het geval dat je jezelf bedoeld, heb je voor je leeftijd al erg veel zelfvertrouwen. Houden zo.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde. Lang leve de vreugde
Tyros 3...Bose Compact |
|
|
Toetie
Average Member
221 berichten |
Geplaatst - 05/11/2010 : 13:50:47
|
Hoi Dank jullie voor je reactie's:-) Nee het is geen gospel brothers ofzo, en de tempo aanduiding blijft ook hetzelfde. ik geloof ook niet dat het kan.Ik denk dat het zo lijkt vanwege een drukker drummetje. ze heeft het bij verschillende stylen, weet ff nu niet zo snel welke allemaal. In ieder geval bij rock ritmes vaker. Op D veranderd een ritme soms een beetje en dan zal ze denk ik een andere slag moeten maken. ben wel blij met de reactie's want nu weet ik dat ik het bij het rechte end heb :-) wel te gek dit forum. Gr Toetie
TT |
|
|
fransonline
Senior Member
695 berichten |
Geplaatst - 05/11/2010 : 15:06:24
|
Volgens mijn gitariste zegt ze dat het echt sneller gaat omdat ze dat merkt aan haar aanslag op de gitaar. hebben daar meer mensen ervaringen in?
TT
Laat de metronoom eens meespelen, dan moet je toch eenvoudig een eventuele wisseling in tempo kunnen waarnemen.
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
|
|
Toetie
Average Member
221 berichten |
Geplaatst - 05/11/2010 : 16:58:14
|
heb ff gekeken en het gaat om ContempRock, volgens haar scheelt het 1 tikje meer. Ik weet zeker hoor dat het haar gevoel is want ik heb zelf meegeteld en merk geen verschil.Net als je optisch iets anders waarneemt is dit audio's ofzo:-) In ieder geval nu heb ik bevestiging dat niemand het nog meegemaakt hebt. Bedankt allemaal.
TT |
Bewerkt door Toetie op 05/11/2010 16:59:37 |
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 05/11/2010 : 17:35:33
|
heb ff gekeken en het gaat om ContempRock, volgens haar scheelt het 1 tikje meer. Ik weet zeker hoor dat het haar gevoel is want ik heb zelf meegeteld en merk geen verschil.Net als je optisch iets anders waarneemt is dit audio's ofzo:-) In ieder geval nu heb ik bevestiging dat niemand het nog meegemaakt hebt. Bedankt allemaal.
TT
Hoi Toetie,
Je gitariste is denk ik niet ritme vast , een hulpmiddel voor haar zou gebruik van de ingebouwde metronoom van je tyros zijn die je op een apart kanaal zet zodat ze die op haar monitor kan laten meelopen. tenminste als jullie met monitors werken? er zijn ook genoeg drummers die dit probleem hebben , is dus best een veel voorkomend (probleem) de style die je noemt loopt in iedergeval niet sneller in variation D
Groetjes Ben
|
|
|
Toetie
Average Member
221 berichten |
Geplaatst - 05/11/2010 : 22:29:52
|
Hoi Ben,
Nee hoor dat is het niet, zij is zeer muzikaal, ik speel al jaren met haar het is denk ik dat een keyboard altijd een vast tempo heeft en dat speelt strakker, Met gitaar kan je je gevoel er meer inleggen omdat je je eigen tempo aan houdt. Misschien is het wel zo dat de refreinen van sommige liedjes die wij spelen gewoon iets langzamer moeten en dat het dan nu opvalt. Zij is ook al 13 jaar gewend om met keyboard mee te spelen en op de Roland VA 7 en technicks 1500 nooit gemerkt. Alle anders styles hebben het niet volgens haar. Maar maakt verder niets uit hoor ik heb mijn antwoord. oja metronoom hoeft niet want de drums zijn duidelijk te horen:-) Groetjes en bedankt. TT |
Bewerkt door Toetie op 05/11/2010 22:32:17 |
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 05/11/2010 : 22:58:07
|
Hoi Toetie, Graag gedaan he. Misschien dan inderdaad het tempo wat lager zetten.
Ps: wilde je gitariste niet afkraken he, ik ken haar namelijk niet en kan er dan ook niet over oordelen .
Groetjes Ben |
|
|
Rene
Senior Member
717 berichten |
Geplaatst - 05/11/2010 : 23:49:28
|
Aha........... Dat verklaart een heleboel, verkeerde merken gekozen. Roland en Technics
Het is dan altijd wennen met zo'n geweldige Yamaha.
Rene
|
|
Toetie
Average Member
221 berichten |
Geplaatst - 06/11/2010 : 12:14:41
|
Hoi ben, Ja dat doen we nu ook als ik naar D ga ff 1 minder We spelen inmiddels al 4 jaar op de T2 dus yamaha fans zijn we al De T4 komt er aan want die is in bestelling. Ben zoooooooooooooo benieuwd naar het geluid live want heb hem op de gok besteld. dus veel vertrouwen er in.
Als ze nog één keer iets zegt dat het sneller gaat dan........
TT |
Bewerkt door Toetie op 06/11/2010 12:16:37 |
|
|
C-lebrity
New Member
22 berichten |
Geplaatst - 07/11/2010 : 12:45:20
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Hanswiel
Hoi,
Wat bedoel je met""The Best Has Arrived???
De T2 of jezelf. In het geval dat je jezelf bedoeld, heb je voor je leeftijd al erg veel zelfvertrouwen. Houden zo.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde. Lang leve de vreugde
Tyros 3...Bose Compact
Ik bedoelde met "the best has arrived"de Tyros 4..
The Best Has Arrived! |
|
|
Onderwerp |
|