Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Blij met de Tyros4
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 8

lacobo
Average Member

245 berichten

Geplaatst - 21/11/2010 :  21:21:42  Toon profiel  Bezoek de homepagina van lacobo  Reageer met citaat
In antwoord op: 'waarom worden de extra premium packs (choir, organ, trombone) meteen op de T4 gezet...' Als je voor de Tyros 3 de packs en voices gekocht had, zou het raar zijn om ze niet meteen op de Tyros 4 te installeren. Je kunt ze dan immers zonder kosten downloaden. Ok, de flashkaart is dan wel nodig, maar met een aankomend Vintage pack en eventueel zelf in elkaar te zetten voices komt die toch wel van pas.

Bert.

Toetie
Average Member

221 berichten

Geplaatst - 21/11/2010 :  21:50:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik ga alleen de panflutes aanschaffen, omdat ik die veel zal gebruiken.

TT Just 4 Him.
Ga naar bovenaan de pagina

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 21/11/2010 :  22:35:14  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lacobo

In antwoord op: 'waarom worden de extra premium packs (choir, organ, trombone) meteen op de T4 gezet...' Als je voor de Tyros 3 de packs en voices gekocht had, zou het raar zijn om ze niet meteen op de Tyros 4 te installeren. Je kunt ze dan immers zonder kosten downloaden. Ok, de flashkaart is dan wel nodig, maar met een aankomend Vintage pack en eventueel zelf in elkaar te zetten voices komt die toch wel van pas.
Bert.

Omdat de T4 betere choir voices aan boord heeft en wellicht ook organs en trombone, zou ik de genoemde packs niet meteen installeren. Als 'gratis' de reden is, snap ik het, maar daar is het mij niet om te doen.

Ik heb de packs zelf aangeschaft en vindt ze op de T3 geweldig, maar verwacht van de T4 dat ze eigenlijk overbodig zouden zijn.
Plus, zoals jezelf ook al aangeeft, zul je minimaal een paar honderd euro moeten uitgeven voor extra Flash geheugen om überhaupt gebruik te kunnen maken van extra packs.

Toch bedankt voor je reactie.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 22/11/2010 :  00:06:46  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Hoi Frans,

De premium-packs heb je toch al gekocht en kun je gratis opnieuw downloaden voor je T4, en klinken ook weer stukken beter daar ze gerevoiced zijn. dus erop zetten!!

In de toekomst zal je toch moeten gaan voor het flashgeheugen als je overige packs wilt aanschaffen die er binnenkort ook nog aankomen.

Idd het flashgeheugen is niet goedkoop, maar binnen 15 seconden staan al mijn premium-packs(trombone,panflute,euro organ, choir/vocals en mixed choir) + 123 custom voices speelklaar.

De aanschaf van custom voices van een derde kun je bijna vergeten, want al deze voices in de T4 zijn supper goed, en daarom houd ik het alleen vanaf nu maar bij de packs van Yamaha, want die kwaliteit is ook gewoonweg uitmuntend.

Ik zou niet dubben, de T4 is werkelijk een verbetring tov van de T3, maar de T3 wil ik niet afkraken want ook dat is een formidabel keyboard waar ik ook erg tevreden over was.

Het leven bestaat nu eenmaal uit keuzes maken,
En heb ik gedaan.....

Gr Toine

Tyros 4 xxl en Stagepass 300
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl

lacobo
Average Member

245 berichten

Geplaatst - 22/11/2010 :  08:49:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van lacobo  Reageer met citaat
En dan nog iets: Had ik op de T3 een mogelijkheid gehad om voor 300 Euro de packs binnen een paar seconden te laden had ik 't ook van harte betaald. Vond die wachttijd (je kon ondertussen niets doen wat met opslaan te maken had) minder.

Bert.

guyske
Average Member

295 berichten

Geplaatst - 08/12/2010 :  16:01:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Sinds gisteren staat hij op zijn stand, amai dat was echt wel van de ene verbazing is de andere vallen.

T4 stond op een kwartiertje opgesteld, koppeling aan de MFC10 was een ander paar mouwen, volume pedaal werkte maar de knoppen kreeg ik niet aan de praat.

Komende van een T2 is het verschil enorm, veel meer dynamiek, sneller en de klankkleuren zijn er heel hard op vooruitgegaan.
Het was moeilijk om met de T2 overgangen van styles te maken om medleys aan mekaar te breien, loopt nu heel vlot door de snellere soft en hardware.

De koren zijn heel mooi, maar ik ga die heel selectief gebruiken anders is het snel teveel, maar met mate gebruikt is het zeker een plus.

De styles daar ben ik snel doorgelopen en blijven hangen bij nummers die ik veel speel, ik kreeg volgens mijn vrouw die achter mij stond kippenvel op mijn armen en dat wil wat zeggen voor iemand die al meer dan 30 jaar op toetsen rammelt.

Gitaren, saxen, fluiten, trompetten, slagwerk, koren, orgel klanken zeer onder de indruk.

Piano en violen weet ik nog niet, solo violen zijn best ok.
Piano is anders, toetsen voelen anders aan, soms moet ik harder rammen soms minder hard (veel fijner spelen) dan op mijn T2, dynamiek is totaal verschillend.

Het zal zoeken zijn omdat na jaren spelen op een T2 je blindelings naar toetsen toe ging, nu staan ze ergens anders (zelf aan de andere kant) en staan er meer schuivers enzo dan ik gewend was, het zal zaak zijn om echt moeite te doen en verplicht gebruik maken van die dingen.

Op mijn PA is de klank veel beter, standaard instellingen waren voor mij niet goed maar heb ze zonder veel moeite kunnen aanpassen.

Heb geen extra geheugen laten plaatsen, zal wel mijn handjes vol hebben met alle nieuwe standaard klanken en styles.

Ik ben ook van plan om alle registraties opnieuw aan te maken, twee redenen om dit te doen, verlicht mij te zoeken en zal helpen om een beter zicht te krijgen op de nieuwigheden, ten tweede twijfel ik eraan of ze aanpassen minder tijd gaat vragen dan opnieuw aanmaken.

Groeten,

Guy

Yep hij is er, de ontdekkingstocht is begonnen ......

Bewerkt door guyske op 08/12/2010 16:04:22

Toetie
Average Member

221 berichten

Geplaatst - 08/12/2010 :  16:23:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Dank je Guyske, met je bevindingen, ben bang dat ik dat ook moet gaan doen alles vernieuwen, maar dan klinkt het natuurlijk wel helemaal toppie.
Ja de knoppen aan de andere kant zal zeker wennen zijn, maar uit ervaring met andere keyboards heb je dat ook zo weer door. Gr en heel veel plezier met je T4!

wachtend af.......

TT Just 4 Him.

Theo T3
Junior Member

97 berichten

Geplaatst - 08/12/2010 :  22:27:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Tyros4 alweer 3 weken in de woonkamer staan.

ben zeer content en dat is zachtjes uitgedrukt MAN O MAN WAT EEN MACHINE DIE TYROS4

GRTZZ THEO

Dick
Average Member

218 berichten

Geplaatst - 09/12/2010 :  22:19:35  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dick  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Toetie

Ik ga alleen de panflutes aanschaffen, omdat ik die veel zal gebruiken.

TT Just 4 Him.

En dan met een beguine of rumba style "Ben Gawan Solo" spelen met een panfluit? Was dat de bedoeling TT?

Groetjes, Dick

Toetie
Average Member

221 berichten

Geplaatst - 09/12/2010 :  22:53:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Nee ik ben meer van de Ballads, worship music en straks die heerlijke freestyle styles Panflute en sax pack er bij besteld

TT Just 4 Him.

Dick
Average Member

218 berichten

Geplaatst - 16/12/2010 :  23:37:48  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dick  Reageer met citaat
Hee TT, wat ben je stil, ben je bezig met je T4? Ik beloof je dat ik zaterdag keihard "lang zal ze leven" zal spelen...dus goed opletten, dan hoor je het vast!!

Groetjes, Dick

Toetie
Average Member

221 berichten

Geplaatst - 17/12/2010 :  09:55:43  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Hee TT, wat ben je stil, ben je bezig met je T4? Ik beloof je dat ik zaterdag keihard "lang zal ze leven" zal spelen...dus goed opletten, dan hoor je het vast!!

Groetjes, Dick

Hoi Dick, nee ik ben nog steeds in volle verwachting van T4
Zal mijn birthdaysong zelf ook spelen op de T2! dan hoor ik het zeker!
Deze hou ik zeker tot na de kerstdagen nu omdat ik 2 dagen moet spelen in de gemeente. Dus..... Heb nog steeds iets in het vooruitzicht! I~s ook wel weer spannend hoor, we houden de moed er in:-)

heb een aantal vraagjes afgevuurd op de t2 site maar nog niet alles beantwoord gekregen weet jij het soms?
Gr Toet

Bewerkt door Toetie op 17/12/2010 09:58:14

guyske
Average Member

295 berichten

Geplaatst - 17/12/2010 :  10:23:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik ben blij met de aanslag op de toetsen, vind het een hele verbetering vergeleken met de T2 ik weet niet of dit op de T3 ook al anders was maar het bevalt me wel..

Yep hij is er, de ontdekkingstocht is begonnen ......

Dick
Average Member

218 berichten

Geplaatst - 17/12/2010 :  23:10:18  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dick  Reageer met citaat
[/quote]
Hoi Dick, nee ik ben nog steeds in volle verwachting van T4
Zal mijn birthdaysong zelf ook spelen op de T2! dan hoor ik het zeker!
Deze hou ik zeker tot na de kerstdagen nu omdat ik 2 dagen moet spelen in de gemeente. Dus..... Heb nog steeds iets in het vooruitzicht! I~s ook wel weer spannend hoor, we houden de moed er in:-)

heb een aantal vraagjes afgevuurd op de t2 site maar nog niet alles beantwoord gekregen weet jij het soms?
Gr Toet

[/quote]

Hoi TT, ik zou je best kunnen helpen, maar ik heb nooit een T2 gehad, en dan waag ik me er liever niet aan, want dan zou ik wel eens verkeerde dingen kunnen zeggen. Mijn idee is: vraag aan een van de mannen van oostendorp of ze je willen helpen met overzetten, dat kunnen ze best.

HAPPY BIRTHDAY TT

Fijne verjaardag zaterdag!!!

Groetjes, Dick

Toetie
Average Member

221 berichten

Geplaatst - 18/12/2010 :  10:33:23  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:

Hoi TT, ik zou je best kunnen helpen, maar ik heb nooit een T2 gehad, en dan waag ik me er liever niet aan, want dan zou ik wel eens verkeerde dingen kunnen zeggen. Mijn idee is: vraag aan een van de mannen van oostendorp of ze je willen helpen met overzetten, dat kunnen ze best.

HAPPY BIRTHDAY TT

Fijne verjaardag zaterdag!!!

Dank je het komt helemaal goed!

TT Just 4 Him.
Pagina: van 8 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000