Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Nieuw hier, dus aangenaam kennis te maken
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Whisky Info Plus
New Member

20 berichten

Geplaatst - 12/11/2010 :  10:57:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Na enige tijd dit forum gevolgd te hebben, nu toch maar eens aangemeld. Bij wijze van kennismaking even kort voorstellen:

Mijn naam is Paul, ben woonachtig in Zeeland, ben 46 jaar oud en speel eigenlijk veel te weinig op mijn keyboard. Wegens andere bezigheden gaan er soms weken voorbij dat ik niet aan mijn Tyros 2 zit. Schandalig gewoon!!!

Ik ben ook veel te laat begonnen met keyboard spelen. Vroeger moest ik van mijn vader eerst maar eens blokfluit leren spelen (5e klas lagere school) en dat heeft ervoor gezorgd dat ik pas rond mijn 22e weer met interesse naar een muziekinstrument zocht. Toen een Casio keyboard gekocht, met van die drumpads erop. Thuis hadden we een orgel te leen van de buren. Door drukke werkzaamheden, gaan samenwonen, eigen leventje starten, stierf de hobby een langzame dood, na enkele maanden les gehad te hebben.

Tot ik jaren later eens ging kijken hoe de stand van de techniek in keyboards was en ik van mijn sokken weg gevaagd door de Yamaha PSR-8000. Wat een verschil met mijn plastic Casio-bakkie van jaren eerder. De 8000 aangeschaft, later ingeruild voor de PSR-9000, de Tyros (1) en de Tyros 2. De T3 heb ik overgeslagen, omdat ik te weinig speelde en even te weinig geld had, beide ivm een verhuizing + verbouwing.
En nu de T4 besteld, mijn eerste bestelling bij Oostendorp (voorheen altijd Muziekcentrum Middelburg en de T2 bij Den Dekker in Kapelle). Waarom nu Oostendorp, 2 uur rijden van mijn huis? Ach, dat hoef ik jullie niet meer uit te leggen, jullie kennen de service en klantvriendelijkheid waarschijnlijk al veel langer dan ik.
Andere hobby's worden thuis op een wat lager pitje gezet en ik heb mezelf nu gewoon "verplicht" om minstens 2 vaste extra avonden in de week te spelen. In het weekeinde zat ik toch al vaak even aan de toetsen en dat blijf ik doen.

Ik speel puur voor mezelf, als ontspanning. Helaas heb ik niet het talent om een deuntje snel na te spelen nadat ik het een keetje gehoord heb. Ik ben zo'n fantasieloze bladmuziek-tijger die door al die vliegenstrontjes op papier moet uitvissen hoe het moet klinken. Zit een song er goed in, dan durf ik wel wat te spelen met eigen fantasie. Maar toch geniet ik erg van deze hobby, want de concentratie op de bladmuziek zorgt ervoor dat ik echt tot rust kom in mijn koppie, een soort ontspanningstherapie.
Verder ben ik geluidsfreak: ik houd van absoluut zuiver geluid en natuurgetrouwe samples. Vandaar mijn reeks Yamaha's, instrumenten die vér boven mijn capaciteiten zijn, maar wat een sound.

Welnu, dit lijkt me wel lang genoeg als kennismaking. Ik heb hier al erg veel geleerd en weet dit te zullen blijven doen gezien mijn zeer beperkte ervaring met de uitgebreide mogelijkheden van de Yamaha machines en jullie expertise op allerlei gebied. Ik zal proberen wat actiever deel te nemen aan dit forum, al ben ik niet iemand die overal op zit te katten of mijn irritatie loopt te verkondigen. Daar zijn anderen beter in, lees ik al wel.

Bewerkt door Whisky Info Plus op 12/11/2010 10:59:34

bertus
Senior Member

916 berichten

Geplaatst - 12/11/2010 :  11:17:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Wat een introductie! Welkom op ons forum en je zal hier zeker net als ik veel kunnen leren!

Groet, Bert

Muziek is leuk, en zeker als je het zelf kan maken!!!
Ga naar bovenaan de pagina

Toetie
Average Member

221 berichten

Geplaatst - 12/11/2010 :  12:03:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Paul,

Welkom en geniet van de muziek he! Ook ik ben pas op mijn 33e begonnen en lees ook van bladmuziek:
Ik zie het zo echte muzikale mensen weten uit een kinderspeelkeyboardje nog iets prachtigs te halen en ik speel met één toets rechts de prachtigste partijen dankzij de Tyros.

Mensen die helemaal niet spelen staan versteld wat we doen. Dus Tyros 4 is de Rolls Royce onder de keyboards zeg maar.
Ook ik heb soms momenten van minder spelen, meestal in de zomer vakantie.

Het leukste vind ik nieuwe liedjes instuderen en dan er iets moois van maken met de styles en voice en pads, en dan de mensen die er van genieten.

Ook het tot rust komen is mij zeer bekend want je hebt niets anders aan je hoofd verder

Ik speel zelf elke zondag in church en tegenwoordig ook op vrouwen conferenties waar ik mooi de spreeksters weer opneem en cd brand. Multi apparaat is het echt wel he!

Toch denk ik als ik alleen speel voor mijzelf dat ik er inderdaad mnder achter zou zitten, ik heb elke week een doel en het is heerlijk de mensen te zien swingen met je muziek en Dat de Heer mij daarvoor gebruikt.

Ik ben daarom ook zo blij met de nieuwe freestyle styles. lekker je gevoel er in! Heel veel plezier met je aankomende T4

Oja ik heb mij niet echt verder aan iedereen voorgesteld omdat ik dat 4 jaar geleden heb gedaan. ben wel sinds 1 maandje weer op het forum actief daarvoor alleen in het begin van mijn aanschaf van de T2
Zal voortaan wat trouwer zijn.

Ja je steekt veel op hier en het is ook leuk te lezen hoe iedereen het ervaart de nieuwe T4 vind ik.

Zo dat werd dus mijn verhaal, terwijl het om Paul ging. Dus ik zal afsluiten met
Welkom nogmaals Paul, veel plezier straks met je aankomende T4!

Gr Toetie

TT Just 4 Him.

Bewerkt door Toetie op 12/11/2010 12:07:39

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 12/11/2010 :  12:37:07  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
Welkom op het forum!

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

Jeepee
Average Member

121 berichten

Geplaatst - 12/11/2010 :  13:11:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Paul,

Welkom op dit forum (ben ook nieuweling). Leuk om je verhaal te lezen. Wat een carrière, van een klein Casiootje naar de PSR8000!! En van harte met je bestelling van de T4. Leg maar vast een kwijldoekje klaar. Bedankt ook voor je positieve insteek en wat spelen betreft: vooral veel fantaseren en ‘klooien’, je oren gaan vanzelf in je vingers zitten
Groeten, Jaap.

Jeepee

Whisky Info Plus
New Member

20 berichten

Geplaatst - 12/11/2010 :  13:18:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt zover iedereen. Vooral die laatste van JeePee zal ik onthouden: "je oren gaan vanzelf in je vingers zitten".
Ik hoop die vorderingen te kunnen maken.

En gekwijld heb ik al, toen ik de T4 bestelde, eind vorige maand. Martijn heeft toen een super demo gegeven.

Ik wacht geduldig op de levering, maar het is verdikkeme moeilijk hoor.

Dick
Average Member

218 berichten

Geplaatst - 12/11/2010 :  15:49:02  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dick  Reageer met citaat
Welkom Paul,
ik ben met een scheidsrechtersfluitje begonnen, kun je zien dat je nog alktijd beter af bent

groetjes Dick

MrBoembas
Average Member

336 berichten

Geplaatst - 16/11/2010 :  13:12:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Welcome Paul, hopelijk heb je veel aan de tips en raad die wij jou kunnen geven, en we wensen je heel veel plezier op dit forum.

Grtz,

Daniel.

Hanswiel
Senior Member

888 berichten

Geplaatst - 16/11/2010 :  18:33:18  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Hanswiel  Reageer met citaat
Hoi,

Pas geleden zei ik nog van iemand die zich voorstelde op het forum dat hij/zij dat op een uitgebreide manier deed.

Maar Mr Whisky, dit is nog veel uitgebreider.
Welhaast een boekwerk. Mijn broer woont al eeuwenlang in
Zeeuws-Vlaanderen en kan ook zo ruim zijn.

Hartelijk welkom en laat ons nog meer genieten.

Met muzikale groet,
Hans

Muziek is vreugde.
Lang leve de vreugde

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 16/11/2010 :  19:42:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo
Nou, aan woorden geen gebrek, hopelijk ook niet aan muziek.
Ik hoop dat je net zoveel speelplezier beleefd als wij met z'n allen. Welkom en Proficiat met je Tyros.

Grt.
Frans
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000