Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Split keyboard
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Dick
Average Member

218 berichten

Geplaatst - 14/11/2010 :  21:35:09  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dick  Reageer met citaat
Hallo,
zit ik me daar toch met een vraag. Hoewel ik nog op een T3 speel, zal dat zeker ook van toepassing zijn op de T4.

Het volgende:
Als ik mijn keyboard split op de rechterhand, en daar twee stemmen op zet, meestal een solo instrument en een begleidings instrument (bijvoorbeeld bovenin een sax en onderste deel een organ), dan is mij opgevallen dat ik in die split gedeelten geen geen verhoging aan kan brengen. Ik bedoel dus de een een octaaf hoger en de ander een octaaf lager, wat soms wel gewenst is. Ik kan wel beide splits tegelijk verhogen of verlagen. Dit sla ik dan weer op in een registratie.

Heb ik iets over het hoofd gezien? Of kan het wel maar heb ik het verkeerd gedaan? Of is er een andere weg of procedure?

Alvast bedankt voor het meedenken

groetjes Dick

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 14/11/2010 :  21:44:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Via direct acces > transpose kom je in het veld "Mixing console" > Tune
Bij octave kun je de left, R1, R2 en R3 instellen.

Dit gaat niet via de splitpunt instellingen.

Groeten Wim
Ga naar bovenaan de pagina

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 14/11/2010 :  21:45:38  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Hoi Dick,

Dit is wel mogelijk om dit afzonderlijk te verhogen/verlagen !
Uit mn blote bol kan ik het je helaas niet uitleggen want ik heb op het moment geen keyboard meer. zit met volle smart te wachten op de levering van de Tyros 4.

Maar er zal nog wel iemand op dit forum zijn die je dit precies kan uitleggen.

Gelukkig Wim was me al voor

maar dat was idd de oplossing! dankje Wim.

Gr Toine

Tyros 3 xxl verkocht + Stagepass 300

Bewerkt door laakies op 14/11/2010 21:48:34

Dick
Average Member

218 berichten

Geplaatst - 14/11/2010 :  22:03:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dick  Reageer met citaat
Waaaaaaaauw Wim,
thx man, ik zal het gelijk in mijn opschrijfboekje noteren (dat heb je met mijn leeftijd ) want ik gebruik het vaak..maar zo zie je dus: ALS JE IETS NIET WEET???

groetjes, Dick

Dick
Average Member

218 berichten

Geplaatst - 14/11/2010 :  22:12:12  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dick  Reageer met citaat
Heeee Toine,

ik wist niet dat je zo dicht bij mij in de buurt woonde. Als we gelijk onze T4 op mogen halen, kunnen we misschien samen met 1 auto rijden.. hebben we nog wat te kwebbelen onderweg

groetjes Dick

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 15/11/2010 :  12:54:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo
Ik zat al een tijdje met hetzelfde probleem, ik dacht dat het niet in te stellen was.
Weer wat bij geleerd.

Grt.
Frans
T3-xxl

Dick
Average Member

218 berichten

Geplaatst - 16/11/2010 :  21:57:44  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dick  Reageer met citaat
Je ziet het Frans,

JE BENT NOOIT TE OUD OM ... TE VRAGEN !!!

GROETJES dICK
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000