Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 OS update
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

guyske
Average Member

295 berichten

Geplaatst - 18/12/2010 :  07:12:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik schenk onszelf het genoegen om dit even over te nemen van

http://www.yamahapkowner.com/forum/index.php?topic=28658.0

Daar wist ene Scott het volgende te vertellen:

He told me that an OS Update had been expected today (Dec 17) from Yamaha Japan, but because it was already in the afternoon here (California) and still no news, that there may be a slight delay at Yamaha Japan's end. He said he wasn't sure whether the 'saving styles' problem and/or the '30% volume drop' issue would be included in this update or not, as this update supposedly includes several other minor(?) bug fixs too. He basically recommend that once the update becomes available that we install it to see for ourselves and report back our findings then. That said, typically, along with an update, is documentation listing what bug fixes were addressed and corrected.

Mr Deming also assured me that he monitors both this YPKO and Synthzone forums and that he will contact the forum administrators (or post himself) as soon as he knows anything more. He also stated that Yamaha Japan will be uploading the OS Update as soon as it's available to the Yamaha Keyboard Websites of our associated Countries (UK, and USA).

The website download page for UK Customers is: Yamaha UK - Tyros4
* click on 'support' . When the OS Update becomes available, it will appear in the 'downloads' section.

The website download page for US customers is: Yamaha USA: Tyros4
* click on 'support' . When the OS Update becomes available, it will appear in the 'downloads' section.

Let's keep our fingers crossed that the upcoming Tyros4 OS update corrects the above issues.

Yep hij is er, de ontdekkingstocht is begonnen ......

paulmuz
Average Member

279 berichten

Geplaatst - 18/12/2010 :  08:43:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Dank U wel Guyske , hier even vertaal met google.is niet perfect maar leesbaar

Collega YPKO Yamaha Tyros4 eigenaar vrienden:

Ik sprak met Steve Deming (hoofd van Yamaha USA Customer Support) vandaag om hem te informeren dat ik ook ben dezelfde problemen die Chony gemeld in zijn video's ondervindt: Editing & sparen stijlen & aangepaste stemmen, evenals melden dat ook ik ben ervaren de 30% volume daalt, terwijl het selecteren en proberen om nummers te spelen uit de Tyros4 MusicFinder.

Hij vertelde me dat een OS-update had verwacht vandaag (17 december) van Yamaha Japan, maar omdat het al in de namiddag hier (California) en nog steeds geen nieuws, dat er mogelijk een lichte vertraging aan het eind van Yamaha in Japan te worden. Hij zei dat hij was niet zeker of de 'Saving stijlen' probleem en / of de "30% daling van het volume 'kwestie zou worden opgenomen in deze update of niet, zoals deze update zogenaamd bevat verschillende andere kleinere (?) Bug fixs ook. Hij in feite raden dat, zodra de update beschikbaar is die we installeren om te zien voor onszelf en verslag uit te brengen dan onze bevindingen. Dat gezegd hebbende, meestal samen met een update, is de documentatie aanbieden wat bug fixes werden aangepakt en gecorrigeerd.

De heer Deming ook verzekerd me dat hij bewaakt zowel dit YPKO en Synthzoneforums en dat hij zal contact opnemen met de beheerder van het forum (of post zelf) zodra hij weet niets meer. Hij verklaarde ook dat Yamaha Japan zal de OS-update het uploaden van zodra het beschikbaar is voor de Yamaha Keyboard websites van onze geassocieerde landen (Verenigd Koninkrijk, en de VS).

De website download pagina voor Nederlandse klanten is: Yamaha UK - Tyros4
* Klik op 'support'. Als de OS-update beschikbaar komt, zal het verschijnen in de 'Downloads' sectie.

De website download pagina voor klanten in de VS is: Yamaha USA: Tyros4
* Klik op 'support'. Als de OS-update beschikbaar komt, zal het verschijnen in de 'Downloads' sectie.

Laten we houden onze vingers gekruist dat de komende Tyros4 OS-update van de hierboven genoemde onderwerpen corrigeert.

Scott

PS: Bijna vergeten: Het is heel belangrijk dat 'iedereen' een probleem (s) met hun Tyros 4, niet alleen hier te posten over hen, maar ook rechtstreeks hen Yamaha UK / USA verslag goed, want hoewel Yamaha kan worden toezicht ons forum, kunnen ze niet een nauwkeurige telling van de eigenaren daadwerkelijk ervaren wat / welke problemen. Alleen door contact met hen direct samen met hen uw Tyros 4 seriële, zullen zij precies weten hoeveel andere mensen zijn specifieke problemen ervaren, waarvan helpt hen beter te smalle vaststelling van de oorzaak en een oplossing te vinden sneller .. Dat gezegd hebbende, als je met soortgelijke Tyros 4 nummers tot wat anderen hier melden, neem dan rechtstreeks te melden aan Yamaha goed ook, want, het is voor het welzijn van 'alle' Tyros4 eigenaren.
groeten
paulmuz

Bewerkt door paulmuz op 18/12/2010 09:41:53
Ga naar bovenaan de pagina

guyske
Average Member

295 berichten

Geplaatst - 18/12/2010 :  09:16:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Zoals we gewend zijn komt de update er, ik zaag daar niet teveel over omdat het verleden ons geleerd heeft dat Yamaha niet het sterkst zijn in communicatie maar wel goede nazorg leveren voor hun instrumenten.

Het moet een helse karwij zijn om op zo een korte tijd al een update uit te brengen.

T-Rossie
Moderator

3236 berichten

Geplaatst - 19/12/2010 :  12:33:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Die 'ene' Scott Yee ken ik al > 15 jaar (sinds de KN2000 van Technics).... of is dat al 20 jaar?
Een zeer bevlogen man en hij heeft ook regelmatig contact met Martin Harris (dé Mr. Tyros)
Overigens is Scott 'poep-jaloers' op de de prachtige Oostendorp koffers die wij hier kunnen kopen. Het zijn de transport- en invoerkosten (Californie) die het voor hem te duur maken.

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 22/12/2010 :  11:45:34  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
Zo te zien is de firmware update uit:
http://download.yamaha.com/search/detail/?language=nl&site=nl.yamaha.com&asset_id=45754&category_id=16084&product_id=1072947&1293014394

Versie 1.02 om precies te zijn.

Wel jammer dat Yamaha er niet zelf bijzet wat ze er in hebben gewijzigd. Tyros 4 bezitters zullen dat dus zelf moeten ondervinden.

Een quote uit de YPKO topic:
1. Reduced the time it takes to delete the Wave of a Premium Voice.

2. Fixed bug that caused the Volume and Pan parameters of a Style to be reset to the default values after changing them in the Mixing Console and switching to the Style Cr eater.

3. Fixed bug that caused the path information for a Style on a User drive registered in the Style category selection button to disappear when turning the instrument's power button On and Off repeatedly.

4. Fixed bug that caused the system to crash when creating a SONG that uses a Keyboard Voice that is not a Multi Pad preset, or when selecting such a SONG created in Tyros3.

5. Fixed a bug that caused the instruments processing speed to slow down when a Registration has assigned a Custom Voice or Premium Voice to a part, and the Regist Information is displayed.

PS: Wel een beetje frustrerend...nog steeds wachtende op de levering van de Tyros 4. Maar Yamaha komt al met premium packs en een firmware update .

theplayer
Moderator

3016 berichten

Geplaatst - 22/12/2010 :  13:17:33  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hoi Robbie,

Heel scherp gezien.
Als er mensen zijn die niet weten hoe je met de upgrade om moet gaan, staat dat inmiddels weer op mijn site.
Ik heb 'm er op staan en het werk.
Succes en groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite

guyske
Average Member

295 berichten

Geplaatst - 22/12/2010 :  13:46:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb erop gesmeten, nu spelen en wachten of er nog spinnenkoppen inzitten.

Installatie verloopt snel en zonder problemen.

Guy

Jeepee
Average Member

121 berichten

Geplaatst - 22/12/2010 :  20:42:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Frans, fijn dat je de update op je website hebt gezet.

Groet, Jaap, Hasselt.

Jeepee

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 22/12/2010 :  22:45:23  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robbiedoes

PS: Wel een beetje frustrerend...nog steeds wachtende op de levering van de Tyros 4. Maar Yamaha komt al met premium packs en een firmware update .

Hoi Robert,

Zit je nog steeds te wachten op de uitlevering van de T4 ?? Gossie dat duurt wel lang bij jouw!!
Echt vervelend hoor da wachten, ik hoop voor je dat je snel je T-rosje kunt ophalen, anders heeft youtoepie niks te doen

Gr Toine

Tyros 4 xxl en Stagepass 300
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 22/12/2010 :  23:05:05  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
Hoi Toine, ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd. Kunnen we het hier ontopic houden :-).

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 22/12/2010 :  23:34:22  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
Lees net op het UK forum dat er meerdere Tyros 4 gebruikers zijn die na de update een positieve verandering opmerken in de klankweergave. Met name het laag zou er beter doorkomen, zonder dat er wijzigingen zijn aangebracht in de EQ instellingen.

Dus mocht je dit ook ervaren, dan ligt het niet aan je oren! Al wordt het niet als verbetering benoemd in de door Yamaha genoemde lijst van wijzigingen in deze update.

Dick
Average Member

218 berichten

Geplaatst - 23/12/2010 :  19:33:33  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dick  Reageer met citaat
Gisteren de firmware erop gezet, en was met de bijgevoegde gebruiksaanwijzing eigenlijk een fluitje van een cent. Ik wacht af wat het brengen gaat.., maar ik had al weinig problemen, dus zal het nu nog beter zijn

Groetjes, Dick
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000