Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Vocal Harmony
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Toetie
Average Member

221 berichten

Geplaatst - 13/01/2011 :  22:05:24  Toon profiel  Reageer met citaat
De Vocal harmony heb ik eigenlijk nooit gebruikt op mijn vorige T2
omdat ik er niets van begreep en het geluid echt niet mooi vond. Bv 2e stem bij de zanger.
nu wil ik hem wel gaan gebruiken op de T4. Als ik niets aan de geluiden verander staat het dan goed afgesteld vanuit de fabriek?Want ik begrijp er nog steeds niets van en heb de uitleg vanuit het boek al geprint maar is in het engels en is mij weer niet geheel duidelijk.
ben er wel achter gekomen minder galm aan de talk functie te veranderen.
Als ik eenmaal de waardes heb veranderd moet het dan opgeslagen worden, of blijft het gewoon staan?
Dus eigenlijk 2 vragen tegelijk.
Groetjes

TT Just 4 Him.

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 13/01/2011 :  23:36:06  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
Vreemd...ik kreeg er een aparte ingebonden Nederlandstalige handleiding bij. Maar mocht je op zoek zijn naar de Nederlandstalige handleiding van de Tyros 4, dan kun je deze downloaden op mijn website via deze link:

http://www.robbiedoes.nl/tyros4_handleiding.htm (zie hoofdstuk 8, bladzijde 82 voor Vocal Harmony uitleg).

Ik heb vanavond voor het eerst de Vocal Harmoy getest (tweede avond, sinds gisteravond in huis). En die is echt SUPER!! Wat mij betreft een enorme verbetering t.o.v. de Tyros 3. Veel stabieler, nog geen gorgelende effecten gehoord en goed zuiver. Wat mij betreft een groot pluspunt voor de Tyros 4 (het was één van mijn speerpunten voor de investering in deze upgrade).

De fabrieksinstellingen zijn keurig (in tegenstelling tot de voorgangers). Heel netjes afgesteld (geen irritante en overdreven vibrato meer), uiteraard pas ik een paar kleine details aan naar mijn persoonlijke voorkeur maar dat is geen noodzaak om het goed te laten klinken (alleen iets beter )

Als je iets in de Vocal Harmony instellingen wijzigt, dan wordt dit niet onthouden! Je moet de instelling dan opslaan in een Vocal Harmony User preset.

Maar goed...ben er ook pas net sinds vanavond mee aan de slag geweest dus ga er nog wat dieper induiken. Dan volgt er vanzelf binnenkort een YouTube demo/upload met daarin een overzicht van mijn persoonlijke Vocal Harmony instellingen.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Alles over mijn muzikale activiteiten en Tyros 4: http://www.robbiedoes.nl

Bewerkt door robbiedoes op 13/01/2011 23:37:56
Ga naar bovenaan de pagina

Toetie
Average Member

221 berichten

Geplaatst - 14/01/2011 :  12:55:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Dank je wel! Ja de user heb ik gevonden en de galm wat minder gezet ivm de talk functie. Ik heb inderdaad een beknopte handleiding in nederlands. Maar wat ik graag zou willen is wat het allemaal betekend de knopjes en dat had ik van internet af en die is engels.
het is namelijk zo dat ik zelf niet zing en geen verstand heb van wat mooi klinkt als ik mijzelf hoor. Ik moet optreden met iemand die gaat zingen, dan hou ik het gewoon bij de fabrieksinstellingen. In ieder geval bedankt tot voor zover.

TT Just 4 Him.

Dick
Average Member

218 berichten

Geplaatst - 14/01/2011 :  22:33:45  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dick  Reageer met citaat
Hee TT,
ik zou als iemand gewoon met je mee gaat zingen, zou ik de vocal harmony niet gebruiken.. Het vraagt een beetje techhniek, tijdens het inzingen. Als je dat niet geoefend hebt kan het nogal tegenvallen. Gewoon de knop uiterst linksboven uitzetten..maar dat wist je al.succes..

Groetjes, Dick

Tyrooster
Average Member

167 berichten

Geplaatst - 15/01/2011 :  09:28:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal,
Op het internationaal forum vond ik een zeer uitgebreide engelstalige:"Yamaha Tyros4 Vocal Harmony 2 Settings Tutorial"
Uitgeprint 9 kantjes.
De tweede link is een Mp3 voorbeeld. Geloof je niet dat dat door één stem gezongen is.
http://www.yamahapkowner.com/?page_id=2543
http://www.box.net/shared/emxbb7eza7

Jaap
Tyros4fun

Toetie
Average Member

221 berichten

Geplaatst - 16/01/2011 :  18:21:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Dank je Jaap en Dick voor de reacties. ik ga er mee aan de slag en oefen een dag voor het optreden ff met de zangeres thuis:-)

TT Just 4 Him.

Toetie
Average Member

221 berichten

Geplaatst - 03/02/2011 :  18:50:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Moet zeggen dat het niet mee viel om hem goed af te stellen. Een duet ofzo klonk erg robot achtig verder solo met een beetje galm klonk weer mooi! Maar die 2e en 3e stemmen regelen , daar stop ik voorlopig maar mee totdat ik een workshop gevolgd heb. Hoop dat iemand hem wil geven.TT Just 4 Him.

Bewerkt door Toetie op 05/02/2011 12:32:51

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 05/02/2011 :  17:40:05  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Toetie

Moet zeggen dat het niet mee viel om hem goed af te stellen. Een duet ofzo klonk erg robot achtig verder solo met een beetje galm klonk weer mooi! Maar die 2e en 3e stemmen regelen , daar stop ik voorlopig maar mee totdat ik een workshop gevolgd heb. Hoop dat iemand hem wil geven.TT Just 4 Him.

Beste Toetie,

Zie mijn website onder het menu "Diensten" en vervolgens "Training" (of directe link: http://www.robbiedoes.nl/diensten_training.htm. Wat dat betreft kan ik je prima van dienst zijn! Als je interesse hebt neem dan even persoonlijk contact met mij op via de e-mail knop op de webpagina.

Groetjes, Robert

Alles over mijn muzikale activiteiten en Tyros 4: http://www.robbiedoes.nl

Bewerkt door robbiedoes op 05/02/2011 17:41:57
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000