Auteur |
Onderwerp |
|
Evert
Average Member
124 berichten |
Geplaatst - 01/02/2011 : 16:30:25
|
Geachte forum leden,
Afgelopen donderdag mijn Tyros 4 opgehaald bij Oostendorp en ben daar mee aan de slag gegaan wat ik tegenkom is het volgende,de meeste styles zijn voorzien van een eigen splitpiont wanneer je een style kiest of een song uit de musicfinder dan zitten er onder de main variaties verschillende splitpoint instellingen geprogrammeerd waarschijnlijk is dit standaard maar je kunt het ook als vervelend beschouwen als je er geen gebruik van wilt maken. Nu heb ik bij utilities mijn eigen splitpoint instellingen gedaan maar dat zou dan toch voor het hele keyboard moeten zijn of moet ik alle styles aanpassen.
Groeten Evert. |
|
Toetie
Average Member
221 berichten |
Geplaatst - 01/02/2011 : 20:55:41
|
ik heb één keer splitpoint zelf er in geet en daar blijft hij altijd op staan. merkte niets van styles met een eigen splitpoint verder. Suc 6
TT Just 4 Him. |
|
|
T-Rossie
Moderator
3236 berichten |
Geplaatst - 01/02/2011 : 23:01:24
|
Het kan ook 'mis' gaan zodra er in registraties andere splitpoints zijn vastgelegd. Het is zéker niet afhankelijk van styles. De demo-registraties hebben de split dacht ik op F liggen. |
|
|
Evert
Average Member
124 berichten |
Geplaatst - 02/02/2011 : 19:00:20
|
Geachte leden bedankt voor jullie reactie,
Ik heb het probleem inmiddels gevonden en opgelost.
Ik had mijn MFC10 pedaal aangesloten en dat ging de eerste keer niet helemaal goed toen weer aangesloten en hij werkte, waarschijnlijk is er de eerste keer een midi dump geweest welke de software beinvloed heeft en daardoor de splitpoints onstonden bij de main variaties. Toen ik vanavond mijn keyboard aanzette en de styles controleerde waren de splitpoints verdwenen. Ik kon me al niet voorstellen dat dit in de styles ingeprogrammeerd was omdat het in de Tyros 2 niet voorkwam.
Nog veel speelplezier op de Tyros 4
Groeten Evert. |
Bewerkt door Evert op 03/02/2011 19:32:58 |
|
|
T-Rossie
Moderator
3236 berichten |
Geplaatst - 02/02/2011 : 21:47:59
|
Evert,
Als ik jou was zou ik de 'aanhef' in jouw antwoord even veranderen (heren) |
|
|
Toetie
Average Member
221 berichten |
Geplaatst - 03/02/2011 : 18:43:08
|
dank je Roel
TT Just 4 Him. |
|
|
Evert
Average Member
124 berichten |
Geplaatst - 03/02/2011 : 19:35:09
|
T-Rossie,
Je hebt helemaal gelijk ik zat ook zo met mijn hoofd in die Tyros 4.
Evert. |
|
|
Tyrooster
Average Member
167 berichten |
Geplaatst - 07/02/2011 : 15:51:48
|
@T-Rossi en anderen? citaat: Het kan ook 'mis' gaan zodra er in registraties andere splitpoints zijn vastgelegd. Het is zéker niet afhankelijk van styles. De demo-registraties hebben de split dacht ik op F liggen.
Het lukt mij niet een splitpoint onder een registratie vast te leggen. Zou toch moeten kunnen? Voor een nieuw nummer heb ik een extra splitpoint voor R3 ingezet. Deze blijkt dan ook nahet oproepen van andere registraties te blijven staan. Het splitpoint wordt ook niet opnieuw ingesteld bij het oproepen van betreffende registratie. Ik zie "Splitpoint" ook niet bij de Group Select" "Registration Memory Contents" staan. Zie ik wat, en zo ja wat zie ik over het hoofd?
Jaap Tyros4fun |
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 07/02/2011 : 20:04:06
|
Hallo Jaap,
Ik weet niet wat je doet, maar bij mij worden alle splitpoints in de registrations mee genomen. Bij mij staan style, voice, multipad, audio, Harmony, tempo, pedaal en transpose aangevinkt. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|
Tyrooster
Average Member
167 berichten |
Geplaatst - 07/02/2011 : 22:17:13
|
Hallo Frans, Soms weet ik het ook niet. Blijkt wel. Bij mij staat SONG en SCALE? ook aan. Ik heb het getest, nu ook zonder SCALE. Een kopie-testregistratie met een vreemd splitpoint gemaakt. Daarnaast het origineel met het gewenste splitpoint. Verder heb ik vele registraties zonder extra splitpoint. Welke registratie ik ook oproep, het splitpoint blijft waar ik hem met Function--Splitpoint heb neergezet. En dat is vervelend want er gebeuren dan onverwachte dingen. Zijn er nog andere instellingen die de positie van het splitpoint beďnvloeden?
Jaap Tyros4fun |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 08/02/2011 : 09:24:12
|
Ik gebruik meestal hetzelfde splitpunt en heb bij Function > Utility > Config 1 > 3 Parameterlock Splitpoint dus aangevinkt.
Zo wordt het splitpunt niet gewijzigd door een registratie.
Wil wel wijzigen in splitpoints vastleggen moet je splitpoint niet aanvinken in parameterlock. En kun je in een registratie opslaan als je style hebt aangevinkt onder memory.
Groeten Wim |
|
|
Tyrooster
Average Member
167 berichten |
Geplaatst - 08/02/2011 : 10:59:47
|
Hallo Wim, Je hebt mijn probleem opgelost. Bij mij stond splitpoint inderdaad aangevinkt bij parameterlock. Dat zal ik wel zelf gedaan hebben, maar niet bewust. Enne... Frans, jij weet nu ook wat ik gedaan heb. Ik kies er nu bewust voor het splitpoint per registratie in te stellen.
Weer iedereen bedankt voor het meedenken. Ik ga eerst weer lekker muziek maken.
Jaap Tyros4fun |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 08/02/2011 : 20:20:36
|
Hoi Jaap,
Kun jij weer met een gerust hart slapen.... enne bedden heb je zat
Wat een heerlijk vak heb jij, ik kom nou net juist slaap tekort met de Tyros 4
Zo zie ja maar weer dat je de eerste jaren nog niet uitgekeken bent op je Tyros, want dat keyboard kan bijna alles.
Succes en veel plezier in de komende tijd.
Gr Toine
Tyros 4 xxl en Stagepass 300 bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
|
|
|
Onderwerp |
|