Auteur |
Onderwerp |
MMO
Average Member
114 berichten |
Geplaatst - 03/02/2011 : 21:48:39
|
Wellicht leuk om wat zaken voor verbetering van de T4 neer te zetten.
Ik mis:
1. een klok/tijd 2. Dimkmnop voor het scherm
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 03/02/2011 : 22:09:39
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door MMO
Wellicht leuk om wat zaken voor verbetering van de T4 neer te zetten.
Ik mis:
1. een klok/tijd 2. Dimkmnop voor het scherm
Als eerst welkom op dit forum. Om even kort te reageren op de genoemde punten (niet negatief bedoeld he) Maar ik zie daar niet echt de meerwaarde van voor de TYROS4. Een horloge is ook voldoende en het scherm heb je nodig dus waarom dimmen?
Maar goed je zult je reden er wel voor hebben.
Groetjes Ben |
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 04/02/2011 : 05:24:30
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Ben Een horloge is ook voldoende Groetjes Ben
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Het zou n.l. erg fijn zijn als er een klok in zat. Iedere opgenomen file zou dan ook datum en tijd mee kunnen krijgen. Nu is dat niet het geval en dat geeft soms toch wel eens een probleem. Maar dat hebben we al zo sinds de Tyros1, dus zullen we er wel aan wennen. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 04/02/2011 : 08:30:15
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door theplayer
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Ben Een horloge is ook voldoende Groetjes Ben
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Het zou n.l. erg fijn zijn als er een klok in zat. Iedere opgenomen file zou dan ook datum en tijd mee kunnen krijgen. Nu is dat niet het geval en dat geeft soms toch wel eens een probleem. Maar dat hebben we al zo sinds de Tyros1, dus zullen we er wel aan wennen. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite
Hoi Frans, Je zult wel gelijk hebben maar waarom is dat dan zo belangrijk? Ik vraag dit omdat ik eerlijk gezegd niet zo vaak opnamens maak. Maar als ik dat wel doe dan zet ik in de naam ook een nummer bijvoorbeeld 1songnaam enz..enz... op die manier weet ik ze ook altijd snel terug te vinden.
Dus dat met die horloge neem ik wel terug
Groetjes Ben |
|
|
Tyrooster
Average Member
167 berichten |
Geplaatst - 04/02/2011 : 10:53:15
|
Kijk, nu we het er toch over hebben:
De klok mis ik niet. Het wordt toch altijd laat. Maar audio- en midiopnames zouden gemakkelijker te herkennen zijn als er een aanmaaktijdstip in het bestand zou staan.
Dimmen van het scherm kon wel op de T2, daar zat ik nogal eens aan te draaien. De T4 staat altijd goed. Geheimpje van Yamaha denk ik.
Ik mis meer: - De voorinstelling van de microfooningang, en de aan-uitknop bovenop mijn T2 De instelling is nu erg gevoelig, en moet telkens weer gezocht worden. - Een correctiemogelijkheid op de preset-voices qua volume. Sommige voices zijn erg zacht, andere loeihard. "RockHero" en "GuitarHero" zijn onbespeelbaar hard en komen in vele OTS zettingen voor. Voor mij was mijn T2 beter in balans. - De schuifregelaars zouden altijd op de balans moeten werken onafhankelijk van de op het scherm weergegeven functies.
Hier laat ik het bij. Want er is meer. Ik ben zeer enthousiast over veel van het nieuwe in de T4, maar ik mis de warmte en de balans van mijn T2 als ik gewoon lekker zit te improviseren. Veel van mijn oude registraties zijn onbruikbaar geworden omdat de T4 ongevraagd nieuwe (vernieuwde) stijlen en andere instrumenten gebruikt. Bijbehorende midi opnames worden door de T4 "omgerekend" naar andere instrumenten zoals die vermaledijde RockHero. Ik kan het vergelijken want ik heb gelukkig heel veel van de T2 in audioopnames vastgelegd. Dus ik ben na twee maanden nog stevig aan het wennen.
Jaap Tyros4fun |
|
|
Maykel
Junior Member
73 berichten |
Geplaatst - 04/02/2011 : 12:47:51
|
Hallo T4 medespelers,
Er zijn tot nu toe 5 dingen die ik graag anders had gezien,
1. De aan en uit knop bovenop. 2. onbeperkte grote van de musicfinder. 3. SPDIF uitgang 4. HDMI uitgang 5. Draadloos adapter ingebouwd voor internet
Er zijn nog meer dingen die anders zouden kunnen, maar deze 5 staan bij mij op de eerste rang. Verder bevalt de Tyros 4 perfect en kan ik leven zonder deze 5 aanpassingen, het had een leuke aanvulling geweest.
Mvg Maykel
|
|
|
Toetie
Average Member
221 berichten |
Geplaatst - 04/02/2011 : 14:49:23
|
Wat ik het meeste mis is: een 1/2 fill in Bar!
en evt een style reset knop om hem weer op de maat te krijgen voor als mensen sneller zingen dan je speelt, nu los ik het op om het volume ff harder te zetten en een flinke fill in te geven(werkt overigens wel)
De schuifregelaars als je daar aankomt reageren ze heel sterk en soms gaat de ballans van het volume van bv de voices dan heel hard eerst. Dus gebruik ik tijdens het spelen alsnog de drukknopjes, wat ik jammer vind.
het knopje achterop vind ik prima had de Roland ook en ik kan het blindelings aan en uit zetten en het staat netter vind ik. (vraag mij af waarom mensen hem bovenop willen hebben)
Tijdklok is voor mij inderdaad heel handig omdat ik geen horloge draag ivm mijn beroep en ik soms maar een half uur mag spelen en daar vaak overheen ga ivm opname vind ik het weer niet nodig omdat je de opname tijd kan lezen.
Warmte in de styles kan je weer oplossen om zelf te mixen en een koor er doorheen te doen.
verder heel tevreden! Groetjes
TT Just 4 Him. |
Bewerkt door Toetie op 04/02/2011 14:53:09 |
|
|
n/a
deleted
1312 berichten |
Geplaatst - 04/02/2011 : 15:18:06
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Toetie
Wat ik het meeste mis is: een 1/2 fill in Bar!
Dat is één van de redenen dat ik dit ding niet koop + een octaaf meer had beter op zijn plaats gezeten. Enfin het is zo, ik blijf lekker op de T-2 spelen . Daarentegen heb ik onlangs een optreden meegemaakt van een persoon die de koren dwoedidoewa ( mis zeker ) constant gebruikte . Ok , het is nieuw , maar misbruik het niet. Na een half uur begon ik al te dementeren sis
Soft-lounge, lounge, chillout componist |
|
|
Evert
Average Member
124 berichten |
Geplaatst - 04/02/2011 : 16:08:28
|
Het zou prachtig zijn als het er allemaal opzat maar ik denk dat dat niet gaat gebeuren misschien de Tyros 5.
Verder wil ik reageren op de reactie van Jaap.
Je zegt dat je voices een verschillend volume tonen dit kan mogelijk komen doordat je het modulatiewiel niet in de beginstand heb want het volume van de meeste voices worden hierdoor beinvloed.
Evert. |
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 04/02/2011 : 19:17:33
|
Wat ruigere Hammond drawbars,beter overdrive in de effectproccesor van de leslie simulatie.
Soryt |
|
|
Louis
Junior Member
81 berichten |
Geplaatst - 05/02/2011 : 08:50:31
|
Ik krijg de indruk dat er een aantal T4 gebruikers, nog meer wil als het allerbeste keyboard tot nu toe al bied.
Mischin moet de volgende Tyros de mogelijkheid krijgen als bij een maatcostuum.
Kom mensen wees blij en geniet van de vele mogelijkheden die je nu allemaal hebt. En denk maar eens wat er in al die jaren allemaal verbeterd en bijgekomen is.
Ik denk dat we , allemaal, dan erg tevreden kunnen zijn?
M.vr.gr. Louis |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 05/02/2011 : 09:25:22
|
Louis, je slaat de spijker op z'n kop!
Groet, Ruud |
|
|
Tyrooster
Average Member
167 berichten |
Geplaatst - 05/02/2011 : 10:57:36
|
Beste mede T4-spelers, en allen die daar nog bijkomen.
"Elke verandering roept weerstand op, ook een verbetering" citaat: Kom mensen wees blij en geniet van de vele mogelijkheden die je nu allemaal hebt. En denk maar eens wat er in al die jaren allemaal verbeterd en bijgekomen is.
Als ik al een andere indruk heb gewekt dan is dat niet juist. Ik ben hartstikke blij met met mijn T4, maar moet toch zoeken hoe om te gaan met enkele veranderingen t.o.v. de T2. Dus zeer zekerTyros4Fun
Het Topic dat je iets mist of dat je iets veranderd zou willen hebben kan belangrijk zijn voor twee dingen: 1e - Misschien (waarschijnlijk) doe je als gebruiker iets verkeerd waardoor je iets mist. Ik had gehoopt dit te horen. Zelf heb ik van de reacties op dit forum veel geleerd, en ik zal nog wel vaker (domme) vragen stellen. 2e - Ergens op een tekenplank in Japan of waar dan ook ter wereld staat de T5 al op stapel. Gebruikersreacties zoals op o.a. dit forum naar voren komen zullen daar een rol kunnen en moeten spelen. (Ik ben nog niet aan het sparen hoor). citaat: modulatiewiel niet in de beginstand
Zeker wel. citaat: de koren dwoedidoewa
Misbruik van koren is ook in de Tyros4 ongewenst. Yamaha heeft ze zelf veel in de styles toegepast, maar ze zijn gemakkelijk uit te schakelen of door andere instrumenten te vervangen. Ik heb een paar keer de style van de T2 teruggehaald naar mijn registraties. Maar zeker geen reden dus om citaat: het allerbeste keyboard tot nu toe
de T4 niet te kopen.
Jaap Tyros4fun |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 05/02/2011 : 13:55:28
|
Ik heb horen zeggen dat er geen T5 komt.
Groeten Wim |
|
|
n/a
deleted
1312 berichten |
Geplaatst - 05/02/2011 : 14:07:34
|
Goh ja , de T-4 is nu een topkeyboard met alles erop en eraan , daar bestaat geen twijfel over. Iedereen koopt wat hij wil van T-1 tot T-4 . Net hetzelfde met de hammond orgels . De B3 is de beste en zal altijd de beste blijven. T-4 is gewoon top en laten we het daarbij houden. allemaal veel plezier met jullie T-4 en succes. Heb een goeie dag vandaag hé sis
Soft-lounge, lounge, chillout componist |
|
|
robbiedoes
Average Member
281 berichten |
Geplaatst - 05/02/2011 : 17:27:28
|
Even inhaken op het klokverhaal.
Ik ben blij dat er geen klok in zit, ondanks dat het voor de filedatums wel eens handig zou kunnen zijn. Waarom blij? Omdat voor de klok namelijk spanning/energie nodig is. En de enige manier om dit correct te verzorgen is door gebruik te maken van een batterij, want ook zonder stekker in het stopcontact moeten de seconden gewoon doortellen.
Nou gaat een batterij heel erg lang mee (net als de batterij op het moederbord op de computer), maar zelf ben ik liever niet afhankelijk van een batterij (herinneren sommige mensen nog de batterijen in de PSR-8000???.....toevallig vandaag weer vier dikke batterijen geplaatst bij mijn ouders).
Robert
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = Alles over mijn muzikale activiteiten en Tyros 4: http://www.robbiedoes.nl = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = |
|
|
Onderwerp |
|