Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Audio opname opslaan
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Ezra
Average Member

206 berichten

Geplaatst - 27/02/2011 :  01:59:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Waarschijnlijk een stomme vraag, maar hoe sla ik in de Tyros4 in hemelsnaam een audio-opname op? Ik heb een audio opname gemaakt, maar ik heb geen idee hoe ik dat bestand op USB stick krijg. Bij mijn T2 had ik een export- knop waarmee een wav-file kon worden opgeslagen... op de T4 kan ik die knop niet meer vinden. Ongetwijfeld kijk ik er overheen, maar zou iemand me kunnen uitleggen hoe ik dit op de T4 moet doen?

Groeten,
Ezra


Download hier mijn Tyros-songs...

theplayer
Moderator

2984 berichten

Geplaatst - 27/02/2011 :  08:21:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Ezra,

Tegenwoordig kun je dat doen met de knoppen 'Copy' en 'Paste'.
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina

Ezra
Average Member

206 berichten

Geplaatst - 27/02/2011 :  11:39:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Hi Frans,

Probleem is dat ik het tabblad USB mis wanneer ik in het scherm zit waar ik een audio opname kan selecteren (via de knop 'select'). Dus, kopiëren zal lukken, maar hoe paste ik hem naar USB?

Groeten,
Ezra


Download hier mijn Tyros-songs...
Ga naar bovenaan de pagina

Jeepee
Average Member

121 berichten

Geplaatst - 27/02/2011 :  12:55:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Ezra, het klopt dat je het tabblad USB mist als je niet eerst een USB-stick hebt aangesloten, dan krijg je alleen de tab HD. Dus, eerst een stick erin en dan via de knop Digital Recording naar de audio-bestanden gaan, als het goed is heb je nu wel het tabblad USB.

Groet, Jaap uut Hasselt.

Jeepee
Ga naar bovenaan de pagina

Ezra
Average Member

206 berichten

Geplaatst - 27/02/2011 :  13:44:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik denk niet dat helemaal begrepen wordt wat ik bedoel. Uiteraard zit mijn USB-stick reeds in de Tyros4 gestoken. Laat ik even stap voor stap doornemen wat ik heb gedaan en waar ik nu vast zit.

Ik wil een audio-opname gaan maken. Ik druk dus tegelijkertijd op de knoppen "rec" en "stop" van de Audio Recorder Player aan de rechterkant van het scherm. Dan krijg ik de keuze tussen Multi en Simple. Ik kies voor Multi en wordt er een nieuwe audio-file aangemaakt (in dit geval M_Audio_002.AUD). Ik kan nu gaan opnemen en wanneer ik daarmee klaar ben, heb ik dus een audio-file opgenomen.

Ik zit op dit moment dus nog steeds met het scherm voor me van de Multi Track Recorder. Stel nu dat ik tevreden ben en de song wil gaan opslaan/exporteren, wat moet ik dan nu doen? Ik zie in dit scherm alleen maar mogelijkheden voor "Track delete", "Normalize" en "Mixdown". Is Mixdown soms de knop die ik moet hebben om de boel op te kunnen slaan?

EDIT: Het laatste gewoon maar even geprobeerd en dat was volgens mij de oplossing Wav-file wordt as we speak weggeschreven op USB-stick.

Bedankt voor de suggesties, zo zie je maar, je moet ook gewoon die knoppen indrukken en durven.


Download hier mijn Tyros-songs...

Bewerkt door Ezra op 27/02/2011 13:46:54
Ga naar bovenaan de pagina

Jeepee
Average Member

121 berichten

Geplaatst - 27/02/2011 :  15:33:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Geweldige self supporting Ezra Fijn dat je het gevonden hebt.

Groet,
Jaap uut Hasselt.

Jeepee
Ga naar bovenaan de pagina

laakies
Advanced Member

1613 berichten

Geplaatst - 28/02/2011 :  18:49:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Hoi Ezra,

Niet meer posten he, als je de oplossing al hebt

Gelukkig heb je het zelf gevonden, en dan onthoud je het toch beter als dat je iets leest

Weet je het grote probleem is.... dat Yamaha zelf ook niet meer weet wat er allemaal met dit keyboard kan en mogelijk is

Maar 1 ding is zeker; samen komer we er allemaal dmv dit forum!!

Gr Toine

Tyros 4 xxl en Stagepass 300
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000