Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Muziek intro in multipad plaatsen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

rene3d
New Member

29 berichten

Geplaatst - 15/05/2011 :  12:38:02  Toon profiel  Bezoek de homepagina van rene3d  Reageer met citaat
Beste mensen, wellicht weer een leermoment voor ons allen.
Wie kan mij helpen.

Het nummer is "Appache" van The shadows

Ik heb op mijn laptop van het orginele muziekstuk de intro geknipt en opgeslagen als WAV in 44000 htz en 16 bit en via USB stick in de custom voices van mijn Tyros 3 geplaatst.
Tot daar geen probleem.

Nu wil ik deze in mijn multipad bank plaatsen dat op zich lukt nog wel maar ik loop tegen de volgende problemen aan waar ik even niet uitkom.
Het gaat over het tempo en de toonsoort waar de orginele intro in staat.
Hoe kan ik deze bepalen en/of de instellingen van mijn Tyros 3 aanpassen dat ze synchroon lopen met de orginele intro
Ik beschik over de audio software Audacity 1.3 Beta (Unicode) waarmee ik ondermeer de toonhoogte van het orgineel mee kan wijzigen maar dat wil ik niet om het orgineel te behouden en dus de benodigde aanpassingen op mijn Tyros 3 settings te doen. Maar daarvoor moet ik dus wel weten wat het tempo en de toonhoogte is van de orginele intro.
En dat is nu het probleem waar ik mee zit, hoe kan ik die vaststellen

Als ik dat weet kan ik eerst op de Tyros 3 het juiste tempo en toonhoogte (via transpose) instellen en dan de intro in het multipad plaatsen zodat e.e.a. naadloos op elkaar aansluit.

Wie kan mij helpen bij dit onderwerp voor gevorderen ?

Bewerkt door rene3d op 15/05/2011 12:42:04

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 15/05/2011 :  13:11:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Rene,

Om het tempo te bepalen kun je het beste het intro (wav) starten/afspelen en vervolgens met de knop "tap tempo" zo nauwkeurig mogelijk in de maat meetikken. Eventueel een aantal malen herhalen totdat het ritme in het juiste tempo meespeelt met de wav.
Na het tappen van het tempo wordt de waarde aangegeven.

Om de toonsoort te bepalen zul je wel even moeten meespelen als je het niet op het gehoor kunt vaststellen. Zodra je de toonsoort weet kun je met het origineel meespelen in die toonsoort, of met een aantal stappen omhoog of omlaag transponeren in een voor jouw prtettigere toonsoort.

Groet, Ruud
Ga naar bovenaan de pagina

rene3d
New Member

29 berichten

Geplaatst - 15/05/2011 :  23:30:44  Toon profiel  Bezoek de homepagina van rene3d  Reageer met citaat
Met de audio software Audacity 1.3 Beta (Unicode) kan ik zowel het tempo als de toonhoogte wijzige - bepalen.

Dus daarna via laptop luisteren of de toonhoogte nu wel de gewenste is en dan saven en gebruiken
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000