Auteur |
Onderwerp |
|
bertus
Senior Member
916 berichten |
Geplaatst - 13/05/2011 : 18:44:45
|
Hallo allemaal, ik overweeg om als aanvulling van mijn Tyros 3 een soudmodule aan te schaffen en dacht ik aan de Ketron SD2. Wil ik daartoe overgaan dan wordt die natuurlik gekocht bij Henk. Mijn vraag is heeft iemand hier ervaring mee? Kan iemand mij de voors en tegens erover vertellen? Ik las op een andere site, de naam noem ik niet, dat je die kan zien via part select right 3 en vervolgens via het scherm kan aansturen. Aangezien ik helemaal geen ervaring met midi heb zou ik graag willen vernemen hoe een en ander werkt. Dan kan je natuurlijk zeggen lees de gebruiksaanwijzing, maar dan heb je hem al gekocht! Goed beslagen ten ijs gaan is mijn motto, dus... Ik zeg er derhalve nog bij dat mijn budget 350 euro is en ik dacht dat je daar wel iets leuks van kon kopen.
Groet, Bert
Muziek is leuk, en zeker als je het zelf kan maken!!! Tyros 3 |
Bewerkt door bertus op 13/05/2011 18:49:01 |
|
Fred
Average Member
109 berichten |
Geplaatst - 13/05/2011 : 19:50:57
|
Hallo Bertus,
Bij mijn T2 destijds, had ik hem ook, maar bij de 3 en zeker bij m'n huidige 4 vind ik het niet een échte aanvulling meer. Uiteraard een persoonlijke mening
Gr. Fred te B. |
Bewerkt door Fred op 13/05/2011 19:51:44 |
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 15/05/2011 : 08:55:50
|
Hoi Bertus,
Ook ik heb een Ketron gehad. Ik had toen een Tyros (1). Toen ik een Tyros 3 kocht had de ketron geen toegevoegde waarde meer voor mij. Ik heb er klein geld (haha) van gemaakt en dat bij een MFC10 gedaan.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde. Lang leve de vreugde
|
|
|
bertus
Senior Member
916 berichten |
Geplaatst - 15/05/2011 : 14:21:26
|
Hallo Hans en anderen, zijn dan de klanken daaruit dan veel minder van kwaliteit of zeg je, het is leuk om erbij te hebben als gadget en af en toe eens gebruik? Of zijn ( vele klanken van de Ketron sd2 ) al hetzelfde als er al in onze T 3 zitten? Kan niet vinden waar een lijst is van alle stemmen die erin zouden moeten zitten. Wel de aantallen maar niet bij naam. Was in eerste instantie van plan het US organ pack, panflute en het choir en vocals pack aan te schaffen maar toen kwam ik die Ketrin sd2 tegen.... moeilijk hoor. Dus zou je zeggen dat die packs een welkomere aanvulling voor onze T3 zijn dan die Ketron sd2?
Groet, Bert
Bewerkt door bertus op 15/05/2011 14:28:33 |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 15/05/2011 : 14:48:21
|
Hallo Bert,
Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak, maar ook ik vind de SD2 geen goede aanvulling op de Tyros3 en 4. Zoals je zegt is het leuk om erbij te hebben, maar waarom zou je dat doen? De klanken die op de T3 en T4 worden gebruikt zijn al veel beter dan die in de SD2.
Dan nog buiten het feit dat je één van de Right-parts (Right3) opoffert om de klanken van de SD2 op te roepen en je ook weer met een los kastje zit. De Premium Packs zijn wel een goede aanvulling en die zou ik zeker overwegen.
Groet, Ruud |
|
|
T-Rossie
Moderator
3238 berichten |
Geplaatst - 15/05/2011 : 14:52:15
|
Sluit me bij de mening van Ruud aan. Een extra apparaat maakt de zaak er niet beter maar wel complexer op.
|
|
|
guyske
Average Member
295 berichten |
Geplaatst - 15/05/2011 : 18:05:24
|
Ik heb gedaan zoals Hans, op de T2 heb ik er veel aan gehad, bij de t4 helemaal overbodig geworden en ingeruild voor een MFC10. Klanken zijn zeker niet slecht en zoals vermeld je moet er de Right 3 aan op offeren en das zonde.
Yep hij is er, de ontdekkingstocht is begonnen ...... |
|
|
bertus
Senior Member
916 berichten |
Geplaatst - 16/05/2011 : 02:20:54
|
Net terug van werk en maar gelijk even de reacties lezen, nou, ik ben om hoor. Toevallig heb ik Ruud vanmiddag voordat ik wegging nog gezien op de workshop dvd, maar dit terzijde. Ik ga voor de al eerder door mij beschreven packs, want inderdaad, right 3 opgeven wil ik niet. Binnen enkele weken stappen we in de auto naar Wezep, laat ik ze daar maar even installeren, gelijk een dagje uit en de koffie is nog steeds erg lekker! Bedankt mede forumleden!
Groet, Bert
|
|
bonfire
Average Member
242 berichten |
Geplaatst - 17/05/2011 : 20:34:18
|
die kun je toch gewoon downloaden en installeren Ik ben ook geen elektronica wonder maar dat istalleren stelt dus echt niks voor en dan heb je ze vandaag/morgen al............ |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 17/05/2011 : 20:49:59
|
Waarom zou je Richt 3 opofferen om een module aan te sturen? Je kan toch ook in de midisetup Transmit upper uitsturen.
Groeten Wim |
|
|
|
Onderwerp |
|