Auteur |
Onderwerp |
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 19/05/2011 : 17:39:05
|
Hoi,
Het valt mij op dat ik in de mixing console (CMP) aan het eind van de ""geluidsbalk"" (het zal wel anders heten maar ik weet niet hoe, ik weet niet hoe)een geel en iets rood uiteinde zie.
Ik neem verder aan dat het geluid dan overstuurd is. Om dat tegen te gaan heb ik de gain?? op -5 gezet.
Vraag: moet je dat voor elk nummer doen of is dat een instelling welke geldt voor alle nummers? Als je het saved kun je die instellingen dan ook de volgende keer gebruiken?
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde. Lang leve de vreugde
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 19/05/2011 : 19:05:56
|
Hans Mijn compressie staat meestal op +3, maar dat licht aan mijn keteldoofheid, op de koptelefoon heb ik dan een beter geluid. Via de externe boxen "Bose l1 compact" heb ik dit niet nodig, omdat het ruimtelijk geluid voor mij ook in een zacht volume beter aanvaardbaar is. Ik save dit niet, want na het uitschakelen van de t3 staat alles weer in de oude stand. Misschien ligt het aan mij koptelefoon, een Sennheiser HD 215, maar € 100,= vond ik wel een mooie prijs voor zoiets. Als hij in het rood staat, word het iets overstuurd, maar van een vervorming heb ik geen last.
Grt. Frans T3-xxl Bose L1 compact |
|
|
Rene
Senior Member
717 berichten |
Geplaatst - 19/05/2011 : 19:50:02
|
Hallo Hans,
Je moet er voor zorgen dat hij niet in het rood komt. Wanneer je vervolgens op save druk, zie je aantal users. Deze kan je dan opslaan. Telkens als je de Tyros aanzet wordt deze user ook weer opgeroepen, dus je hebt er geen omkijken meer na.
Frans.............volgens mij gebruik jij een hoofdtelefoon. Bij ons hebben varkens een kop ( grapje )
Rene.
Ik heb 'm......de Tyros 4 Samson resolv 65A monitorset, db Technologies |
Bewerkt door Rene op 19/05/2011 20:12:36 |
|
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 19/05/2011 : 21:08:03
|
.....Bie ons op 't platte laand zeg'n we kop. Zolaank as dat het mor gain Holt'n kop is! Oók een (woord)grapje!!! Grtzz, Heiko
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 20/05/2011 : 07:52:50
|
Hoi,
Zo zie je maar, een vraag op dit forum gesteld, leidt tot een hoogstaand poetisch woordenspel (hahaha).
Bedankt allemaal
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde. Lang leve de vreugde
|
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 20/05/2011 : 12:31:50
|
In Amsterdam is het meestal in de volksmond
Hou je K.. Moet je een klap voor je K.. Sla je k.. eraf
Dus ook k..telefoon. "in de volksmond"
Grt. Frans T3-xxl Bose L1 compact |
Bewerkt door F.van Holten op 20/05/2011 14:33:29 |
|
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 20/05/2011 : 20:27:35
|
In de volksmond???? Oooooh dus daarom heb je zo'n raar geluid! Probeer hem eens op je oren!!!!
Zo dat was de laatste grap voor vandaag, nu weer serieus muziek maken. Ben bezig met progammeren van "Wer bisto" van Twarres. 'kBen geen Fries maar de uitspraak lukt wel. Prachtig nummer! Grtzz, Heiko
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
|
|
fransonline
Senior Member
695 berichten |
Geplaatst - 21/05/2011 : 16:57:40
|
pfffffffffffffffff......
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
|
|
MrBoembas
Average Member
336 berichten |
Geplaatst - 21/05/2011 : 21:45:12
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Heiko
In de volksmond???? Oooooh dus daarom heb je zo'n raar geluid! Probeer hem eens op je oren!!!!
Zo dat was de laatste grap voor vandaag, nu weer serieus muziek maken. Ben bezig met progammeren van "Wer bisto" van Twarres. 'kBen geen Fries maar de uitspraak lukt wel. Prachtig nummer! Grtzz, Heiko
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger!
En Heiko, Is het gelukt met "Wer Bisto" ? Je kan voor de gitaar ook een multipad gebruiken. ;-) En als ze af is laat ze maar eens horen :D.
Grtz,
Daniel. |
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 22/05/2011 : 11:36:42
|
Hoi,
Mr. Boembas, wat betekent :D. Ik ben niet meer zo piep, maar ik leer nog wel erg graag.
Met muzikale groet, Hans
- Muziek is vreugde Lang leve de vreugde
- Musik macht freu(n)den |
|
|
fransonline
Senior Member
695 berichten |
Geplaatst - 22/05/2011 : 11:50:43
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Hanswiel
Hoi,
Mr. Boembas, wat betekent :D. Ik ben niet meer zo piep, maar ik leer nog wel erg graag.
D: is een emoticon, een afkorting voor een gemoedsuitdrukking op internet, oftewel internettaal. :D beteken (toe)lachen. Een overzicht van alle emoticons vind je op http://www.internetwoordenboek.com/paginas/emoticons.htm
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
Bewerkt door fransonline op 22/05/2011 11:51:17 |
|
|
MrBoembas
Average Member
336 berichten |
Geplaatst - 22/05/2011 : 16:19:14
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door MrBoembas
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Heiko
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger!
En Heiko, Is het gelukt met "Wer Bisto" ? Je kan voor de gitaar ook een multipad gebruiken. ;-) En als ze af is laat ze maar eens horen :D.
Grtz,
Daniel.
Dat betekent een blije smile (vrolijkheid) zoals |
|
|
|
Onderwerp |
|