Auteur |
Onderwerp |
bertus
Senior Member
916 berichten |
Geplaatst - 08/06/2011 : 10:08:30
|
Hallo, zijn er speakers op de markt die vergelijkbaar zijn met de orginele HS50M of de HS80M? En beter betaalbaar? Ben je als een van deze bovenstaande aan zou schaffen verplicht ook de subwoofer erbij te nemen? Want dan wordt het toch een dure grap, vandaar mijn vraag. Alvast dank voor eventuele reacties...
Groet, Bert
Muziek is leuk, en zeker als je het zelf kan maken!!! Tyros 3 |
|
Tyr0s_Fre4k
Senior Member
520 berichten |
Geplaatst - 08/06/2011 : 15:26:05
|
Hoi Bert,
Naar mijn weten zijn de HS50m en HS80m ongeveer gemiddeld geprijsd, de vraag is of je wel goedkoper wilt... omdat je dan vaak erg op kwaliteit inlevert. De speakers zijn een investering, maar nadat ik ze een keer gehoord had bleken ze hun geld wel waard. (Ga ze (HS50m) zelf binnenkort ook maar eens aanschaffen)
Wat ik wel weet is dat je ze zonder subwoofer kunt gebruiken. Ik heb ze ooit beluisterd/bespeeld over een T3 bij Oostendorp, waarbij de subwoofer stond uitgeschakeld. Dit werkte vlekkeloos (en had nog steeds een weergaloze geluidskwaliteit).
Succes met je beslissing!
Groet, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 08/06/2011 : 17:00:55
|
Persoonlijk vind ik het zonde als je bij de HS80M of HS50M geen subwoofer gebruikt. Je boet toch in in kwaliteit. Als je de basregeling omhoog draait hoor je wel degelijk het verschil met of zonder subwoofer. Prima set. Ook als je met lagere volume speelt blijft de Tyros heel gedefinieerd klinken.
Groet, Ruud |
|
|
Coenraad
Junior Member
89 berichten |
Geplaatst - 08/06/2011 : 17:38:18
|
Hallo Bertus,
ik heb bij de T3 de HS80M + subwoofer gebruikt en dit vond ik geweldig klinken. Een vol geluid. Ik heb nu de T4 staan met dezelfde zetting en het klink weer goed. Hierdoor heb ik de standaard zet van de T4 niet gekocht, al waren die weer een heel stuk aangepast. Ga luisteren bij Oostendorp en ontdek de warme klank.
Gtr. Coenraad |
|
|
bertus
Senior Member
916 berichten |
Geplaatst - 24/09/2011 : 20:41:29
|
Inmiddels heb ik ze vandaag besteld de speakers. Het is de HS50M geworden mét subwoofer en de standaarts erbij. Zal een hele verbetering zijn in vergelijk met de originele speakers van de Ty3. Zodra Oostendorp alles binnen heeft wordt alles in een pakket verzonden naar mij!! Kan niet wachten....
Groet, Bert
Muziek is leuk, zingen op je werk totdat je weer thuis achter je Tyros 3 of 4 zit!!! Wat een verademing! Tyros 3 |
|
|
bertus
Senior Member
916 berichten |
Geplaatst - 05/10/2011 : 18:07:39
|
Het wachten is eindelijk bewaarheid, ik heb het bestelde gisteren binnen gekregen, speakers klinken geweldig maar de subwoofer, die HS10W, ik krijg er geen klank uit. Zelf denk ik dat een verkeerde kabel bij zit, namelijk 2 jack kabels, 3 mtr, met aan beide uiteinden een grote jackplug. Als die in de originele aansluiting moet alwaar de origine speakerset zat heb ik toch een probleem. Ik kan daar maar één grote jack kwijt en die andere is een andere kabel waarvan ik de naam niet weet. Sluit ik de set aan op de Line out 1 + 2 ook niet, daarnaast zitten wel de speakers, te weten op Main L en L/R. Allemaal onder de noemer line out. Wat ik vermoed is dat die dus op de originele aansluiting moet zitten en dan moet een andere kabel erbij hebben waarvan een grote jack en aan de andere kant die waarvan ik de naam niet weet. Ik hoop dat ik het een beetje goed onder woorden hebt gebracht, dus de vraag is : waar sluit je die sub nu aan?
Groet, Bert
Muziek is leuk, zingen op je werk totdat je weer thuis achter je Tyros 3 of 4 zit!!! Wat een verademing! Tyros 3 |
|
|
fransonline
Senior Member
695 berichten |
Geplaatst - 05/10/2011 : 18:24:45
|
Volgens mij sluit je de woofer aan op de Tyros en de speakers op de woofer... of ik moet me sterk vergisssen.
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
|
|
Tyr0s_Fre4k
Senior Member
520 berichten |
Geplaatst - 05/10/2011 : 19:27:02
|
Hoi Bert,
Wat Frans zegt klopt. De subwoofer krijgt het signaal binnen, en verdeelt dit in in een laag gedeelte wat hij zelf afspeelt, en een midden/hoog gedeelte wat hij doorstuurt naar de monitoren. Je kunt echter alleen met XLR kabels de monitoren met de subwoofer verbinden. (persoonlijk vind ik dit ook wat minder).
Groet, Martijn
|
|
bertus
Senior Member
916 berichten |
Geplaatst - 05/10/2011 : 19:59:30
|
Vreemd dat ik er dan wel geluid uit krijg zoals het nu is, maar als ik het goed begrijp sluit je de woofer op de Tyros aan zoals ik heb beschreven en de speakers op de woofer. maar dan kom ik toch 2 ingangen tekort op de woofer? Of ben ik nu gek? Er zaten dus 4 kabels bij mét grote jackpluggen... Ruud, kom er ook eens bij... Groet, Bert
Tyros 3 Yamaha HS 50 M Yamaha HS 10 W |
Bewerkt door bertus op 05/10/2011 20:03:04 |
|
|
klinkt als
Average Member
112 berichten |
Geplaatst - 05/10/2011 : 20:56:47
|
Wellicht handig om een aansluitschema erbij te doen, zodat je meteen lekker aan de slag kunt gaan. Overweeg zelf ook zo'n set, dan wel liefst met aansluitschema! Succes. |
|
|
Tyr0s_Fre4k
Senior Member
520 berichten |
Geplaatst - 05/10/2011 : 20:56:56
|
We hebben Ruud hier heus niet voor nodig hoor
Je sluit je Main L/R en R beiden aan met twee jackpluggen op de Input van de subwoofer. AL het geluid van je Tyros gaat nu naar de subwoofer.
Daarna sluit je met een XLR kabel de output van je subwoofer aan op de inputs van je monitoren. L op Links en R op Rechts. Je hebt dus XLR kabels nodig om je sub op de HS50's aan te sluiten. Klik voor een plaatje van een XLR kabel Dit kan helaas niet met Jack kabels. Dat wordt dus morgen even naar de muziek/audio winkel, tenzij je nog twee XLR kabels hebt liggen. Je bent dus niet gek dat je 2 aansluitingen mist; die zitten er niet op, en je hebt dus andere kabels nodig.
Moet lukken zo toch?
Groet, Martijn
|
|
bertus
Senior Member
916 berichten |
Geplaatst - 05/10/2011 : 21:32:03
|
Dus conclusie: Ik heb 2 verkeerde kabels erbij gekregen van Oostendorp, dat is niet zo slim geweest dus. Ze zijn al uit de verpakking maar ga morgen dan toch maar even bellen... Geen wonder dat het niet lukte! Dacht ben ik nu gek? Het moeten dan 2 jacks zijn en 2 XLR-kabels begrijp ik. Juist. Bedankt voor jullie reactie!
Groet, Bert
Bewerkt door bertus op 05/10/2011 21:38:34 |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 07/10/2011 : 16:46:35
|
Hallo Bert,
Even een weekje met vakantie geweest, vandaar dat het stil was van mijn kant. Heb je al nieuwe XLR-kabels ontvangen en is het gelukt zoals Martijn heeft beschreven? Mooie set. Veel plezier ermee.
Groet, Ruud |
|
|
bertus
Senior Member
916 berichten |
Geplaatst - 08/10/2011 : 22:45:54
|
Hallo Ruud,
Nee, ze zouden vandaag aan moeten komen maar niets ontvangen. Heb wel eergisteren telefonisch contact gehad met Oostendorp en ze zouden ze toesturen dus ergens is iets fout gegaan, Wacht Maandag even af anders weer aan de bel. Dus ik heb er nog niet echt van kunnen genieten helaas. ( Leuk weekje gehad? )
Groet, Bert
Bewerkt door bertus op 08/10/2011 22:46:41 |
|
|
bertus
Senior Member
916 berichten |
Geplaatst - 12/10/2011 : 11:19:26
|
Nog steeds geen kabels, heb al lang gebeld maar weten niet waar het fout is gegaan... misschien vandaag?
Groet, Bert
Bewerkt door bertus op 12/10/2011 11:21:02 |
|
|
bertus
Senior Member
916 berichten |
Geplaatst - 14/10/2011 : 10:49:10
|
Ja hoor, gisteren vlak voor ik naar mijn werk ging de kabels gekregen, dit was het 2e setje wat Oostendorp opstuurde! De eerste ging falikant mis met de post!!! Maar wat we gewent aan service zijn werd er mij een tweede set toegezonden! Chapeau Oostendorp!! "daar doen we niet moeilijk over"!! En door het vele werk deze dagen bij de baas nu geen tijd om aan te sluiten, jammer, dan maar na het weekend.
Groet, Bert
Bewerkt door bertus op 14/10/2011 10:51:08 |
|
|
Onderwerp |
|