Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Korg Pa- en Kronos Forum
 Pa3X gerelateerde onderwerpen
 Welkom op het nieuwe Korg PA3X forum!
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur  Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 3

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 16/06/2011 :  10:38:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Oeps, dat gaat lekker.

Zit ik van alles op te schrijven, zie ik in één keer dat er van alles nog bij getopict is. Goed, dan is de naamskwestie al opgelost.
Sorry, dat mijn bijdrage inmiddels wat achterhaald is.
In de tussentijd kwamen er een aantal berichten tussen.
Eigenlijk had ik voorrang, ha, ha.

Groet van Piet.
Ga naar bovenaan de pagina

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 16/06/2011 :  10:45:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Die vind ik wel leuk van Ruud,
met die M&M's. Ach het staat wel fleurig.
Jammer voor Marco, dat er niet meer emoticons in de aanbieding zijn.

Ruud veel succes gewenst met je PA3X.
Je moet je toch wel heel lekker voelen, omringd met al die prachtige instrumenten.

Groet, Piet.
Ga naar bovenaan de pagina

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 16/06/2011 :  15:47:32  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door admin

Naast de Tyros fora hebben wij nu ook een Korg PA3X forum voor u aangemaakt!

U kunt hier terecht voor al uw vragen en opmerkingen omtrent de Korg PA3X.

Ik wens u veel plezier!

Henk Oostendorp

Muziekcentrum Oostendorp B.V.


Als ik jou was zou ik het Korg forum toch op een aparte (sub) site (url) plaatsen.
Immers, het logo met "Tyros2 forum" en de link www.t-2.nl dekken de lading niet meer.


Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl
Ga naar bovenaan de pagina

caravan
Junior Member

79 berichten

Geplaatst - 16/06/2011 :  17:16:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Rechtsboven kunnen jullie zien dat de forumnaam is gewijzigd in "Oostendorp Keyboard Forum". Het Tyros2-forum-logo linksboven is niet meer geheel van toepassing en ik neem aan dat Henk daar nog wel iets aan gaat doen.
Frans is dit mogelijk de oplossing??

CARAVAN
Ga naar bovenaan de pagina

gertwin
Starting Member

7 berichten

Geplaatst - 16/06/2011 :  17:17:54  Toon profiel  Reageer met citaat
hoihoi,hier een bericht voor wim.leuk om te horen dat je voor de pa3x van korg hebt gekozen.er was nogal wat stres op de tyrosforum toen er opeens een korgfan reageerde op al het negatief benaderen van korg en andere merken en dat er niets boven een tyros ging.ik was me hier niet van bewust dat de tyrosliefde voor deze groep mensen zo ver ging,maar zo heeft iedereen zijn voorkeur voor een bepaald merk of model keyboard en dat is maar goed ook.ik hoop dat je je pa3x snel in huis hebt zodat je er mee aan de slag kunt.ik speel al 7 jaar met de pa1x pro en als je het keyboard wat beter kent wijst het allemaal zichzelf,dit zal bij de pa3 niet anders zijn.ook ik heb een pa3 besteld alleen heb ik de musikantversie gekozen en helaas zal ik hoogstwaarschijnlijk nog tot oktober moeten wachten voor hij in nederland kan worden uitgeleverd.heel veel succes met je pa3x

gr.Gertwin
Ga naar bovenaan de pagina

a1555492
New Member

20 berichten

Geplaatst - 16/06/2011 :  20:37:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Gertwin, dank je voor succeswensen en zeker bestel ik snel de pa3 verder kom ik niet zo snel in de stress, dit is een fijne oplossing om vakgericht wat specifieke zaken omtrent de pa3 met elkaar te delen een win/win situatie, Gerwin wat is het verschil van de musikantversie met de gewone pa 3? ik weet dat het iets met de duitssprekende landen te maken heeft maar technisch? met muzikale groet, wim
Ga naar bovenaan de pagina

gertwin
Starting Member

7 berichten

Geplaatst - 16/06/2011 :  23:33:10  Toon profiel  Reageer met citaat
hoi wim.het grootste verschil tussen de internationale versie en de musikant zijn de styles.ze hebben ongeveer 30 styles verwijderd uit de internationale versie (turkse,chinees en andere oosterse landen)en er vervolgens zo'n 130 andere styles daarvoor vervangen.dit zijn schlager,volksmuziek en carnavalstyles voor met name de duitse markt.hij is eigenlijk bedoeld voor duitsland,zwitserland en oostenrijk en ook de opschrift op het keyboard is duitstalig.de prijs ligt ietsje hoger ( ongeveer 190 euro)maar daar krijg je 100 styles meer voor en ook de geluiden zijn aangepast aan de duitse markt.ik weet uit ervaring met de pa1 weet ik dat ik persoonlijk nooit deze oosterse stylen gebruik.je kan de musikant duidelijk herkennen aan zijn grijze kleur ipv zwart.neem eens een kijkje op www.korg.de want daar staat zowel de internationale en de musikant en wordt de musikant uitgebreid beschreven (wel in het duits natuurlijk)
gr.gertwin
Ga naar bovenaan de pagina

AAT
Starting Member

11 berichten

Geplaatst - 18/06/2011 :  15:24:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal,

Zaterdag 18 juni jl., heb ik bij Muziekcentrum Oostendorp de demo van Marco Riedijk op de Korg Pa3X bijgewoond. Op een professionele wijze heeft Marco uitleg gegeven over de vele mogelijkheden van dit mooie instrument. Vele jaren bespeel ik de tyros 1naar tevredenheid, echter naar aanleiding van de eerder genoemde demo heb ik definitief besloten over te gaan op de Korg Pa3X.
Opvallende eigenschappen waarom ik de keuze heb gemaakt naar de Pa3X zijn:

Live gevoel tijdens het spelen.
Klankkwaliteit en styles.
Dynamiek in weergave.
Gebruiksvriendelijk.

Positief vind ik ook de overstap die Marco heeft gemaakt naar Korg waardoor we gebruik kunnen maken van zijn goede adviezen.

Met vriendelijke groet,

Aat
Ga naar bovenaan de pagina

caravan
Junior Member

79 berichten

Geplaatst - 18/06/2011 :  23:44:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo forum leden, vandaag samen met mijn vrouw naar de demo van Marco Riedijk bij Muziekcentrum-Oostendorp geweest.
Graag wil ik hier mijn indruk en mening geven over de Korg pa3x:
Ik ben van mening dat we hier te maken hebben met een keyboard van zeer hoge kwalietijd,mooi afgewerkt en ziet er zeer degelijk uit.
De kwalietijd van de styles zijn uitmuntend,de drums zijn zo reallisties dat je het gevoel krijgt midden in het orkest te zitten, werkelijk nog nooit zo mooi gehoord, je houdt het niet voor mogelijk zo mooi, dit moet je beslist zelf gaan horen.Wanneer je een styles uit de songbook kiest is de intro gelijk aan het orginale nummer, gewoon goed!
In de Muziekanten uitvoering die Marco demonstreed, zitten maar liefs meer dan achthonderd van deze geweldige styles,en vele klanken van uitstekende kwalietijd in, die gratis worden ingeladen bij aflevering van de Pa3x, In dit geval bij Oostendorp als het keyboard daar ook gekocht is.
De TC-HELICON 2 is zeer gemakkelijk in te stellen,en klinkt zeer goed,
moet je gewoon zelf horen om het te geloven. Dit keybaord biedt voor iedereen wat wils, leeftijd speelt hier absoluut geen rol in.
Kan ik de Korg pa3x vergelijken met welk keybaord dan ook?? mijn antwoord daarop is duidelijk nee, ik vind de pa3x een keyboard met een eigen gezicht- uitstraling en techniek dat ik geen vergelijk kan maken.
De toekomst van de pa3x zie ik zonnig in, het moet nog eventjes wennen misschien, maar ik ben er van overtuigd dat Marco- Riedijk de Korg pa3x goed zal promoten, en zal laten slagen:
Firma Oostendorp vanuit Almelo bedankt voor de gast vrijheid en natuurlijk voor de koffie:
Marco-Riedijk ook namens mijn vrouw bedankt voor de geweldige Demo en je schitterend spel op dit geweldige instrument:
Nu de ham vraag, caravan, zou je dit keyboard kopen of niet kopen???
zonder enige twijfel JA.

CARAVAN:


Ga naar bovenaan de pagina

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 19/06/2011 :  01:30:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik zou zeggen, neem ook de tijd om de PA3x zelf te bespelen.
Ik vind de drums/percussie en begeleiding heel live klinken. Als Tyros-speler/liefhebber moet ik wel wennen aan de solo-instrumenten en het bespelen daarvan. Enkele samples zijn wel erg octaafgebonden. Buiten de range klinkt het soms wat onnatuurlijk.
Dat zal vast ook gewenning aan het keyboard zijn, maar op het gebied van styles en begeleiding wint de PA3x in mijn optiek en op het gebied van voices de Tyros3 en 4.

Dit is natuurlijk mijn gevoel en smaak. Ik ben benieuwd hoe andere Tyros-spelers dit ervaren nadat zij het zelf hebben geprobeerd.
Ik ben trouwens heel blij met de komst van de PA3x.
Een goede concurrentie op de markt stimuleert de ontwikkeling van de gevestigde orde.

Groet,
Ruud
Ga naar bovenaan de pagina

Hanswiel
Senior Member

888 berichten

Geplaatst - 20/06/2011 :  11:37:19  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Hanswiel  Reageer met citaat
Hoi,

Weer terug van Italie. Ik lees dat er een nieuw kind geboren is en dat hij/zij Korg heet. Ik zal zeker een keer gaan spelen op die Korg om te horen hoe dat is.

VRAAG: kun je de registraties van de Tyros 3 op de Korg gebruiken of mag ik dan weer mijn repertoire opnieuw gaan instellen?

Dat zou toch wel erg veel werk zijn.

Met muzikale groet,
Hans

Muziek is vreugde,lang leve de vreugde
Musik macht freu(n)den
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

2986 berichten

Geplaatst - 20/06/2011 :  13:46:53  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Hans,

Als ik er logisch over nadenk, zal het antwoord NEE zijn.
De korg heeft natuurlijk niet dezelfde voices en styles als de Tyros.
Je zult dus je registration opnieuw moeten maken.
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina

MrBoembas
Average Member

336 berichten

Geplaatst - 20/06/2011 :  17:18:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Allereerst wil ik de Korgvrienden welkom heten bij de Oostendorp Keyboard Forum. :D.

Ik ben ook heel benieuwd hoe de PA3X live klinkt, Ik heb al enkele filmpjes op Youtube gezien en die zien er al veel belovend uit, en na de mail van Marco die hij mij stuurde ben ik zeer nieuwsgierig geworden, ik speel nog altijd op de Tyros2 gecombineerd met Motif Racket, Emu Virtuoso en Roland VA7 en dan met een echte Suzuki Magisgarden mondharmonica dat bij elkaar geeft al een ongelovelijk geluid :D.

Binnenkort maar eens proberen een demo bij te wonen, en dan ben ik echt nieuwsgierig naar de verschillen tussen Tyros4 en Pa3x.

Peter Baartmans zegt in een Youtube filmpje Tyros heeft het beste in huis dan welk keyboard dan ook, maar ja alles is toch weer achterhaald en er zal altijd een keyboard uit komen van welk merk dan ook die net even iets mooier klinkt of iets beter is, of realistischer is. En het is ook heel goed om op verschillende merken te spelen daar heb ik zelf ervaring mee :D.

Marco Riedijk zettemop bij Korg!!! heel veel succes!
En ik vind elk Keyboard heeft zijn eigen gevoel en mooiigheid.

@ Hans: de styles uit de Tyros kun je altijd converten naar Korg en andersom behalve de klanken niet, (Maar de klanken kun je weer aanpassen naar je eigen smaak zoals je de Roland G70 styles voor de Tyros hebt) registraties kun je niet omzetten.

Grtz,

Daniel.
Ga naar bovenaan de pagina

klinkt als
Average Member

112 berichten

Geplaatst - 20/06/2011 :  19:02:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Wat mij tot nu toe opvalt is dat wanneer iemand op het T-3/T-4 forum
als "nieuwe" gast meldde er altijd even op gewezen werd dat hij of zij zich het liefst even ging (moest) voorstellen.

Nu is er een nieuw forum bijgekomen, ook met "nieuwe" gasten en ik zie onze vaste reaguurders niet reageren op de nieuwkomers!!
Maakt mij persoonlijk niets uit, maar valt wel op.

Een extra onderdeel op het forum is wat mij betreft alleen maar toe te juichen(kost alleen wel meer leestijd)

Welkom aan alle Korgspelers,

Heb net de T-4..........geld is op

Groeten,
Ga naar bovenaan de pagina

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 20/06/2011 :  20:33:11  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klinkt als

<<
Nu is er een nieuw forum bijgekomen, ook met "nieuwe" gasten en ik zie onze vaste reaguurders niet reageren op de nieuwkomers!!
Maakt mij persoonlijk niets uit, maar valt wel op.
>>


Niet zo gek hoor. Als Tyros speler volg ik de bijbehorende Tyros forums daar heb ik genoeg aan.
Het Korg forum blijf ik een vreemde eend in deze bijt vinden en sta niet vooraan om nieuwe Korgers te verwelkomen.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

Bewerkt door fransonline op 20/06/2011 20:33:54
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: van 3  Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000