Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Korg PA3X, PA-4X en Kronos Forum
 PA3X gerelateerde onderwerpen
 Welkom op het nieuwe Korg PA3X forum!
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur  Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 4

Wouter1972
Average Member

245 berichten

Geplaatst - 15/06/2011 :  22:13:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Ach, er is niks mis met wat "friendly competition". De tyros4 blijft voor mij nog het summum van wat er wordt aangeboden op basis van klank maar zeker ook qua vormgeving. Ik denk dat beide modellen prima naast elkaar kunnen leven....en niet tegen elkaar zoals het nu dreigt op uit te lopen. Suc6 Korg "ha,ha"
Ga naar bovenaan de pagina

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 16/06/2011 :  00:16:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik kan me de verschillende reacties best voorstellen. Van mijn kant een kleine toelichting en misschien heeft Henk Oostendorp nog aanvullingen indien nodig.

Muziekcentrum Oostendorp is als service begonnen met een aparte Tyros2 website met daaraan gekoppeld dit forum. Later werd de Tyros3-sectie en daarna de Tyros4-sectie toegevoegd. Ik kan me om die reden ook voorstellen dat dit als Tyros-forum voelt.
Voor Henk moverende redenen heeft hij gekozen om geen aparte Korg PA3X-website te ontwikkelen en aan het bestaand forum een PA3X-sectie toe te voegen.
Rechtsboven kunnen jullie zien dat de forumnaam is gewijzigd in "Oostendorp Keyboard Forum". Het Tyros2-forum-logo linksboven is niet meer geheel van toepassing en ik neem aan dat Henk daar nog wel iets aan gaat doen.

Ik wil graag iedereen verzoeken elkaar alsjeblieft in zijn/haar waarde te laten. Het mooier, anders of beter vinden is een persoonlijke smaak. Gelukkig maar.
Ik heb de PA3X gehoord en bespeeld en vind het een mooi keyboard.
De Tyros4 vind ik ook een mooi keyboard. Elk met z'n sterke kanten.

Naast de Tyros4 heb ik me nu ook een PA3X 76 aangeschaft. Het beste van twee werelden.

Groet,
Ruud

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 16/06/2011 :  00:23:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Hey Marco,

Het lijkt wel of je in je berichtje een zakje M&M's hebt laten vallen.

Groet,
Ruud

misterkorg
Starting Member

19 berichten

Geplaatst - 16/06/2011 :  00:50:58  Toon profiel  Bezoek de homepagina van misterkorg  Reageer met citaat
Beste liefhebbers van Korg

Zie hier heb ik enkele foto's gemaakt van mijn Korg ook enkele foto's
van de instellingen
want heb hier wat aan moeten sleutelen maar mijn klank is zo goed echt niet te doen
In mijn ogen is dit een heel ander keyboard dan de PA2X PRO ze zijn een stap vooruit gegaan

vroeger had ik problemen met songs die ik had gemaakt in Mijn Tyros nu niet meer daar er ook XG klanken inzitten wel de standaard maar je hebt zoveel keuze
momenteel is het vrij druk met het optreden als het rustiger wordt zal ik enkele demo's inspelen
vandaag nog bezoek van een vriend gehad die op een roland speelt en zei dit is ongelooflijk er komt heel wat power uit en dit komt door het nieuwe systeem van de MAX audio en de EQ ongelooflijk hoe je deze kan afstellen

als er vragen zijn stel ze gerust als ik iemand kan helpen met de instellingen van de KORG PA3X
dan hoor ik het graag

Zo te zien lukt het niet om de foto's hier te plaatsen misschien even gaan kijken op de forum http://www.keyboardforum.nl

groetjes

Dirk

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 16/06/2011 :  08:07:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Welkom Dirk en je aanbod wordt meer dan gewaardeerd.

Als je foto's wilt plaatsten op het forum dien je de foto elders op internet te uploaden (bv mijnalbum.nl) en vervolgens de link in je bericht te plaatsen.
De link vind je doorgaans onder "eigenschappen" van de foto waar het geplaatst is.

Groet,
Ruud

Riedijk
New Member

22 berichten

Geplaatst - 16/06/2011 :  09:44:30  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Riedijk  Reageer met citaat
Hey Ruud,

Ik hoop dat dit een zeer gezellig forum wordt waar iedereen in zijn waarde gelaten wordt en vooral veel muziek want daar gaat het tenslotte om

En die M&Ms? die neem ik zaterdag wel mee voor je Ruud hahaha

Wel een mooie combinatie de tyros en de pa3x

Marco

Bewerkt door Riedijk op 16/06/2011 21:09:36

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 16/06/2011 :  10:34:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoe was dat spreekwoord ook al weer,
Wie het laatst lacht... ;-)

Maar beste mensen dit kan toch ook prima, verschillende merken naast elkaar.
En helemaal als die merken in dezelfde winkel zijn te vinden.
Het is toch ons forum ook niet?

Wat mij betreft mag er nog wel meer op.
Waarom ook geen Roland, dat merk is ook heel goed.
Wie weet als de interesse wat meer naar synthesizers gaat, ook nog een synthesizerforum.
Dan weet ik zeker, dat je ook veel andere mensen trekt. Dat gebeurt nu al, met het aantrekken van vele Korgies.
Ondanks dat dit een mooi forum is, is dit forum wel wat eenzijdig, met alleen maar de Tyros in de hoofdrol.
Verandering van spijs doet eten. Ik juich deze ontwikkeling alleen maar toe. En zakelijk is het ook een slimme stap van Henk Oostendorp. :-) Maar idd. ik geef Frans van Holten wel gelijk. Een mooie nieuwe pakkende naam voor dit forum, die nu toch een hele andere lading krijgt, is wl nodig.

Misschien Oostendorp Keyboard Forum?
Veel succes met de verdere ontwikkeling van dit forum. :-)

Groeten van Piet.

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 16/06/2011 :  10:38:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Oeps, dat gaat lekker.

Zit ik van alles op te schrijven, zie ik in n keer dat er van alles nog bij getopict is. Goed, dan is de naamskwestie al opgelost.
Sorry, dat mijn bijdrage inmiddels wat achterhaald is.
In de tussentijd kwamen er een aantal berichten tussen.
Eigenlijk had ik voorrang, ha, ha.

Groet van Piet.

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 16/06/2011 :  10:45:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Die vind ik wel leuk van Ruud,
met die M&M's. Ach het staat wel fleurig.
Jammer voor Marco, dat er niet meer emoticons in de aanbieding zijn.

Ruud veel succes gewenst met je PA3X.
Je moet je toch wel heel lekker voelen, omringd met al die prachtige instrumenten.

Groet, Piet.

fransonline
Senior Member

691 berichten

Geplaatst - 16/06/2011 :  15:47:32  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door admin

Naast de Tyros fora hebben wij nu ook een Korg PA3X forum voor u aangemaakt!

U kunt hier terecht voor al uw vragen en opmerkingen omtrent de Korg PA3X.

Ik wens u veel plezier!

Henk Oostendorp

Muziekcentrum Oostendorp B.V.

Als ik jou was zou ik het Korg forum toch op een aparte (sub) site (url) plaatsen.
Immers, het logo met "Tyros2 forum" en de link www.t-2.nl dekken de lading niet meer.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

caravan
Junior Member

52 berichten

Geplaatst - 16/06/2011 :  17:16:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Rechtsboven kunnen jullie zien dat de forumnaam is gewijzigd in "Oostendorp Keyboard Forum". Het Tyros2-forum-logo linksboven is niet meer geheel van toepassing en ik neem aan dat Henk daar nog wel iets aan gaat doen.
Frans is dit mogelijk de oplossing??

CARAVAN

gertwin
Starting Member

7 berichten

Geplaatst - 16/06/2011 :  17:17:54  Toon profiel  Reageer met citaat
hoihoi,hier een bericht voor wim.leuk om te horen dat je voor de pa3x van korg hebt gekozen.er was nogal wat stres op de tyrosforum toen er opeens een korgfan reageerde op al het negatief benaderen van korg en andere merken en dat er niets boven een tyros ging.ik was me hier niet van bewust dat de tyrosliefde voor deze groep mensen zo ver ging,maar zo heeft iedereen zijn voorkeur voor een bepaald merk of model keyboard en dat is maar goed ook.ik hoop dat je je pa3x snel in huis hebt zodat je er mee aan de slag kunt.ik speel al 7 jaar met de pa1x pro en als je het keyboard wat beter kent wijst het allemaal zichzelf,dit zal bij de pa3 niet anders zijn.ook ik heb een pa3 besteld alleen heb ik de musikantversie gekozen en helaas zal ik hoogstwaarschijnlijk nog tot oktober moeten wachten voor hij in nederland kan worden uitgeleverd.heel veel succes met je pa3x

gr.Gertwin

a1555492
New Member

20 berichten

Geplaatst - 16/06/2011 :  20:37:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Gertwin, dank je voor succeswensen en zeker bestel ik snel de pa3 verder kom ik niet zo snel in de stress, dit is een fijne oplossing om vakgericht wat specifieke zaken omtrent de pa3 met elkaar te delen een win/win situatie, Gerwin wat is het verschil van de musikantversie met de gewone pa 3? ik weet dat het iets met de duitssprekende landen te maken heeft maar technisch? met muzikale groet, wim

gertwin
Starting Member

7 berichten

Geplaatst - 16/06/2011 :  23:33:10  Toon profiel  Reageer met citaat
hoi wim.het grootste verschil tussen de internationale versie en de musikant zijn de styles.ze hebben ongeveer 30 styles verwijderd uit de internationale versie (turkse,chinees en andere oosterse landen)en er vervolgens zo'n 130 andere styles daarvoor vervangen.dit zijn schlager,volksmuziek en carnavalstyles voor met name de duitse markt.hij is eigenlijk bedoeld voor duitsland,zwitserland en oostenrijk en ook de opschrift op het keyboard is duitstalig.de prijs ligt ietsje hoger ( ongeveer 190 euro)maar daar krijg je 100 styles meer voor en ook de geluiden zijn aangepast aan de duitse markt.ik weet uit ervaring met de pa1 weet ik dat ik persoonlijk nooit deze oosterse stylen gebruik.je kan de musikant duidelijk herkennen aan zijn grijze kleur ipv zwart.neem eens een kijkje op www.korg.de want daar staat zowel de internationale en de musikant en wordt de musikant uitgebreid beschreven (wel in het duits natuurlijk)
gr.gertwin

AAT
Starting Member

11 berichten

Geplaatst - 18/06/2011 :  15:24:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal,

Zaterdag 18 juni jl., heb ik bij Muziekcentrum Oostendorp de demo van Marco Riedijk op de Korg Pa3X bijgewoond. Op een professionele wijze heeft Marco uitleg gegeven over de vele mogelijkheden van dit mooie instrument. Vele jaren bespeel ik de tyros 1naar tevredenheid, echter naar aanleiding van de eerder genoemde demo heb ik definitief besloten over te gaan op de Korg Pa3X.
Opvallende eigenschappen waarom ik de keuze heb gemaakt naar de Pa3X zijn:

Live gevoel tijdens het spelen.
Klankkwaliteit en styles.
Dynamiek in weergave.
Gebruiksvriendelijk.

Positief vind ik ook de overstap die Marco heeft gemaakt naar Korg waardoor we gebruik kunnen maken van zijn goede adviezen.

Met vriendelijke groet,

Aat
Pagina: van 4  Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2017 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000