T-Rossie
Moderator
3236 berichten |
Geplaatst - 19/06/2011 : 10:54:01
|
[Edit moderator: Post van Dave verplaatst van T4 naar PA3X forum]
Hallo,
moest vandaag even naar Oostendorp voor mijn tyros 2 te laten repareren.en eventueel voor een tyros 3 te kijken als 2de instrument. Toevallig was Marco Riedijk aan het spelen.De eerste demostratie op de korg pa3x.de grote uitvoering 76 toets. Ik denk zelf dat Yamaha een zware concurent heeft aan dit model van Korg. De zat natuurlijk wel een dik geluidssetje achter het keyboard geplugd maar ik denk toch dat dit model het aardig ver gaat schoppen op de markt. De korg bied veel (misschien meer) mogelijkheden dan een Tyros 4.kwa settings, registraties,etc etc....Je kunt er nog dieper op in gaan. de korg kon zelfs mp3 files afspelen en dan zo, Dat je de zang weg kon drukken, niet dat ik dit gebruikt want ik vind zelf: Muziek moet je zelf maken. Wat mij opviel is dat de drumkits als een stekker klonken. vooral percussie klonk goed. een verbetering op zanggebied is dat er een phantom 48v voeding aan zit. dus geen geklooi met batterijen in de zender.de vocal harmony is van tc helicon.De zit een voice live2 harmonizer ingebouwd. Zoals ik al zij dit keyboard bied heel veel mogelijkheden maar voor mij is een basis al belangrijk(goede sounds,klank, styles,setting) Zoals dat mp3 verhaal dat hoeft voor mij ook niet. Maar als ik naar mijn puntjes kijk waar ik op let Als ik een keyboard zou kopen, vond ik het niet tegenvallen tegenover een tyros 3,4
Dit is even ter info wat ik met jullie wilde delen, (geen beledeging naar de tyros spelers want Yamaha is ook gewoon een topper)
gr Dave
|
|