Auteur |
Onderwerp |
|
Evert
Average Member
124 berichten |
Geplaatst - 25/06/2011 : 12:04:08
|
Geachte leden,
In mijn T2 periode heb ik een aantal audio opnamen gemaakt. Voor dat ik de T4 kreeg heb ik een backup gemaakt van alle T2 bestanden. Hoe krijg ik de audio bestanden weer zo dat ik ze op de T4 kan afspelen want ze hebben de extentie aud en de T4 herkend deze niet.
Groeten Evert |
|
muzikant
Average Member
235 berichten |
|
Tyr0s_Fre4k
Senior Member
520 berichten |
Geplaatst - 25/06/2011 : 15:37:42
|
Hoi Evert,
Je kunt met een USB (printer)kabel je Tyros4 aan je PC bevestigen. Als de computer aanstaat start je de T4 op terwijl je de MusicFinder knop ingedrukt houdt. Je computer herkent de T4 nu als externe hardeschijf. Hij benadert dus direct de hardeschijf van de T4, je hoeft hiervoor géén drivers te installeren... dat doet windows zelf.
Vervolgens zorg je ervoor dat je computer Verborgen Bestanden weergeeft (Start --> Configuratiescherm --> Vormgeving en persoonlijke instellingen --> Mapopties). Op het tweede tabblad in het venstertje wat dan opent, zoek je Verborgen Bestanden weergeven, en vink je dat aan (waarschijnlijk staat er standaard ingesteld dat Verborgen Bestanden niet worden weergegeven).
Nu open je de hardeschijf van de T4 op je pc, en zie je als het goed is een half doorzichtige map met de naam HDR.ROOT staan. Verwijder deze NOOIT! In die map staan de .aud bestanden, met hun broninformatie (de twee audiotracks) in een map. Waarschijnlijk is deze map op je T4 leeg. Om te controleren zou je een korte harddisk recording kunnen maken op je T4 en deze opslaan. De opname zou dan zichtbaar moeten zijn in de HDR.ROOT.
Als je bijvoorbeeld (zoals ik ooit) de vlooienmars hebt opgenomen als .aud bestand, staat er in de HDR.ROOT een map Vlooienmars.AUD. In deze map staan een map Audio, een map Render en het bestand Vlooienmars.aud. In de map Audio staan de verschillende tracks.
Waarschijnlijk heb je bij het maken van de backup deze mappen *willekeurig muzieknummer*.AUD in hun geheel gekopieerd. Deze kun je dus direct terugplaatsen in HDR.ROOT. Als je alleen de .aud bestanden hebt, weet ik niet zeker of je ze wel terug kan plaatsen, want het lijkt mij dat hij de tracks ook nodig heeft.
Als je nog vragen hebt hierover, stel ze gerust. Ik hoop dat je er zo uit kunt komen.
Groet, Martijn
edit: wat extra informatie
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
Bewerkt door Tyr0s_Fre4k op 25/06/2011 15:39:20 |
|
|
Evert
Average Member
124 berichten |
Geplaatst - 25/06/2011 : 16:31:19
|
Hoi Jan en Martijn,
allebei bedankt voor de reactie.
Ik heb de complete audio map gecopieerd naar de hdr.root daarin zit 1 map audio 1 map render en een aud file maar de T4 zegt, does not support this data format.
Met het programma audacity kan ik de bestanden die in de map audio zitten wel openen maar het bestand met de extentie aud niet. Sommige spelen dan de achtergrond muziek en de daarbij opgenomen zangpartij af en andere weer niet? Ik had natuurlijk alles als wave file moeten opslaan maar dat gaat niet meer.
Ik was in de veronderstelling dat ik deze opnamen gewoon met de T4 kon afspelen. Of ik doe iets fout en moeten de bestanden ergens anders staan.
groeten Evert |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 25/06/2011 : 18:10:51
|
Audiobestanden, gemaakt op de T2, kunnen inderdaad niet 1-op-1 worden geladen in de T4. De Tip van Jan is de juiste manier om ze in de T4 te krijgen. Helaas te laat voor Evert heb ik begrepen, of je moet het nog op een andere T2 kunnen omzetten naar .wav.
Groet, Ruud |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 25/06/2011 : 18:11:22
|
Dit onderwerp is al eerder ter sprake gekomen. Zie bijv. dit onderwerp. Of zoek met zoek functie op *.aud en exacte text
Aud bestanden pakt de T4 niet. Je zal ze op de T2 moeten exporteren of opnemen op je pc. Of als het geen opnames zijn de des betreffende wave files gewoon naar de T4 kopieren.
Groeten Wim |
|
|
Johntel
Average Member
265 berichten |
Geplaatst - 26/06/2011 : 16:08:59
|
He Evert
Lees eens in de Nederlandstalige Gebruikershandleiding van bladzijde 75 tem 81. Tyros 4 kan wel AUD files lezen. Dus ook die van de T2 en T3.
veel succes.
Muzikale groeten Johnny |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 26/06/2011 : 18:45:47
|
Ja alleen Tyros4 origineel multitrack. Dus niet van de Tyros 2 of 3.
Groeten Wim |
|
|
|
Onderwerp |
|