Auteur |
Onderwerp |
|
Hessel
Starting Member
9 berichten |
Geplaatst - 26/06/2011 : 17:49:41
|
Hoi Allemaal,
Nu ik de Tyros 4 heb zou ik graag eens zelf een speelbare custom voice van wav samples willen maken, ik heb dit op de Tyros 2 ook eigelijk nog niet gedaan maar ik wil het graag eens leren.
Ik heb veel wav samples en ben al even met de voice creator aan het "Pielen" geweest en het lukte me wel om wat samples aan de toetsen toe te voegen maar niet in de goede toonhoogte, en ook niet aan elk octaaf.
Om het voor mezelf begrijpelijk te houden geef ik even 2 voorbeelden van de samples waar ik mee bezig ben geweest, het zijn Gregorian samples de een heet "AgnusDei"en heeft de volgende noten: A3 B3 C#4 D#4 F4 G3.
De tweede sample heet ook "AgnusDei" maar is een boys choir en die samples heten: AgnusDei 01,02,03 enz....... tot 012 dus hier staan de nootleters er niet bij.
Ik begrijp dat ik in het eerste voorbeeld de samples onder de juiste toetsen moet plaatsen, maar blijft de rest van het klavier dan leeg........hoe kan ik beide voorbeelden zo samplen dat ik de Custom voice over het hele klavier kan bespelen.
Wie wil en kan mij een beetje op weg helpen?
Ik heb al op het forum gezocht maar kwam mijn vraag niet tegen, ook in de handleiding staat hier niet veel over in.
Of is wat ik wil niet mogelijk met de Tyros 4.
Groetjes,
Hessel .
|
Bewerkt door Hessel op 26/06/2011 21:09:20 |
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 27/06/2011 : 00:47:13
|
Hallo Hessel,
Uitgaande van je eerste voorbeeld A3 B3 C#4 D#4 F4 G3, waarbij ik denk dat de laatste G4 of G5 moet zijn en de Waves op de Flash Memory-kaart staan, doe je de volgende handelingen: - Voice Creator - Custom Voice Assembly - Element 1 - Add Wave - Start key instellen op een waarde vóór de A3. Bijv. C1 - Select Wave - De sample AgnusDeii A3 selecteren met Data Wheel - Enter (selectie wordt dan in zwart weergegeven) - Nog een keer Enter - Execute - End key voor de eerste sample instellen op Bb3 (=Bes3) De eerste sample is nu toegekend aan de toetsen C1 t/m Bb3.
Voor de volgende sample bovenstaande handelingen herhalen met andere Start key en End key-waarden. - Add Wave - Start key instellen op een waarde B3 - Select Wave - De sample AgnusDeii B3 selecteren met Data Wheel - Enter (selectie wordt dan in zwart weergegeven) - Nog een keer Enter - Execute - End key voor de eerste sample instellen op C4 De tweede sample is nu toegekend aan de toetsen B3 t/m C4.
En zo verder voor de volgende samples met Start C#4 t/m End D4, Start D#4 t/m End E4, Start F4 t/m End F#4 (of F#5) en Start G4 (of G5) t/m End C6.
Na de laatste toekenning: - Store - Store (onderste 6-knop) - Gewenste Naam intoetsen - OK - 3x Exit
Nu heb je een Custom Voice over het bereik C1 t/m C6 bestaande uit de 6 samples. Hoogstwaarschijnlijk zal de klank in de onderste 1 á 2 oktaven en het hoogste oktaaf niet fraai klinken, vanwege het bereik van de sample. Je kan er dan voor kiezen om de Start key van de 1e sample en de End key van de laatste sample naar eigen smaak aan te passen. Dan zal de Custom Voice niet meer 5 oktaven beslaan, maar wel een beter/realistischer speelbereik hebben.
Zorg er overigens wel voor dat je Fixed Pitch in alle gevallen op OFF laat staan.
Succes.
Groet, Ruud |
Bewerkt door Ruud op 27/06/2011 08:10:23 |
|
|
Hessel
Starting Member
9 berichten |
Geplaatst - 27/06/2011 : 09:54:31
|
Hoi Ruud
Bedankt voor deze perfecte uitleg.
Ik ga er mee aan de slag en laat het hier weten als het gelukt is.
Hessel.
|
|
|
|
Onderwerp |
|
|
|