Auteur |
Onderwerp |
|
hspeulman
Starting Member
14 berichten |
Geplaatst - 27/06/2011 : 16:26:47
|
Hallo Tyros gebruikers. Ik gebruik een Tyros 3 in combinatie met een Yamaha P95. Weet iemand hoe ik via midi kan instellen dat wanneer ik op de T3 een registratie heb gemaakt met een transponering deze gelijktijdig ook de transponering instelt voor de P95 met de eigen klank van de P95. Het lukt wel indien ik de sounds van de T3 op de P95 zet, maar dat is niet feitelijk de berdoeling. Ik wil de piano sound van de P95 wel gebruiken, maar de transponering op de P95 moet wel meegaan naar bv. -3. Ik heb met Ruud er ook naar gekeken. We kwamen er niet uit. Wie o wie weet het antwoord? Groet henk
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 27/06/2011 : 18:09:43
|
Een kleine toelichting: We hebben Transpose Receive op ON gezet, zodat de op de P95 gespeelde Tyros-klanken meetransponeren indien op de T3 getransponeerd wordt. Dat gaat dus goed.
Om de T3 de transponering van de P95 zelf te laten aansturen dacht ik in de richting van Transpose Transmit laten uitsturen door de T3 naar de P95 (Midi-out van de T3 --> Midi-in van de P95). Alleen die functie heb ik op de Tyros niet kunnen vinden. Vooralsnog een uitdaging dus, waarvoor ik het nodige nog zal moeten uitzoeken en proberen.
Groet, Ruud |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 27/06/2011 : 23:00:23
|
Hoi die Ruud,
Je krijgt het er maar druk mee
Heb je nog wel tijd om te slapen?? en vooral tijd om zelf te genieten van de Tyros 4??
Maar jouw kennende weet je dat zelf goed aan te sturen netzoals het hele midi-aanlsuit verhaal
Gr Toine
Tyros 4 xxl en Stagepass 300 bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 28/06/2011 : 08:18:02
|
Hallo Toine,
Aan spelen kom ik gelukkig ook nog wel toe, al moet ik toegeven dat het forum me best wel veel tijd kost. Maar ja, het is mijn hobby nummer 1 en ik vind het prettig om mensen op weg te helpen en te enthousiasmeren. Ik leer er zelf ook veel van en als iets niet lukt is het voor mij juist een uitdaging om het, al dan niet via een omweg, werkend te krijgen.
Groet, Ruud |
|
|
|
Onderwerp |
|