Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Hoe bespeel ik de 'gitaar' klanken?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 4

rita
Average Member

403 berichten

Geplaatst - 02/07/2011 :  08:55:27  Toon profiel  Reageer met citaat
goedemorgen
IK heb een vraag over de gitaar voices,
Ik had dit ook al bij de T3, en nu ook bij de T4.
Overigens Ruud, hij is schitterend!! zou ik nog even vermelden! Echt groot verschil met de T3!het volgende heb ik probleem mee,
De gitaren zijn schitterend, echter met het bespelen,is de eerste noot die je speelt qua sound goed, echter de volgende zijn heel slecht te horen,Ik heb al naar aanslag gekeken, staat op normaal of soft, maakt geen verschil! als ik de demo,s bekijk, diverse, blijft het geluid op zelfde niveau! Wat moet ik doen! Sander van m.centrum Oostendorp was er achter gekomen, heb mijn voicemail te laat beluisterd, en nu is hij op vakantie.Kan iemand mij hierover informeren? bvb hartelijk dank grtz ryta

Edit moderator : Onderwerpregel duidelijker gemaakt

Bewerkt door T-Rossie op 05/07/2011 14:10:55

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 02/07/2011 :  09:05:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Rita,

Gebruik je toevallig een Mega Voice?
Deze zijn namelijk niet bedoelt om live te spelen.

Groeten Wim
Ga naar bovenaan de pagina

rita
Average Member

403 berichten

Geplaatst - 02/07/2011 :  09:11:15  Toon profiel  Reageer met citaat
nee hoor , gewoon alle soorten die onder de knop gitaren vallen grtz ryta

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 02/07/2011 :  09:14:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Maar daar staan vanaf pagina P9 ook Mega Voices.

Welke voice kies je dan?

rita
Average Member

403 berichten

Geplaatst - 02/07/2011 :  09:23:17  Toon profiel  Reageer met citaat
concert gitaar , flamenco,steel, ik zit nog steeds op de voor aanstaande bladzijden, grtz ryta

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 02/07/2011 :  09:30:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Dan zou ik het zo ook niet weten.

Mischien helpt een Reset.
Keyboard uit zetten.
Keyboard aan zetten met de hoogste C ingedrukt houden.

Groeten Wim

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 02/07/2011 :  13:08:11  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rita
Overigens Ruud, hij is schitterend!!

Díe Ruud krijgt me daar een compliment

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 02/07/2011 :  13:48:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Nou, ik ga er bijna van glimmen

Bij de gitaarklanken moet je de toetsen voor je gevoel inderdaad wat harder indrukken, omdat het soms wat zacht kan klinken.
Het zit hem in de aanslag en de manier van spelen.

Speel je staccato of gebonden? Bij staccato klinkt de volgende toon veelal net zo hard als de vorige en bij gebonden spel is de eerste harder en de volgende zachter, tenzij je echt hard indrukt.
Zet om te testen de Initial Touch eens uit. De aanslaggevoeligheid is dan uitgeschakeld en de gitaar zal nagenoeg even hard klinken bij ieder aanslag.
Met Initial Touch aan is het een kwestie van gewenning, maar de gitaar klinkt daardoor wel realisisch.

Groet,
Ruud

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 02/07/2011 :  17:47:18  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
citaat:

goedemorgen
IK heb een vraag over de gitaar voices,
Ik had dit ook al bij de T3, en nu ook bij de T4.
Overigens Ruud, hij is schitterend!!

Heb ik iets gemist?? wat moet prachtig zijn of klinken??

Graag een linkje dan...

Gr Toine

Tyros 4 xxl en Stagepass 300
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl

rita
Average Member

403 berichten

Geplaatst - 02/07/2011 :  21:25:33  Toon profiel  Reageer met citaat
nu Ruud, de initial tuch staat ook idd uit!
Het zal dan wel zo horen!.Ben echter toch benieuwd wat Sander hier over te melden heeft!! hij wist hoe het kwam.
Zodra hij van vakantie terug is, en hij verteld het mij, geef ik een berichtje, allemaal dank voor mee denken grtz ryta

rita
Average Member

403 berichten

Geplaatst - 02/07/2011 :  21:46:32  Toon profiel  Reageer met citaat
verklappen we niet hè Ruud!!!! maar hij is schitterend!!!

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 02/07/2011 :  23:17:36  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Onderonsje

Maakt nie uit Rita, vroeg of laat heb ik je terug

Gr Toine

Tyros 4 xxl en Stagepass 300
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl

MMO
Average Member

114 berichten

Geplaatst - 03/07/2011 :  14:13:26  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:

de eerste noot die je speelt qua sound goed, echter de volgende zijn heel slecht te horen

Ik heb exact dezelfde klacht. Ik dacht dat het zo hoorde, maar nu ik dit lees.

Het komt duidelijk voor bij de SA Flamengo gitaar, SA concert gitaar.
1e noot prima aanslaggevoelig, 2e noot kun je zo hard intoetsen als je wilt,....maar is in verhouding dan nog veels te zacht.

Bewerkt door MMO op 03/07/2011 14:17:47

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 03/07/2011 :  14:49:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Het hoort ook zo. Zie mijn vorige bericht.

Groet,
Ruud

MMO
Average Member

114 berichten

Geplaatst - 03/07/2011 :  21:26:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Met SA concert guitar, flamengo guitar, heb ik het ook met de initial touch uit

Bij de mega voice, jazz guitar, nylon guitar, steel guitar, vallen gewoon hele aanslagklanken weg, en klinken alsof je je hand op de gitaarsnaren hebt liggen, en dan speelt. (echter niet als initial touch aanstaat).

Bewerkt door MMO op 03/07/2011 22:25:31

Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten

Geplaatst - 04/07/2011 :  00:05:11  Toon profiel  Klik om Tyr0s_Fre4ks MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Hoi MMO,

De MegaVoices zijn ook niet bedoeld om te bespelen, maar om in styles mee te programmeren.
Als je de Initial Touch aanzet, kun je door van zacht naar steeds harder te gaan qua aanslag, een zee aan verschillende klanken (volgens mij wel 10 per toets) genereren.
Yamaha gebruikt/programmeert daarom in haar styles heel precieze aanslagsterktes, om de juiste effecten op het juiste moment te creëren, zonder daarbij een veelvoud aan voices te gebruiken.

Deze MegaVoices zijn wat de Tyros-serie zo uniek maakt, en waarmee de Tyros (1) zijn naamsbekendheid verwierf.
In de Tyros 2 werden daaraan de SuperArticulation voices toegevoegd, wat feitelijk speelbare MegaVoices zijn. Door een berg rekenkracht in te zetten wordt je speelstijl geanalyseerd en het juiste instrumenteffect daarbij laten horen.

Waarschijnlijk komt het zachter klinken door 'legato' (gebonden) te spelen. Het is alsof de gitarist de snaar eenmaal aanslaat en dan met zijn linkerhand verschillende tonen speelt zonder opnieuw aan te slaan. Dit effect wordt in de gitaarwereld 'hammer-on' genoemd. Dit is omdat de snaar aangehamerd wordt met de vingers van de linkerhand, in plaats van deze met rechts aan te slaan.
Ook bij gitaristen levert dit een lager volume op (tenzij ze deze techniek uitermate goed beheersen).

Als het effect ook optreedt als je 'staccato' (kort/niet gebonden) speelt, is er misschien wel een probleem. Dit is dus de toetsen heel erg afzonderlijk van elkaar spelen (de vorige toets moet helemaal losgelaten zijn voordat je de volgende aanslaat). Hierbij is er geen hammer-on effect, en zouden de tonen ongeveer even hard moeten klinken.
Als dat niet het geval is, is er dus misschien een probleem.

Zou je dit kunnen proberen en vervolgens duidelijk aangeven wat je bevindingen zijn, zodat we tot een zo goed mogelijke oplossing kunnen komen?

Voor de duidelijkheid... dit hammer-on effect staat los van de Initial Touch, en treedt dus altijd op bij SuperArticulation gitaar voices.

Groet,
Martijn

Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen.
Pagina: van 4 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000