Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Hoe bespeel ik de 'gitaar' klanken?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 4

Louis
Junior Member

81 berichten

Geplaatst - 04/07/2011 :  15:35:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Rita luister eens naar Robbedoes "Nostalgia" ik vind die gitaar perfect klinken ben benieuwd naar jouw mening.

GRTZ Louis

http://www.youtube.com/watch?v=VUOvfXp8EoA
Ga naar bovenaan de pagina

rita
Average Member

403 berichten

Geplaatst - 04/07/2011 :  15:57:55  Toon profiel  Reageer met citaat
ja idd zo is hij helemaal goed!!!! maar zo klinkt het niet bij mij.
Jammer dat hij deze registratie niet toont! Hoe hij het ingesteld heeft, die andere toont hij dan weer wel!! grtz ryta

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 04/07/2011 :  16:31:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Ryta,

De registratie Nostalgia is op de website van Robbiedoes te downloaden.
Qua gitaar is het gewoon standaard, dus die zou bij jou ook goed moeten klinken.

Groet,
Ruud

Bewerkt door Ruud op 04/07/2011 16:31:44

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 04/07/2011 :  17:43:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rita

ja idd zo is hij helemaal goed!!!! maar zo klinkt het niet bij mij.
Jammer dat hij deze registratie niet toont! Hoe hij het ingesteld heeft, die andere toont hij dan weer wel!! grtz ryta

Als er één iemand duidelijk is over de manier waar op hij zijn Tyros gebruikt, is het Robbiedoes wel.
Hij zou een volmaakte Yamaha demonstrateur kunnen zijn.
Bezoek inderdaad zijn website eens en zijn video's.
En anders: neem contact met hem op!

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

rita
Average Member

403 berichten

Geplaatst - 10/07/2011 :  18:21:28  Toon profiel  Reageer met citaat
goedemiddag allemaal
Ik zelf denk dat er toch iets aan de hand is met mijn T4
maandagmorgen product?
Heb hem al 2 x moeten resetten I.V.M te zacht geluid na resetting weer ok!
Het zou niet zo erg zijn ware het niet, dat ik een mfc10 pedeaal heb, en dan alles kwijt ben en opnieuw moet progameren! bijzonder irritant!!
Wat de gitaargeluiden betreft, waar meerdere mensen last van hebben, ik zat vanmiddag in de MF, had zomaar een willekeurig nr ingetoetst, Give me the simple life, toets 2 van de main variationn zit de concertgitaar op zoals hij bedoeld is, niet dof, en wel de slydings te horen als je loslaat, perfect!!! Ik gelijk aan de slag, kijken hoe alles geprogameerd stond, zodat ik die ook op mijn concertgitaar kon zetten, Wat schets mijn verbazing hij is nu zoals het hoort!! helder, mooi alle noten even hard!!
mss hebben de leden er wat aan die hier ook last van hebben! Iemand hier een verklaring voor??? Of zou mijn T4 toch mankementen hebben? grtz ryta

theplayer
Moderator

3016 berichten

Geplaatst - 10/07/2011 :  18:53:45  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hoi Rita,

Vaak komen dit soort 'ongemakken' door bepaalde wijzigingen die aangebracht worden.
Dit hoef je niet eens zelf te doen, maar kan veroorzaakt worden door data die aangestuurd wordt door een registration of zelfs door een sysex in een midifile.
Blijf in zo'n geval opletten wat de laatste handelingen waren voordat het weer optreed.

O ja, als je die instellingen voor je MFC10 onder user saved, kun je ze na een reset zo weer oproepen.
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite

rita
Average Member

403 berichten

Geplaatst - 10/07/2011 :  20:05:47  Toon profiel  Reageer met citaat
ok, bedankt voor de tip Frans, ze staan onder user gesaved!!
Ik blijf het toch vreemd vinden!! die gitaargeluiden die zo van het ene op andere moment veranderen! En het geluid van andere voices te zacht en na resetten wel goed! Heb de T2 en de T3 gehad, geen last!! Ik kijk het aan, anders denk ik toch dat ik met een maandagmorgenkeyboard te maken heb,hoop van niet grtz ryta

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 11/07/2011 :  00:28:09  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
Beste Rita,

Ik ken het probleem niet. Ik zal me eerst even in het probleem verdiepen en kijken of ik het kan herproduceren en er vervolgens een verklaring voor kan geven. Geef me even wat tijd, ik kom er zeker nog op terug.

Of misschien kan iemand hier ter verduidelijking een geluidsopname posten waarin het verschijnsel gedemonstreerd wordt?

Groetjes, Robert

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Alles over mijn muzikale activiteiten en Tyros 4: http://www.robbiedoes.nl

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 13/07/2011 :  20:48:26  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
Beste Rita,

Ik heb me vandaag in jouw vraag verdiept. De volgende instellingen heb ik gebruikt om het probleem succesvol te herproduceren:

-Selectie Super Art. Concert Guitar
-Initial Touch uitgeschakeld (dus volume is niet afhankelijk van hoe hard/snel de toets wordt ingedrukt)
-Bij het opnemen is het zelfde volumeniveau gebruikt

Wanneer er legato wordt gespeeld, hoor je het probleem dat jij omschrijft. Legato houdt in dat je een volgende noot speelt, zonder de voorafgaande noot los te laten.
Een voorbeeld kun je hier beluisteren:

http://www.robbiedoes.nl/diversen/TyrosForum/Legato.mp3

Wanneer er staccato wordt gespeeld, is het probleem er niet. Staccato houdt in dat je een volgende noot speelt, nadat de voorafgaande noot eerst los is gelaten.
Een voorbeeld kun je hier beluisteren:

http://www.robbiedoes.nl/diversen/TyrosForum/Staccato.mp3

Kortom, het ligt aan de manier van spelen. Overigens is dit niet een fout van het Tyros keyboard. Het is één van de Super Articulation eigenschappen die wordt toegepast op de desbetreffende voice. Hierbij wordt bij gebonden spel (legato) een andere sample gebruikt dan wanneer er staccato wordt gespeeld.

Zoals bij vele geluiden in het keyboard geldt moet je je speelstijl vaak aanpassen aan het geselecteerde instrument. Zo kun je geen pianospel toepassen op een accordeon, en is de manier van spelen bij een mondharmonica weer heel anders dan bij een xylofoon.

Ik hoop jou en andere hiermee een duidelijk antwoord te hebben gegeven. Mochten er toch nog vragen zijn, dan hoor ik dat graag.

Groetjes,

Robert

Alles over mijn muzikale activiteiten en Tyros 4: http://www.robbiedoes.nl

Bewerkt door robbiedoes op 13/07/2011 22:16:29

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 14/07/2011 :  09:07:30  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn  Reageer met citaat
Robbiedoes

Bravo. Het moet toch voor iedereen duidelijk zijn, dat SA voices zodanig met gevoel voor het SA instrument gespeeld dienen te worden dat het recht doet aan dat specifieke instrument. Zoals Robbiedoes al uitlegde, een mondharmonica is geen xylofoon, of een gitaar is geen orgel of piano.

Advies, luister eens goed naar hoe musici een echte gitaar of andere instrument bespelen. Kan zeer leerzaam zijn.

Jan

Bewerkt door Jan Bruijn op 14/07/2011 09:08:03

rita
Average Member

403 berichten

Geplaatst - 14/07/2011 :  12:48:47  Toon profiel  Reageer met citaat
robbert, ik wil jou bedanken, voor de gedane moeite, en uitleg!!Ben me er niet van bewust dat ik de toetsen vasthoud, en niet los laat maar ga er op letten!!!! grtz ryta
En Jan jammer genoeg ben ik niet zo slim als jij!!

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 14/07/2011 :  13:44:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn  Reageer met citaat
Rita,

Mijn antwoord had niets met slimheid te maken. Het was een goed bedoeld advies. Luister naar echte instrumenten en bedenk dat een gitaar 6 of 12 snaren heeft en hoe een gitaar bespeeld wordt, dan komt het wel goed met jouw gitaar geluid.

Jan

rita
Average Member

403 berichten

Geplaatst - 14/07/2011 :  14:23:25  Toon profiel  Reageer met citaat
ok , dat begrijp ik, maar het gaat hier om het geluid , dat toch wel opmerkelijk zacht was!!!(haast niet te horen) na aanslag van eerste toon , en dat was echt niet goed!! grtz ryta

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 14/07/2011 :  22:20:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Rita,

Het kan natuurlijk altijd nog zijn, dat er ècht wat aan je keyboard mankeert.
Ondanks de goedbedoelde adviezen van mijn medeforummers, kunnen ze het natuurlijk ook fout hebben.
Het lijkt mij dat je toch echt wel het verschil kunt beoordelen tussen een gitaar, wat qua volume niet goed doorkomt, of een gebrek aan volume, omdat er iets loos is met je T4.
Ik neem aan, dat je ook al wel een paar keer tijdens het eventuele defect, een toets hard hebt aangeslagen. Staccato, zal ik maar zeggen, om te testen of het toen wèl harder ging. Als het geluid toen toch nog niet hard genoeg heeft geklonken naar jouw wens, zou ik het wel goed in de gaten houden.
En de volgende keer, als de klacht aanhoudt, of om onduidelijke redenen een geluid weer niet naar tevredenheid van jouw klinkt, denk ik dat je dan toch echt kontakt met Oostendorp op zou moeten nemen.

Succes er mee. :-)
Groetjes van Piet.

Tyros 4 en Korg M3

MMO
Average Member

114 berichten

Geplaatst - 21/07/2011 :  13:43:58  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bruijn

luister eens goed naar hoe musici een echte gitaar bespelen.

Dan zal het je opgevallen zijn dat juist bij een gitaar, meerdere snaren tegelijk klinken /worden aangeslagen, of zelfs doorklinken terwijl er nieuwe snaren worden aangeslagen.

Je wilt toch juist dat sommige noten doorklinken, en andere niet,.....maw. je zult dus of je wilt of niet soms meerdere toetsen tegelijk ingedrukt moeten houden.

Maar even terugkomend op het topic,.....

Het valt mij op dat (bij mij) het ook te maken heeft met het: hard/te hard ??? aanslaan van de toetsen.

Een voor beeldje:

Style: Acoustic8BtBld
Multipad: Stringballet (4)
Right1: FlamecoGuitar
Acmp: Aan
Ots:Uit
Upperoctave:0
Accoord: Em
Toesten: G - Gb - E
Balans: Alles op 100
Assingn: In het midden

Als ik op het hoogtste deel van het keyboard
De G toets (zo hard mogelijk ) en snel gevolgd door Gb E
aansla, dan vallen deze laatste 2 nagenoeg helemaal weg.

Sla ik echter de 1e noot echter iets zachter aan, dan hoor ik de volgende noten wel duidelijk,.......het maakt dan ook niet meer uit dat ik de 1e toest ingedrukt houd. (en dus wil laten doorklinken)

Het beter afstellen (alles staat bij mij normaal op 100) van de verschillende geluiden/instrumenten onderling (Balans, Assign, Volume) voorkomt nu dat ik de toetsen onnodig hard aansla.

Bewerkt door MMO op 21/07/2011 13:55:44
Pagina: van 4 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000