Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Hoe bespeel ik de 'gitaar' klanken?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 4

wernerjo
Junior Member

70 berichten

Geplaatst - 21/07/2011 :  14:21:27  Toon profiel  Bezoek de homepagina van wernerjo  Reageer met citaat
Zou het kunnen dat je een sustainpedaal gebruikt of meerdere tonen vasthoudt?
Ik heb dat ook bij mijn T3.

groet,
Werner
Ga naar bovenaan de pagina

MMO
Average Member

114 berichten

Geplaatst - 22/07/2011 :  13:21:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Nee ik gebruik geen pendalen of andere accesoires.
Het is echt de combinatie van het "te" hard aanslaan van de eerste noot icm het vasthouden van de voorgaande noot.
Ik begrijp inmiddels dat het geen storing is.

rita
Average Member

403 berichten

Geplaatst - 24/07/2011 :  15:04:31  Toon profiel  Reageer met citaat
goeden dag allemaal,
Ik wordt er toch helemaal niet goed van, dat ik toch nog steeds het keyboard moet resetten.
Ondanks alle goede adviezen, ik let bewust op dat ik de toetsen loslaat, moet ik hem blijven resetten!!!
Zo,n vreselijk dof geluid, Ik heb de T2. en T3, gehad dus ik weet hoe het hoort te klinken!! Heb hem vanmiddag weer gereset. en mfc10 op advies van frans, via user geactiveerd, ging uitstekend frans bedankt voor de tip! Vervolgens doet hij het weer uitstekend!Prima sound, zo het moet zijn. Zou het dan toch een defect in de T4 zijn? Ik met mijn A technische brein ga er nu toch wel vanuit!! Als Henk dit leest, adviseer je me toch om hem langs te brengen? Ik kan ook niet zeggen wanneer het precies gebeurd. Was gewoon aan het spelen en nam ander geluid, en weer oude recept, dof en zacht. grtz ryta

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 24/07/2011 :  15:36:33  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
Beste Ryta,

Maak je toevallig gebruik van registraties die je van anderen hebt gekregen (of van het internet hebt gehaald)? Het kan zijn dat een registratie een specifieke instelling van het keyboard wijzigt, die bij het ontbreken in andere registraties niet wordt hersteld.

Maak je gebruik van computerprogramma's om de registraties op de computer te editen? Ook in dat geval kunnen er onverklaarbare problemen optreden met registraties.

Kortom: als het probleem ontstaat, heb je toevalligerwijs vlak ervoor een specifieke registratie gebruikt of een bepaalde handeling verricht?

Een andere instinker is het modulatiewiel. Bij sommige geluiden activeert dit een filter of dempt het het volume. Staat het modulatie wiel wel helemaal naar beneden?

Resetten zou nooit nodig hoeven zijn. Ik speel al inmiddels 3 jaar op de Tyros (3 en 4) en heb nog nooit een reset uit hoeven voeren. Is jouw Tyros wel up-to-date qua firmware (versie 1.03)? Zie anders ook: http://www.robbiedoes.nl/tyros4_osupdate.htm

Groetjes,

Robert

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Alles over mijn muzikale activiteiten en Tyros 4: http://www.robbiedoes.nl

rita
Average Member

403 berichten

Geplaatst - 24/07/2011 :  18:39:08  Toon profiel  Reageer met citaat
hallo Robbert
Bedankt voor reageren, Ja ik heb hem geupload naar 1.03
Registraties alleen die van jou il silencio nostalgia, en kufstein, zijn midifiles, Ik heb ook nog nooit een reset hoeven doen met mijn T2 en T3, Ook midifiles en reg, van de stick die we gekregen hebben bij T4 heb ik gebruikt.
Nog niks van internet gehaald.
Het modulatie wiel staat zoals ik hem gekregen heb bij aankoop, zo, dat de inkeping in het midden staat, moet die dan helemaal naar beneden staan zodat je niet verder kan draaien naar beneden? grtz ryta

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 24/07/2011 :  18:57:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Rita,

Jammer dat het probleem niet constant is.
Het wordt moeilijker om een probleem aan te tonen,
als het mankement niet steeds aanwezig is.

Vervelende situatie, die voor niemand prettig is.
Maar voor jou toch het meest vervelend. :-(

Ik hoop dat dit probleem snel opgelost wordt.
Groet, Piet

Tyros 4 en Korg M3

rita
Average Member

403 berichten

Geplaatst - 24/07/2011 :  19:14:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik hoop het ook!! Bedankt voor reactie grtz Ryta

theplayer
Moderator

3016 berichten

Geplaatst - 24/07/2011 :  19:44:23  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Rita,

Je hebt links twee wielen zitten.
Links Pitch bend; Deze springt altijd automatisch in de middenstand.
Recht zit Modulation. Deze blijft staan zoals je 'm zet.
In de basisstand moet deze helemaal naar onder staan.
De werking is verschillend voor verschillende voices.
Dit kun je weer vinden als je de eigenschappen van de voices bekijkt.
(Zorg dat je in het scherm van de voice zit en druk op info.)
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite

rita
Average Member

403 berichten

Geplaatst - 24/07/2011 :  21:19:06  Toon profiel  Reageer met citaat
ok Frans bedankt, mss is dat de oorzaak? grtz ryta

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 24/07/2011 :  21:50:33  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rita

ok Frans bedankt, mss is dat de oorzaak? grtz ryta

Hoi Ryta,

Als je je modulation wheel continu halverwege hebt staan, is dat 100% zeker de oorzaak. Na een reset staat modulation uit (waarde 0), een klein tikje of een trilling zorgt dat deze weer activeert naar een waarde van 50%. En bij sommige geluiden activeert dit een filter (geluid wordt dof) en bij weer andere geluiden halveert het volume. Probeer het maar eens uit met een accordeon of een orgel en beweeg de modulation wheel tijdens het spelen om het effect te horen.

De modulation wheel moet standaard, in tegenstelling tot de pitch bend (die altijd halverwege staat d.m.v. een veer mechanisme), helemaal naar beneden staan.

Robert

Alles over mijn muzikale activiteiten en Tyros 4: http://www.robbiedoes.nl

theplayer
Moderator

3016 berichten

Geplaatst - 25/07/2011 :  06:31:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robbiedoes

Hoi Ryta,

Als je je modulation wheel continu halverwege hebt staan, is dat 100% zeker de oorzaak.

Ik denk dat dit er niets mee te maken heeft, want bij gebruik van de gitaren regelt het modulationwheel de vibrato.
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite

guyske
Average Member

295 berichten

Geplaatst - 25/07/2011 :  18:36:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Hey, ik lees dat je een mfc10 gebruikt, is mooi en handig maar vergeet niet om de tweede midikabel uit te trekken of je bent in voor een hoop rare toestanden zoals die van jou.
Ik heb hezelfde voorgehad tot ik alleen de midi kabel midi uit mfc10 naar midi in tyros liet steken, alle problemen ineens opgelost

Yep hij is er, de ontdekkingstocht is begonnen ......

Bewerkt door guyske op 25/07/2011 18:39:54

rita
Average Member

403 berichten

Geplaatst - 25/07/2011 :  20:36:38  Toon profiel  Reageer met citaat
ja dat klopt, ik heb midi in, er uit, constant, dus daar kan het ook niet aan liggen!!!! bedankt voor reactie grtz ryta

rita
Average Member

403 berichten

Geplaatst - 25/07/2011 :  20:46:05  Toon profiel  Reageer met citaat
nu Robert, ik heb mijn modulation wheel wat jij zei naar beneden gedaan, idd accordion is harder, guitar ook goed, even dacht ik het helpt.
Frans had al gemaild, dat dat het waarschijnlijk ook niet was, en idd, ik heb hem al weer 2x moeten resetten vandaag, dit begint onderhand bijzonder irritant te worden!!!
En nu net, ik had jou il selencio aangevinkt, alles deed het qua geluid, ik ga over op accordion, helemaal vervormd, guitar idem dito, weer gereset, en alles ok!!!Ik denk toch werkelijk dat er iets niet goed is met het keyboard!grtz ryta

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 25/07/2011 :  21:22:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Ryta,

Misschien kan ik je een rit naar Wezep besparen.
Je woont niet ver bij mij vandaan en als je wilt kun je met de T4 bij me langs komen.
We kunnen het dan even nalopen en vergelijken met mijn T4.
Stuur me maar een e-mail als je een afspraak wilt maken.

Groet,
Ruud
Pagina: van 4 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000