Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Drum Kit Edit / Drum mapping / XG Drum Setup
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 03/07/2011 :  21:08:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik bemerkte dat als ik in een style de Drum Kit veranderde en weer terug ging naar de originele Drum Kit, het geluid meestal totaal anders was geworden.

Meestal was dan o.a. de HiHat Closed beduidend harder geworden.
Als je via de mixingconcole de Voice van Drumtrack selecteert
en via de knoppen 1 of 2 (afhankelijk welke track) kiest kom je in het Voice (Revoice) scherm.

Ga je dan naar KIT EDIT met knop 5 bovenste pijl dan kom je in het Drum mapping menu.
Als je dit doet in de ongewijzigde style (FunkPopRock, RHY2 even als voorbeeld) en kiest de Hat Cls Real = F#1 in het scherm, dan zie je deze op 100 staan.

Ga je terug met Exit, Exit en dan weer via de mixingconcole de Voice van Drumtrack selecteert.
En via de knoppen 2 kiest kom je weer in het Voice(Revoice) scherm.
Dan weer naar KIT EDIT met knop 5 bovenste pijl dan kom je weer in het Drum mapping menu.
Kies je nu de Hat Cls Real = F#1 in het scherm, dan zie je deze nu op 127 staan.

De aanpassingen de in een bepaalde style zijn geprogrammeerd door Yamaha kun je zien in het programma STYLEDUMP.

Kopieer je deze style en open je die in dit programma dan zie je onder kollom Command als je naar beneden scrold tot XG Drum Setup de gewijzigde noten met o.a.aangepaste volume etc..

Voor de Hat Cls Real = (F#1 in het scherm van de Tyros) en note 42 in het programma STYLEDUMP, ook vaak F#2 genoemd.

Het vervelende is dat als je een style wil bewerken en in de Drumtrack(s) een andere of geresette DrumKit wil aanpassen,
je of alle wijzigen via Digital Record > Style Creator of de PC aanpast.
Of via drummapping maar dan moet de deze drumsound weer opslaan in je map Custom Drum (zijn maar 20 vrije plekken)

Volgens mij is dit toch niet in een registratie op te slaan?
Of een andere manier?

Dit heeft natuurlijk vooral te maken met de nieuwe en aangepaste drumkits in de Tyros 4.

Groeten Wim

Bewerkt door tyro op 03/07/2011 21:58:27

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 03/07/2011 :  21:15:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim,

Heb je de laatste upgrade 1.03 ingeladen?
Zo niet, ben ik benieuwd of het daarna nog het geval is.
In de laatste versie is een probleem met style-volumes opgelost. Misschien ook hetgeen jij nu omschrijft.

Groet,
Ruud
Ga naar bovenaan de pagina

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 03/07/2011 :  21:26:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Ja hoor ik heb de nieuwste versie 1.03

De aanpassingen zijn in de interne style's zelf verwerkt door Yamaha.
Dan zouden ze in de update alle style's moeten hebben geherprogrammeerd.

Zo te zien heeft hiervoor de update niets uitgehaald.

Groeten Wim
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000