Auteur |
Onderwerp |
wernerjo
Junior Member
70 berichten |
Geplaatst - 07/07/2011 : 17:11:33
|
Hallo allemaal,
hoe enthousiast ik eerst was na het horen van de demo van Marco, moet ik eerlijk bekennen dat het niets gaat worden tussen de PA3x en mij. Het jammere hieraan vind ik dat de uitleg tijdens de demo heel wat meer leek dan nu hij in mijn studio staat. Styles zijn leuk, klanken zijn goed maar instrument is niet bruikbaar voor een one man band on stage.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik zo happy ben met mijn T3.
Een klein kantpuntje voor Marco: Alle puntjes die jij zegt te hebben geprogrammeerd zaten ook al op de PA2 ?!?! Beetje vreemd, volgens mij werkte jij toen nog niet bij Korg.
Maar ik ga niet bijten, voor de liefhebbers van KORG is het een mooi instrument.
groet, Werner |
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 07/07/2011 : 18:08:13
|
Hoezo, niet bruikbaar on stage? Wat kan dit instrument niet wat een T3-4 wel kan? grtzz, Heiko |
|
|
caravan
Junior Member
79 berichten |
Geplaatst - 07/07/2011 : 20:35:18
|
Hallo Werner, natuurlijk wordt de pa3x niet jou vriendin, zoals je zelf schrijft ben je ziels gelukkig met je tyros 3, Werner het is een pracht stuk de T3. Maar je uitleg over de pa3x, waarom deze niet geschikt zou zijn 0m on stage te werken,zou een duidelijker uitleg op zijn plaats zijn, [ styles zijn goed volgens jou, net zoals de klanken] wat is er dan niet goed Werner??
Met vriendelijke groet. CARAVAN: |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 07/07/2011 : 22:09:08
|
Ik begrijp wel wat Werner bedoelt. Ik heb zelf de PA3x76 en de Tyros4 naast elkaar staan en kan dus goed vergelijken. De PA3X is gewoon een instrument voor een andere type toetsenist. Het klinkt heel "live". Bij de ontwikkeling ervan hebben ze heel goed naar de T4 gekeken, zoals bv 4 STS (OTS), 4 Pads (Multipads), STS Mode (OTS Link), Auto Fill, Real Time Tracks (Part Select), dezelfde opzet van Intro's, Main, Endings, Articulatieknoppen.
Heeft ook zo zijn features die niet op de T4,3,2 te vinden zijn, zoals o.a. dubbele Midi- MP3-player met cross fade, TC Helicon Harmonizer, Voice Killer voor MP3's met behoud van stereobeeld, harmonieherkenning in een MP3 welke de harmonie bij je zang stuurt, MP3 Tempo Up en Down Shift met behoud van toonhoogte, 76-toetsen variant.
Als je iemand die beide instrumenten niet kent erop laat spelen, zal die naar mijn mening gemakkelijker uit de voeten kunnen op de Tyros. Het bedient net iets intuïtiever/gebruikersvriendelijker. Niet in de laatste plaats door de 8 registratieknoppen en registratiebanken, want die mis je wel op de PA3X. In die richting denk ik dat Werner het On Stage gebruik bedoelt.
De Tyros klinkt eigenlijk altijd wel goed. (Te) gelikt of "CD"-kwaliteit zeggen sommigen, terwijl de PA3X heel direct/droger met zijn solo-instrumenten klinkt. Daar moet ik persoonlijk wat aan wennen. Het is maar wat je mooi vindt en wat je verwacht van een keyboard arranger. Zoals de T4 en de PA3X met elkaar klinken is helemaal een mooie combinatie.
Groet, Ruud |
Bewerkt door Ruud op 07/07/2011 23:18:07 |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 08/07/2011 : 10:36:05
|
Dat gevoel heb ik dus ook bij mijn combinatie.
De Tyros klinkt wat ingetogener. Wèl mooi hoor. Maar idd. de term gelikt, vind ik wel op z'n plaats. Als je dan de klanken van Korg erbij zet. In dit geval de M3. En ja dat is een synthesizer ;-) Dan valt duidelijk op, dat wanneer je bijvoorbeeld een vibraphone van Tyros4 speelt, dat de Tyros het heel veel moet hebben van de nagalm, en reverberation en het klinkt wat braaf. Terwijl, als je op de Korg de synthesizer bespeelt, dat dan het geluid veel directer overkomt. Je hoort echt overduidelijk het verschil. Zoals de hamer op de vibraphone terecht komt. Dat klinkt allemaal veel "echter" dan de Tyros. Maar ook elec piano's worden op de Korg veel realistischer. Dan op de Tyros4. Al met al vind, ik de Korg met de Tyros4 qua geluiden een hele mooie combinatie. Maar qua gebruikersvriendelijkheid van de M3, kan ik jammergenoeg nog niet zo enthousiast worden. Ik mis een aantal bepaalde zaken. Maar dat gaat te ver, om dat hier te gaan vertellen. Het ging me er alleen om, om duidelijk te maken dat ik de Korg klanken met de Tyros4 prima vind samengaan.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg M3
|
|
|
wernerjo
Junior Member
70 berichten |
Geplaatst - 08/07/2011 : 13:43:44
|
Hallo allen,
ik vind het wel zo netjes even te reageren op jullie reacties.
Ik ben zanger-toetsenist. Tijdens een optreden gebruik ik 50% midifiles en 50% styles ( ongeveer hè ). Op mijn T3 heb ik setjes gemaakt om makkelijk te kunnen schakelen naar een volgend nummer ( mensen staan op de dansvloer te wachten ). je kan het dan niet maken om eerst alles te programeren en te zoeken. Hiervoor gebruik ik dus verschillende mapjes met de 8 registratiebanken. Heb er reeds 75x8 voor midi en 46x8 voor styles. Deze heb je niet op de PA3x voor mij een groot gemis.
Verder moet ik eerlijk bekennen dat de weergave van midifiles ook een heel stuk minder is dan de tmf-files voor de T3. Ze hebben totaal geen body onder GM of XF.
Los daarvan zou de PA3x een ideale aanvulling zijn met zijn 76 toetsen want dat mis ik wel op de T3. En zijn body is steviger.
Misschien is het nu wat duidelijker voor jullie.
groet, Werner |
|
|
caravan
Junior Member
79 berichten |
Geplaatst - 08/07/2011 : 20:22:15
|
Hallo Werner bedank voor je toelichting het is nu allemaal wat duidelijker. Hartelijke groet, en nog veel plezier met spelen.
CARAVAN: |
|
|
n/a
deleted
22 berichten |
Geplaatst - 08/07/2011 : 21:21:38
|
Hoi Werner,
Alles wat je gehoord hebt komt in een update via de dealer waar je hem koopt Oostendorp dus. hierbij komen nieuwe geluiden en extra styles. Dit alles bij elkaar is dus wat je gehoord en gezien hebt. Hij is perfect geschikt voor iemand als one man band maar gewoon iets anders. Ik zou zeggen kom nog eens buurten dan laat ik het zien. ik ben er een open boek over. Laat ik wel zeggen dat de pa3x totaal anders klinkt met de update dan zo uit de doos. Ik verwacht dat de update over 1 week bij henk is en daarom zeg ik probeer deze dan zal je zien dat het goed is. In het songbook kun je hetzelfde dus registraties mp3 of midifiles op een rij zetten. Gewoon van a tot z Omdat de werking even iets anders is moet je er even over buigen maar je zal zien dat dit eenvoudig is.
mvg
Marco |
Bewerkt door n/a op 08/07/2011 21:27:46 |
|
|
wernerjo
Junior Member
70 berichten |
Geplaatst - 13/07/2011 : 08:48:09
|
Sorry Marco,
Het wordt 'm niet. Ik blijf bij mijn T3 en wacht de volgende zet af. Heb hem een week in huis gehad en heb me heel diep gebogen over de mogelijkheden en sounds.
Groet,
Werner
groet, Werner |
|
|
ton Wouters
Junior Member
84 berichten |
Geplaatst - 26/07/2011 : 10:25:43
|
even kijken of het gaat |
|
|
ton Wouters
Junior Member
84 berichten |
Geplaatst - 26/07/2011 : 10:49:36
|
Ik zelf heb de T4 uitgeprobeerd, en zelf heb ik nog een PA2x Pro. De PA3x heb ik wel een paar uurtjes mee mogen stoeien. Ik ben als beroep geluids technicus geweest, dus ik weet percies hoe je met effecten en toonregelingen moet omgaan. Veel goede muzikanten hebben hier geen flauw benul van. Dit zie je ook bij de T4 vs Pa3x. Yamaha heeft veel betere instellingen standaart in de T4 staan terwijl Korg erg mat van klank is. Maar als je er goed mee om kan gaan, dan verslaat de( Pa3x - Pa2x ) de T4 of T3. Zeker de Pa 3 heeft waanzinnige goede effecten er in zitten. IK heb ze zelfs naast een Lexicon 91 gezet, maar de galm is bijna net zo goed, en de delays van de korg zijn een van de beste wat te krijgen zijn. Hier kan de T4 effect sectie echt niet aan tippen. Mijn conclusie is als je het keyboard alleen thuis gebruikt dan zou ik voor de T4 gaan, maar op voor live gebruik op het podium dan zou ik zeker voor een van de 2 korgs gaan. Deze heeft een veel beter live geluid. |
|
|
caravan
Junior Member
79 berichten |
Geplaatst - 26/07/2011 : 14:36:47
|
Beste Ton zou het mogelijk zijn om jou deskundigheid met ons te willen delen? Ik bedoel hier mee, om instellingen van jou pa2x hier te beschrijven? Mischien kan dat ook voor de pa3x. Met vriendelijke groet.
|
|
ton Wouters
Junior Member
84 berichten |
Geplaatst - 26/07/2011 : 17:34:22
|
beste caravan, Dit is moelijk om uit te leggen in een mailtje,je moet echt werken met de Pa3x of Pa2. Als je b.v. een standaard midi file afspeelt dan moet je echt er mee gaan stoeien,want je krijgt ze veel beter door de beste geluiden van de korg te kiezen, en er zelf ingespeelde sporen aan toe te voegen. Wat heel belangrijk is zijn de instellingen van de effect sectie, want ik vindt persoonlijk de fabrieks instellingen van korg erg slecht. Ik stel mijn geluiden altijd in met een kleine live geluids set. ( EAW ) Verder kun je via de korg pa site een goede partij drum kits toevoegen aan het geheel. Deze zijn zeer goed voor rock nummers. b.v. (anouk). Met mijn Pa2x moet ik redelijk wat galm toevoegen voor een breed stereo beeld, dit hoeft vindt ik met de Pa3x minder omdat de kwalitijd van de galm veel beter is. Verder kun je met de Maxx audio van de Pa3x je korg mooi afstellen op je PA. |
|
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 26/07/2011 : 19:19:20
|
Hallo medemuzikanten, Wat het ook wordt volgend jaar, de T4 of de Korg, ik ga in ieder geval zorgen dat ik met het nieuwe apparaat beter uit de voeten kan dan met m'n T2. Inmiddels kan ik er aardig mee "lezen en schrijven" maar ik heb 'em dan ook al een paar jaar. Maar nog steeds kom ik achter mogelijkheden, of soms begrijp ik ineens dat ik dit of dat verkeerd deed, of te moeilijk dacht. Ik hoop dat tegen die tijd bij Oostendorp cursusdagen georganiseerd kan worden, of mischien door één van onze leden.Ik heb er best wat geld voor over, want zoals Frans zegt: "Kennis van je instrument geeft zelfvertrouwen". Grtzz, Heiko
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
|
|
caravan
Junior Member
79 berichten |
Geplaatst - 26/07/2011 : 19:56:27
|
Hallo Ton hartelijke dank voor je uitleg,het moet natuurlijk ook niet te moeilijk worden om een vette sound uit de pa3x te toveren. Met vriendelijke groet.
|
|
caravan
Junior Member
79 berichten |
Geplaatst - 26/07/2011 : 20:07:31
|
Hallo Heiko, ik hoop dat er iets meer nieuws hierover op het forum komt, het is op dit moment vrij stil moet ik zeggen over de pa3x. Op de site van Marco is het ook vrij stil, op de site van het duitse forum valt toch geregeld wat nieuws waar te nemen over de pa3x, en dat volg ik dan ook met belangstelling. Ook de demonstrateur van Korg is vrij actief op het forum, ook de site van Voerman de importeur van Korg is over de pa3x weinig of geen nieuws te vernemen.[weinig PR ]. Hartelijke groet.
Caravan: |
Bewerkt door caravan op 26/07/2011 20:15:15 |
|
|
Onderwerp |
|