Auteur |
Onderwerp |
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 26/07/2011 : 21:53:47
|
Een van de redenen dat Korg in nederland weinig wordt verkocht is de importeur, verdient waarschijnlijk genoeg aan de andere producten. Service & support staan niet in hun woordenboek.
Soryt |
|
|
caravan
Junior Member
79 berichten |
Geplaatst - 26/07/2011 : 22:06:45
|
Nou dan maken we Oostendorp als inporteur van Korg, klinkt trouwens niet gek. CARAVAN: |
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 08/08/2011 : 09:01:44
|
[quote]Oorspronkelijk geplaatst door Heiko
Hallo medemuzikanten, Wat het ook wordt volgend jaar, de T4 of de Korg, ik ga in ieder geval zorgen dat ik met het nieuwe apparaat beter uit de voeten kan dan met m'n T2. Inmiddels kan ik er aardig mee "lezen en schrijven" maar ik heb 'em dan ook al een paar jaar. Maar nog steeds kom ik achter mogelijkheden, of soms begrijp ik ineens dat ik dit of dat verkeerd deed, of te moeilijk dacht. Ik hoop dat tegen die tijd bij Oostendorp cursusdagen georganiseerd kan worden, of mischien door één van onze leden.Ik heb er best wat geld voor over, want zoals Frans zegt: "Kennis van je instrument geeft zelfvertrouwen". Grtzz, Heiko
Hoi,
Da's een goeie Heiko, daar ben ik het helemaal mee eens om eens een cursus te organeseren voor de gebruikers van een nieuwe T5 b.v.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde,lang leve de vreugde Musik macht freu(n)den
Website:tognog-music.nl |
|
|
a.schemkes
Starting Member
10 berichten |
Geplaatst - 09/09/2011 : 00:16:01
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door wernerjo
X Styles zijn leuk, klanken zijn goed maar instrument is niet bruikbaar voor een one man band on stage. X
Hoi Werner, i heb de PA3x ook even geprobeerd bij Oostendorp, maar wat een geweldige klanken. Gebruik al jaren de Pa2xPro on stage en die is ZEEER goed bruikbaar in alle vormen van muziek. Ik speel in een Top 40 band, daar is het mijn enige keyboard dankzij de instant split mogelijkheden, ik heb geen 2 synth nodig. EN ik doe de koortjes met de TC helicon.
ik speel ook nog in een duo en trio waar de Pa2xPro centraal staat. Ook de mp3 mogelijkheden komen daar volledig tot hun recht, want ik ben niet te beroerd om gewoon een orkestband in te starten . Geen hond die 't doorheeft, zolang je maar een beetje meespeelt.
Als er 1 instrument is dat ZEKER bruikbaar op het podium is dat is het wel de Pa3X met z'n prachtige piano en Epiano klanken.
Over smaak valt echter niet te twisten en ik begrijp dat je prima tevreden bent met de Tyros.
Grt Antoine... |
|
|
hifi
New Member
40 berichten |
Geplaatst - 02/10/2011 : 08:44:25
|
Marco, Kun je met de pa3x via het songboek ook nummeriek werken ipv van à tot z? Hifi steneker tyros4
hifi |
|
|
n/a
deleted
22 berichten |
Geplaatst - 03/10/2011 : 20:27:59
|
Hoi hifi,
JA je kunt ook werken met nummers dus 01 tot hoeveel je wilt. Als je dan bv nummer 54 zoekt kun je deze direct invoeren Op alfabet kan ook er zijn dus 2 manieren. Trouwens onze henk heeft een klein filmpje van mij op het net gezet.
http://www.youtube.com/watch?v=0x3IuIsLhmk
Mvg Marco
Marco |
Bewerkt door n/a op 05/10/2011 20:22:47 |
|
|
n/a
deleted
1 bericht |
Geplaatst - 15/01/2012 : 00:35:54
|
Heb mijn Tyros4 voor de KORG PA3X Musikant geruild, heb beslist geen spijt van. De strings, orgels en elec.piano zijn vele vele malen beter dan van de Tyros4. De drum edit is echt goed! Alleen de memory registratie, scherm en de scat voices zoals die in de T4, is van de PA3X een min punt. |
|
|
Wouter1972
Average Member
293 berichten |
Geplaatst - 15/01/2012 : 19:54:13
|
Beste Roy, proficiat met je aankoop! Ik zou alleen een kleine nuance in je stelling willen aanbrengen: JIJ vindt de genoemde voices beter... |
|
|
AAT
Starting Member
11 berichten |
Geplaatst - 16/01/2012 : 12:42:28
|
Hallo allemaal, Inmiddels heb ik de Nederlandstalige handleiding van de Korg Pa3X via muziekcentrum Oostendorp en importeur Voerman uit Amersfoort mogen ontvangen. Mijn dank hiervoor. De handleiding ziet er professioneel uit, verder in kleur mooi uitgevoerd. Naast de Engelstalige handleiding gebruik ik nu de Nederlandstalige handleiding als naslagwerk voor het werken met de Korg Pa3X. Vanaf 15 december 2011 heb ik ervaring op kunnen doen bij het intensief bespelen van de Korg Pa3X. De 1e conclusie kan ik als volgt weergeven. Wat een fantastisch instrument hebben we hier onder handen. Professionele styles, styletracks die geplaatst zijn in de style zelf, sounds, performance, effecten ect zijn van een zeer hoge kwaliteit. Jarenlang heb ik met veel plezier de Tyros van Yamaha gespeeld, na een zorgvuldige en terdege voorbereiding heb ik besloten over te stappen naar de Korg Pa3X. Inmiddels ben ik erachter gekomen dat ik de juiste keuze heb gemaakt. De set bestaat uit de Pa3X 76 toetsen met de Pa3X versterkingssysteem welke ik direct door gekoppeld heb naar een externe versterking te weten de Lucas XT Active System. Hierdoor ontstaat een krachtig en dynamisch geluidsbeeld dat onvervormd en zonder enkele ruis en brom wordt weergegeven. Ik zal t.z.t. uitvoerig terugkomen over de opgedane ervaringen met de Pa3X. Er zijn zoveel mogelijkheden met dit instrument dat je daar echt de tijd voor moet nemen. Verder ervaar ik tijdens het spelen het bekende Live gevoel en wordt een met het instrument. Het activeren van buttons en handelen van verschillende mogelijkheden tijdens het spelen, verloopt zo soepel. Hier is door Korg goed over nagedacht. Verder wil ik de mensen van Korg Italië een groot compliment geven hoe men een dergelijk instrument hebben kunnen ontwikkelen. Met vriendelijke groet, Aat Een zeer enthousiaste Pa3X speler!
|
|
|
caravan
Junior Member
79 berichten |
Geplaatst - 16/01/2012 : 16:23:15
|
Hallo Aard, dit is de eerste keer dat ik van iemand hier op het forum van de pa3x die een leuk stukje schrijft over zijn ervaringen met dit instument. Het was zo akelig stil op dit forum, natuurlijk is het zeer spijtig dat Marco niet meer optreed. Aard een vraagje aan jou, is de pa3x van jou ook uitgerust met de zogenaamde muziekant update, en zo ja zijn deze styles ook mooi en klinken ze mooi?? Ik vraag dit omdat ik nog steeds sta te twijfelen tussen de pa3x of wachten op de opvoger van de tyros 4, ik heb nu nog de tyros 2. Met vriendelijke groet caravan> |
Bewerkt door caravan op 16/01/2012 16:24:31 |
|
|
AAT
Starting Member
11 berichten |
Geplaatst - 16/01/2012 : 19:13:44
|
Hallo Caravan, Waarschijnlijk bedoel je de update Pa3X EXPCM02 Marco Riedijk. Deze update heb ik als.SET geladen in mijn Pa3 X. Tijdens het laden geeft mijn Pa3X de volgende boodschap: 1) PCM This not a Pa File en 2). Sound loading was incomplete: some items are not found. Naar aanleiding hiervan ben ik de update afzonderlijk gaan laden. De meldingen die mijn Pa3X weergeeft klopt gewoon. Een aantal orgelsounds is als naam wel zichtbaar maar niet hoorbaar, dit betreft de wersi orgels. Marco kennende zal ons hier wel van dienst willen zijn om dit te corrigeren. De update gebruik ik nu in afzonderlijke stappen b.v. de styles zijn vooral songstyles. Daarvan haal ik de beste naar voren en ga deze ook afzonderlijk laden. Prachtige Shadow gitaren zijn voorhanden in de performancemode. Wat ik vooral wil benadrukken is de superieure kwaliteit van de Pa3X zelf en gebruik te maken van de Factory styles, sounds, performance etc., etc. Je hebt daardoor zoveel mogelijkheden dat een uitbreiding even niet belangrijk is. Later en dat is mijn ervaring zijn er veel mogelijkheden via Korgpa, Eko musicgroup gratis software te downloaden t.w. styles, sounds, performance e.d. Inmiddels heb ik deze in mijn Pa3X geladen.Veel succes met je keuze.
Met vriendelijke groet, Aat
|
|
|
caravan
Junior Member
79 berichten |
Geplaatst - 16/01/2012 : 20:29:02
|
Hallo Aart bedankt vooer de uitleg,is dit dan Aart de extra update muziekanten uitvoering? en hoe zit het met aanmelding bij Korg kun jij dan ook naar software centrum van korg ?
groet caravan. |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 16/01/2012 : 21:54:47
|
Nee, dat is niet de Muzikant-versie. De genoemde update is gemaakt door Kris van Lommel en zoals Aat al heeft beschreven is die update niet helemaal in orde. Ik heb het al een tijdje geleden gemeld bij Marco, maar de update is door Korg nog steeds niet aangepast.
Dit is wel een heel verschil met de service van Yamaha, want zij willen wel dat hun produkten en de updates goed werken. Hun updates functioneren als ze worden uitgebracht en mocht er eens iets doorheen geglipt zijn, wordt het zeer snel opgelost. Erg jammer dat Korg zo ontzettend laks is!
Groet, Ruud |
Bewerkt door Ruud op 17/01/2012 08:40:46 |
|
|
caravan
Junior Member
79 berichten |
Geplaatst - 17/01/2012 : 11:22:00
|
Hallo Ruud bedankt voor je reactie,wel vind ik het vreemd dat er werd gesproken door Oostendorp dat bij aankoop Pa3x de update van de muziekant er bij werd gedaan. Maar ik heb het vermoeden dat het een en ander veranderd is, ja Ruud ik volg het forum in duitsland ook regelmatig en daar wachten ze ook op een update voor diverse probleempjes, maar ik heb begrepen dat er hard aangewerkt wordt, we zullen zien. Trouwens Ruud, ik heb zo het idee dat Tyros 4 spelers al heeeeeeel lang wachten op een update , of heb ik dat mis mischien? |
|
|
AAT
Starting Member
11 berichten |
Geplaatst - 17/01/2012 : 11:24:19
|
Hallo Caravan, Inmiddels heb je informatie via Ruud doorgekregen over de update. Jouw volgende vraag t.a.v. aanmelding bij Korg is het volgende. Als je naar de website Korgpa gaat dan kan je zonder problemen alle software van de Pa3X downloaden, dus zonder registreren. Wanneer je naar de website EKO musicgroup gaat, dam moet je eerst registreren zonder dat je het instrument moet bezitten. Belangrijk is dat de gewenste kwaliteit zowel bij Korgpa en EKO musicgroup gewaarborgd is. Je instrument blijft hierdoor zich door ontwikkelen.
Met vriendelijke groet, Aat
|
|
|
Onderwerp |
|