Auteur |
Onderwerp  |
|
Evert
Average Member

124 berichten |
Geplaatst - 15/03/2006 : 12:43:13
|
Geachte forum leden.
Ik heb de discussie over het downloaden van muziek gevolgd en ik wil daar het volgende over kwijt. En dit geldt voor alle audio, video, midi, styles en programma,s die op internet worden aangeboden.
Het downloaden van muziek, video, midi,styles en programma,s is legaal zolang de persoon die dit doet in het bezit is van de originele drager of bestanden want hierover heeft hij namelijk al auteursrechten of copyrights betaald.
Je bent bijvoorbeeld in het bezit van een cd van Rene Froger met het nummer Kaylee, het downloaden van dit nummer is dan legaal want je hebt er immers auteursrechten over betaald. De acapella Kaylee is evenzogoed een aftreksel van dit nummer en legaal te downloaden zolang je het origineel in bezit hebt.
Je mag het dan ook alleen maar voor prive gebruiken en niet op internet zetten of uitwisselen met anderen.
Dat de muziek en bestanden op internet worden aangeboden is dan ook niet jouw probleem maar van diegene die ze aanbied.
Heb je het origineel niet in je bezit dan ben je ilegaal bezig.
Meer is het niet en duidelijker kan ik het niet maken.
Groetjes Evert.
|
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 15/03/2006 : 13:51:50
|
sis gaat hier heel simpel op antwoorden ! Ik ben vennoot van SABAM Belgium door jarenlang lid te zijn ! Geloof me nu of niet : Daar weten ze het zelf ook niet meer wat legaal of illegaal is  Dus, wie zijn wij als de bevoegde instanties het zelf niet weten  Nee, geloof me maar ( HET IS 1 ZWART GAT ) En ja, het wordt nog slechter, internet is niet meer te volgen . Dagelijk worden er in de wereld duizenden site's gesloten, maar er komen dan in de plaats 10.000'den erbij
Je kan evengoed: water op een eend gieten, die wordt nooit nat 
groeten sis sis
één van de weinige beroepsmuzikanten met EAW en de tyros 2 |
 |
|
Evert
Average Member

124 berichten |
Geplaatst - 15/03/2006 : 18:28:19
|
M.A.W
Als je niet weet wat je doet doe het dan niet.
Evert. |
 |
|
theplayer
Moderator

3044 berichten |
Geplaatst - 16/03/2006 : 09:39:17
|
quote: Bron: http://www.anti-piracy.nl/Opinie/downloaden.html (Door Tim Kuik, Directeur Stichting BREIN) Het antwoord op de stelling is simpel: downloaden voor eigen gebruik mag, zelfs van illegale bron maar je mag niet uploaden (of anderzins ter beschikking stellen) zonder toestemming van de rechthebbenden. Dat antwoord is simpel maar het is wel vreemd en creeert een situatie die helemaal niet simpel is.
Uploaden of ter beschikking stellen van andermans intellectueel eigendom is immers vergelijkbaar met diefstal en dus is het downloaden vergelijkbaar met heling. Heling is bij wet verboden omdat je anders een legale afzetmarkt creert voor gestolen goederen, dat zou diefstal aanmoedigen. Het is nog vreemder als je beseft dat het verkrijgen van een illegale cd wel heling is (en dus strafbaar) maar dat een illegaal aangeboden bestand van die cd downloaden wel mag. Ook al bevat dat bestand precies hetzelfde werk als die cd. Driedubbel vreemd is het als je beseft dat dit alleen voor muziek en beeld geldt maar niet voor computer games en software: die mag je dus niet downloaden van illegale bron.
Hallo, Dit schept volgens mij zoveel duidelijkheid, dat het niet duidelijker kan. Downloaden ( voor éigen gebruik) is altijd legaal. Je kunt nooit weten of de Bron ilegaal is. Mischien heeft die inderdaad wel de toestemming. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! |
 |
|
|
Onderwerp  |
|
|
|