Auteur |
Onderwerp |
|
Willy
Junior Member
91 berichten |
Geplaatst - 12/08/2011 : 20:12:38
|
Muziek vrienden,
Is het mogelijk om de titels van txt. files, te bekijken in de view mode(zoals bij de style en midifiles)
|
|
Rene
Senior Member
717 berichten |
Geplaatst - 13/08/2011 : 11:38:13
|
Hallo Willy,
Helaas, dat gaat niet. Wat je wel kan doen, is een map aanmaken met alle tekstfiles. Op deze manier kan je wel hetzelfde zoeken als met midifiles. Alleen de view werkt niet hiermee.
Rene
Ik heb 'm......de Tyros 4 Samson resolv 65A monitorset, db Technologies |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 13/08/2011 : 12:59:14
|
In Song : knop LYRICS/TEXT > TEXT FILE onder in scherm daar kun je de txt files bekijken toevoegen etc...
Groeten Wim |
|
|
Willy
Junior Member
91 berichten |
Geplaatst - 13/08/2011 : 13:42:50
|
Ik vind het erg gemakkelijk dat je bij de Song en Style files in de View mode,langere en meer titels kunt bekijken. Jammer dat dit bij de TXT files niet gaat. Maar je kunt niet alles hebben, de T4 is verder een fantastisch keyboard.
Bedankt voor het meedenken, en een prettig en muzikaal weekend. |
|
|
Dick
Average Member
218 berichten |
Geplaatst - 01/09/2011 : 22:23:15
|
Misschien dat dit helpt. Ik werk ook graag met mijn zangtektsten en hier en daar wat accoorden erboven. Ik gebruik een tweede scherm, een computerscherm, zo'n flatscreen. Daarop komen mijn tektsten te staan, en de informatie in het scherm op mijn keyboard blijft ook gewoon bestaan. Alleen kan natuurlijk niet alle tektst op het scherm, hiervoor gebruik ik een tweede voetpedaal, die ik toewijs om mijn tektst te scrollen. Houdt er alleen rekening mee, dat ook in de T4 alleen de tektst geaccepteerd wordt, indien xxx.txt formaat. Het beste maak je ze aan in Note Pad een programmaatje wat je gratis kunt downloaden. Ik hoop dat dit wat heeft geholpen met uw vraag.
Groetjes, Dick www.dickvisker.nl
|
|
|
lacobo
Average Member
245 berichten |
Geplaatst - 02/09/2011 : 08:37:14
|
Zelf doe ik het weer anders. Ik deel de tekstbestanden op in losse schermen (een regel of 11 met akkoorden er boven) en laat ze switchen via de registratieknoppen (gebruik toch een ander ritme tussen refrein en couplet). Per nummer maak je dan een registratiebank. Dan hoef je dus niet los nog te scrollen met een voetpedaaltje, bij een druk op de volgende registratieknop krijg je de te zingen tekst zo op je scherm. Werkt ideaal voor me.
Bert.
______________________________________________ LACOBO's Tyros4 site: http://www.lacobo.com/kb-site |
Bewerkt door lacobo op 02/09/2011 08:38:56 |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 08/09/2011 : 22:54:37
|
Hoi Bert,
Ik zit ook al een tijdje te stoeien met de txt bestanden en gebruik het op dit moment zo:
Ik sla nu de txt op met kladblok daar de Tyros4 hiermee het beste overweg kan naar mijn inziens.
Om het duidelijk op het scherm en externe lcd monitor te laten weergeven(fixed 16) gebruik ik max 20 regels en max 64 tekens per regel (dus je kunt erg weinig informatie kwijt)
Om dit mee te laten lopen per rgt 1,2,3 etc heb ik geen vrij hand meer qua tekst en ben dus precies gebonden aan de registraties. (zingen kan ik niet dus die tekst is voor mij dan niet zo belangrijk)
Ik gebruik inmiddels mij registraties als "open". Gebruik bijv reg 1 = piano, reg 2 = orgel, reg 3 = panflute etc.
Toch ontkom ik er niet aan dat de tekst weergave voor couplet en refrein te kort is en dus gebruik moet maken om over te springen naar page 2 met een knop of pedaal.
Mischien hebben jullie hier andere ideen over hoe dit te organiseren.
Gr Toine
Tyros 4 xxl en Stagepass 300 bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
Bewerkt door laakies op 08/09/2011 22:56:12 |
|
|
Dick
Average Member
218 berichten |
Geplaatst - 19/09/2011 : 19:32:32
|
Ja Toine, ik wou dat het waar was man... een tektst die bijvoorbeeld staat en dan na zoveel (xxx) maten, dat de muziek speelt overgaat naar de volgende pagina... Ik kan me veel mogelijkheden voorstellen, voorlopig doe ik het switchen maar met mijn voetpedaal
Groetjes, Dick www.dickvisker.nl
|
|
|
|
Onderwerp |
|