Auteur |
Onderwerp |
|
rita
Average Member
403 berichten |
Geplaatst - 11/09/2011 : 20:44:11
|
goedenavond Het is mss heel simpel maar ik kom er niet uit! na boek geraadpleegd te hebben! In het display staan 3 voices die wil ik op mijn toetsen hebben, echter krijg ik er maar 2! Mss is het weer een domme ryta actie, maar hier kwam ik bij toeval achter! eerste blauwe knop brand onderste alle 3 oranje, dan komt 3 alleen door, doe ik derde oranje knop uit heb ik de eerste 2 voices van display,echter wil ik ze alle 3 op mijn toets , wat doe ik niet goed?? grtz ryta |
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 11/09/2011 : 21:21:17
|
Hoi Rita,
de blauwe lampjes, zijn alleen maar om een bepaald part te selecteren. De oranje lampjes, zijn de on en off-schakelaars. Dus welk part klinkt wel, welk part klinkt niet. Dat bepaal je met de oranje lampjes. Als die drie lampjes dus allemaal oranje branden, moeten de drie parts tegelijkertijd te horen zijn.
Succes, Piet
Tyros 4 en Korg M3
|
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 11/09/2011 : 21:51:47
|
Hallo Ryta,
Dit komt hoogst waarschijnlijk door een instelling van de key-split. Als je voor part3 een andere split opgeeft, zal Part 1 en 2 wegvallen als je part 3 gebruikt. Op mijn site kun je onder Tips > Splitpoints meer lezen over het instellen van splitpoints. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|
rita
Average Member
403 berichten |
Geplaatst - 11/09/2011 : 22:31:27
|
ok, bedankt ik ga gelijk kijken! Piet ook bedankt, echter ga ik voor Frans zijn antwoord, want als alle 3 de oranje lampjes branden, doet alleen right 3 het, 1 en 2 hoor je niet, zet ik oranje 3 uit hoor ik 1 + 2 grtz Ryta. |
|
|
rita
Average Member
403 berichten |
Geplaatst - 11/09/2011 : 22:38:47
|
thnx wederom Frans het lag idd aan de split grtz ryta |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 12/09/2011 : 10:33:06
|
Hoi Rita,
Ja hoor Frans heeft het helemaal goed. Ik dacht even niet aan die mogelijkheid van de key-split.
Trouwens met die keysplit kun je trouwens hele leuke dingen doen. Je kunt dan de right3 zo instellen, dat ie apart klinkt van de andere right1 en 2. Zo als jij het toevallig had ingesteld. De bedoeling ervan is dat je nog een extra instrument op het zelfde klavier kunt spelen. Je laat dan de split van de begeleiding zo ver mogelijk zakken naar links als mogelijk is. Zodat je dus nog wèl je akkoorden kunt spelen. Je hebt dan bijvoorbeeld onder het left part een string of een ander instrument staan. Right 1 en 2 klinken samen op de eerste helft, en de Right 3 kun je apart van right 1 en 2 spelen. Dus dan heb je in principe op het laatste stukje van je klavier rechts een extra instrument wat je zou kunnen gebruiken. Zo heb ik ook veel muziekstukken geregistreerd staan.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg M3
|
|
|
rita
Average Member
403 berichten |
Geplaatst - 12/09/2011 : 11:34:34
|
hallo Piet Ja dat wist ik. Is idd erg leuk! Een paar weken voor dit euvel had ik dit ook gedaan! Echter dit was niet het geval meer! vandaar dat ik er ook niet achter was gekomen! right 1 en 2 stonden op F#2 en 3 stond op As3 die heb ik veranderd, en toen was hij weer goed! Toch bedankt dat je deze tip door geeft!!Andere forum leden wisten dit mss nog niet! grtz ryta |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 12/09/2011 : 12:38:28
|
Graag gedaan Rita.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg M3
|
|