Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 Digitaal bladmuziek weergeven, hoe doe jij dat?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 6

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 31/08/2011 :  17:17:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theplayer

Hoi,

Je hebt tegenwoordig een hoop monitoren die je op z'n kant kunt zetten.
Neem een groot formaat zodat je het zelfs zonder bril kunt lezen.

Sluit die gewoon op je Tyros aan en geef je text weer in TXT-formaat.
Je kunt die evt weer doorschakelen met een voetpedaaltje.
Het oproepen kun je meteen weer vastleggen in de registration.
Eigenschappen voor screen-out op de tyros zet je op tekst.
Makkelijker en goedkoper kan het volgens mij niet.

Met TXT kun je toch alleen tekst bekijken: songtekst en akkoorden?

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

3013 berichten

Geplaatst - 31/08/2011 :  18:35:57  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransonline
Met TXT kun je toch alleen tekst bekijken: songtekst en akkoorden?

Dat is toch voldoende.
Je kunt de txt-files makkelijk maken op iedere computer en je kunt er bij zetten wat je wilt.
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 31/08/2011 :  19:24:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Frans,
Ik denk als ik de Digital Music stand zou zien, hier in een winkel in Nederland, bijv. bij Oostendorp, en alle mogelijkheden had, om alle opties na te gaan. Dat ik wel eens voor dat apparaat zou kunnen vallen.
Zo mooi vind ik dat systeem er op het eerste gezicht uit zien.

Hallo theplayer,
Ja, ik had wel eens gelezen dat je met een monitor aangesloten op je Tyros, karaoke-teksten kunt laten zien.
Maar ik had nog niet opgepikt, dat je er ook bladmuziek op kunt afspelen. Tenminste als ik dat goed begrijp van je.
Ik begrijp namelijk niet helemaal wat je bedoeld met "geef je text weer in TXT-formaat".
Bedoel je met die tekst de score, (notenschrift), die je ook op het Tyros display weer kunt geven?
Als je dat bedoelt, kan ik namelijk mijn vele aantekeningen die ik op mijn bladmuziek heb geschreven, niet weergeven.
En die heb ik echt nodig voor mijn muziek. Maar ik zal de Tyros4 gebruiksaanwijzing nog eens nalezen, om te zien of het me duidelijker wordt. Er is ook nog een probleem wat betreft plaatsing. Ik wil zo'n monitor op mijn tyros-lessenaar kunnen zetten. Want ik heb geen ruimte om zo'n monitor ergens anders neer te zetten. En anders wordt het weer zo'n rommeltje, wat ik juist probeer te voorkomen.

Maar leuk, dat er allemaal zo meegedacht wordt... :-)
Op dit moment heeft Henk Oostendorp al een mailtje van me gehad, en hoop ik dat hij die kunststof steuntjes (extension brackets) voor me kan bestellen in Engeland. Of misschien zijn ze ook wel te koop in Nederland.
Dat is in ieder geval niet de mooiste, maar wèl de goedkoopste oplossing.

Dat wacht ik eerst maar eens af.

Groet,
Piet

Tyros 4 en Korg M3

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 31/08/2011 :  19:26:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Oeps,

Deze berichtjes kruisten elkaar.

Anders had ik het anders opgesteld.

Groet,
Piet

Tyros 4 en Korg M3

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 31/08/2011 :  19:50:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Inmiddels even de tyrosgebruiksaanwijzing doorgelezen wat betreft het aansluiten van een externe monitor.

Ik begrijp dat als ik song-sequenceropnames maak van mijn partituren, dat het dan ook op de Tyros-display via de score-tekst te zien is. Die score tekst kan ik dan vervolgens òòk weergeven op de externe monitor.
Maar, ik heb zo'n 12 tot 1300 muziekstukken op a-4 formaat. Die ik dus niet opgenomen heb. Moet ik die nu dan allemaal opnemen via de song-sequencer? Of is er een andere manier om die partituren direct op de score van de Tyros4 af te spelen?

Ik ben op dit punt niet handig, ha, ha. Dat moge duidelijk zijn.

Groet,
Piet

Tyros 4 en Korg M3

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 03/09/2011 :  23:02:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Misschien dat de Player,
nog even zo vriendelijk wil zijn, om deze vraag te beantwoorden.
Dus de vraag of ik mijn 1200 tot ca. 1300 muziekstukken op a4-formaat eerst moet opnemen met de song-editor/sequencer van de Tyros4? Alvorens ik ze via zo'n monitor kan weergeven... En het vermelden van mijn opgeschreven aantekeningen op die muziek, is dan waarschijnlijk niet mogelijk?

Groet,
Piet

Tyros 4 en Korg M3

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 11/09/2011 :  19:10:59  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
Volgens mij moet je al jouw muziekstukken opnemen om weer te geven in de Tyros als txt.
Handmatige aanwijzingen e.d. zijn niet mogelijk.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 11/09/2011 :  20:36:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Dank je wel Frans, voor je antwoord. Ja, ik was er ook al bang voor.
Op die manier ga ik het dus niet doen. Ik ga geen 1200 opnames maken. Het is me veel te veel werk op die manier. Te meer ook omdat handmatige aanwijzingen, of ook wel annotatie op die manier niet mogelijk is.

Ik heb trouwens een kennismakingsdownload gedaan van Music Reader.
Dit betreft het originele programma maar dan met een slot erop van maximaal 60 keer opstarten.
Na de 60e keer is het afgelopen, dan moet je kopen.

Ik was zeer onder de indruk van de mogelijkheden en zo mooi duidelijk als alles te lezen was.
Zo duur was dit programma niet, dus ik was er in het begin best wel enthousiast over.
Tot ik merkte dat ik bij de annotatie, weliswaar de notenbalken blanco kon aanmaken, in geval ik weer eens wat muziek verander, akkoorden aanpassen, solo aanpassen, enz. Dus dat onderdeel ging prima, maar vervolgens moet je dan de noten op de notenbalk plaatsen, en dat ging heel erg onhandig, ik kon heel moeilijk het juiste formaat noot maken. Je moest dan de linkerknop van de muis vasthouden, met de muis "slepen" en op die manier moest je dus een heel klein nootje kunnen maken. Maar bij mij wou dat dus helemaal niet lukken. Er kwamen alleen maar noten uit van een formaat, die niet op mijn gemaakte notenbalk paste.

Inmiddels ook een tutorial gezien van de Digital Music Stand, en daar werd niet eens aangegeven, of deze mogelijkheid, het zelf muziekschrift aanpassen, überhaupt wel aanwezig was. Misschien hebben ze met dit onderdeel toch nog te veel moeite.
En die annotatie-mogelijkheid is bij mij dus zeer belangrijk. Maar het was best wel een leuke kennismaking met deze ontwikkeling waar ik bijna niets van wist. En het is me inmiddels dus bij ondervinding duidelijk geworden hoe hard het gaat met deze ontwikkeling. Er kan al heel veel. In eerste instantie ga ik echter nog even de kat uit de boom kijken. Wie weet wordt deze techniek nog mooier. En hopelijk ietsje goedkoper. ;-)

Groetjes,
Piet

Tyros 4 en Korg M3

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 12/09/2011 :  18:05:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Heb je Finale Notepad al eens bekeken.

@frans,
TXT bestanden op de Tyros zijn alleen tekst bestanden in ASCI formaat, die je bijv. in kladblok of wordpad kan maken en aanpassen.
Maar dat is geen noten notatie daar is score voor.
In score kun je dus noten notatie zien en de Lyrics.
De Lyrics is dus weer anders als text.
De Lyrics kun je in song creator > Tab SYS/EX bewerken of via de PC met een sequence prgramma.

Groeten Wim

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 13/09/2011 :  16:17:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Wim,

Ik heb de site bekeken, en geprobeerd finale Notepad te downloaden.
Maar, ik moest hiervoor een nieuw account maken.
Waarvan step 1, het doorgeven van een naam en email was. Maar step 2, vond ik ze vervelend worden, ze wilden wat mij betreft informatie die ze geen bal aanging. En je moest die velden nog verplicht invullen ook nog.
Dus geen Finale Notepad voor mij.

Maar bedankt voor je moeite. :-)
Groetjes,
Piet

Tyros 4 en Korg M3

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 13/09/2011 :  18:45:46  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door New in town

Hoi Wim,

Ik heb de site bekeken, en geprobeerd finale Notepad te downloaden.
Maar, ik moest hiervoor een nieuw account maken.
Waarvan step 1, het doorgeven van een naam en email was. Maar step 2, vond ik ze vervelend worden, ze wilden wat mij betreft informatie die ze geen bal aanging. En je moest die velden nog verplicht invullen ook nog.
Dus geen Finale Notepad voor mij.

Maar bedankt voor je moeite. :-)
Groetjes,
Piet

Tyros 4 en Korg M3

Als je hierbij hulp nodig hebt, wil ik best helpen.
Meestal kun je heel vragen overslaan of vullen met fake gegevens waar ze niets mee te maken hebben.
Dit geldt tevens voor het opgeven van een e-mail adres, hiervoor kun je een tijdelijk adres aanmaken via bijv. http://10minutemail.com/10MinuteMail/index.html
Ik denk toch dat je Finale Notepad eens moet proberen.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 13/09/2011 :  20:52:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Frans,

Dank je wel voor je input.

Ik kreeg dat nepadres niet goed naar mijn clipboard.
Er werkte iets niet goed.

Vervolgens heb ik de eerste weg maar weer bewandeld.
Ik heb een geldig emailadres opgegeven.
En voor de rest wat ze wilden weten, allemaal onzin gegevens ingevuld. En daarna heb ik finale note pad gedownload.
Ik heb me helemaal gericht op de annotation.
Om kort te gaan. Dit is helemaal zoals ik het bedoelde.

Dit geeft mij de annotatie-mogelijkheden zoals ik het voor ogen had.
Alle muzieksymbolen zijn aanwezig. Nu heb ik alleen nog maar de mogelijkheid uitgeprobeerd om vanaf scratch een muziekstuk te maken.
Dat gaat prima. Echter, ik heb nog geen score binnengehaald via het internet. Ik vraag me namelijk af, of ik op bestaande bladmuziek, ook nog extra notenbalken naar wens kan toevoegen. Dus aan de bestaande bladmuziek een nieuwe notenbalk kan toevoegen?
Je zou dan op bestaande muziek extra ruimte vrij moeten maken. Dat heb ik nog niet uitgeprobeerd. Misschien weet jij of iemand anders dat?

Heel jammer dat deze mooie manier van annotatie niet in Music Reader aanwezig is. In ieder geval lang niet zo gebruikersvriendelijk.

Maar idd. ik neem terug dat de techniek nog niet zo ver is.
Het is dus al wel degelijk mogelijk.

Nu nog wachten op een tablet van ca. 15 inch, of liever nog breder, waar twee pag. duidelijk leesbaar op weergegeven kunnen worden.
En dat je geen computer of laptop meer nodig hebt.
Dus enkel mijn oude partituren inscannen, of nieuwe downloaden van het internet en opslaan op de tablet/i-pad, o.i.d. Dat zou het helemaal zijn. De eerste fabrikant die zo iets maakt, zou er aan mij zeker één verkopen. 1000 euro, zou ik er al wel voor over hebben.

Dank je wel voor het meedenken.

Groet,
Piet

Tyros 4 en Korg M3

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 14/09/2011 :  11:48:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo belangstellenden,

Ik ben deze ochtend nog even bezig geweest met Finale NotePad.
Inderdaad een mooi programma. Maar ik mis de mogelijkheid om muziek te downloaden of te scannen.
Als je het programma download staan er geen partituren in waar je mee kunt oefenen. Maar het moet toch mogelijk zijn, om pdf-sheet music in te laden. Wie weet hoe dat moet?

Groet,
Piet

Tyros 4 en Korg M3

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 14/09/2011 :  12:32:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Nog even een aanvulling wat betreft bovenste bericht.

Inmiddels ontdekt dat het via import mogelijk zou moeten zijn.
Ik kies dus MusicXML en daarna import.
Ik kies dan uit een map van mijn documenten een map gevuld met sheetmusic. Maar ik zie alleen library staan.
Klik ik library aan, dan krijg ik allemaal foutmeldingen. Er gaat dan duidelijk iets niet goed.
Ik ben er nog niet uit, wat er fout gaat...

Groet,
Piet

Tyros 4 en Korg M3

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 14/09/2011 :  20:20:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Even een update van mijn gepuzzel...

Ik ben in de tussentijd met finale notepad doorgegaan.
Ik heb nu verschillende malen geprobeerd om sheetmusic komende van het internet, te importeren op finalenote pad.
Maar elke keer krijg ik de melding error, file not in XML-format. Waarvan ik dus begrijp dat ik de PDF sheetmusicfiles, die ik heb gedownload van internet, moet veranderen in XML-files. Wie weet hoe ik dat moet doen?
Wim, Frans, andere technici die me even wat verder kunnen helpen?

Groet,
Piet

Tyros 4 en Korg M3
Pagina: van 6 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000