Auteur |
Onderwerp |
Daysan
Average Member
163 berichten |
Geplaatst - 04/10/2011 : 16:44:21
|
Hoy
als een kennis van mij de transpose heeft staan op -2 En ik op 0 dan klinken beiden keyboards qwa toonhoogte hetzelfde. vreemd
Ik had een registratie aan haar gegeven, gemaakt in de tyros 3 transpose 0 Zij krijgt hem in de tyros 4 te zien als transpose -2
de transpose bij de mixingconsole stond bij haar ook anders
Wat heb ik nu gedaan. Ik heb haar eerst met de + en de - bij de transpose knop op 0 laten zetten Toen in de mixingconsole bij tune de transpose hetzelfde gezet als bij mij, en memorie gedaan
Prima alles goed, maar.................. in het mainmenu stond de transpose weer op -2, en moet 0 zijn. maar................ hij klinkt qwa toonhoogte hetzelfde bij haar als bij mij. terwijl haar keyboard tyros 4 weer op -2 en mijn tyros 3 op 0 staat.
Heeft dit te maken omdat zij nog een update moet doen? zij heeft nu 1.02 En ik zie net dat 1.03 al uit is.
Ik hoop dat iemand een antwoord heeft.
Alvast bedankt gr Elly
Muziek is mijn Passie. Yamaha PSR 9000-Tyros3-Elec orgel EL90 |
|
fransonline
Senior Member
695 berichten |
Geplaatst - 04/10/2011 : 17:47:09
|
Het keyboard fine tunen in algemene instellingen.
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
|
|
Daysan
Average Member
163 berichten |
Geplaatst - 04/10/2011 : 18:00:03
|
Hoy Frans bedankt voor je antwoord Hoe bedoel je dit? waar moet ik zijn?
gr Elly
|
|
Tyr0s_Fre4k
Senior Member
520 berichten |
Geplaatst - 05/10/2011 : 00:10:47
|
Hoi Elly,
Misschien ligt het aan de Transpose instellingen.
Je kunt met 'Direct Access' + 'Transpose +' bij de Mixing Console instellingen komen. Kijk daar of links onderin alle transpose instellingen op 0 staan. Je kunt met 'Direct Access' + 'Transpose -' bij de keyboard instellingen van transpose komen. Daar kun je kijken of hij op Keyboard, Song of Master staat. Ik heb hem zelf op Master staan, zodat het toetsenbord meetransponeert met de Songs. Maar dit kan met deze instelling ook afzonderlijk.
Wat Frans bedoelt is waarschijnlijk de Master Tune. Je kunt met 'Function' naar Master Tune/Scale Tune. Daar kun je de Master tune aanpassen, standaard hoort deze op 440.0 Hz te staan. Dit is een geavanceerde functie om mee te kunnen spelen met bijvoorbeeld klassieke stukken die een andere brontoon hebben. (Tegenwoordig ligt de centrale A (A4) op 440 Hz, maar dit is door de geschiedenis heen erg verschillend geweest. Zie deze Wiki voor meer info.)
Persoonlijk denk ik echter niet dat het hier aan kan liggen, aangezien je Transpose echt een ander getal aangeeft. Het getal van de transpose staat los van de Master Tune.
Ik hoop je hier iets verder mee geholpen te hebben.
Groet, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
|
|
Daysan
Average Member
163 berichten |
Geplaatst - 05/10/2011 : 00:22:04
|
Hoy Martijn Toppie dat jij mee denkt. Maar als je boven goed leest heb ik dit al gedaan. Ik ben in de mixingconsole geweest om te vergelijken. en als ik het bij haar zo zet als bij mij dan gaat het bij haar weer veranderen. Maar............... ik ga dit nog eens morgen bij haar vergelijken wat jij hier zegt, dan geef ik je antwoord. Het kan zijn dat ik iets overzien heb. dus tot morgen en bedankt gr Elly
|
|
Daysan
Average Member
163 berichten |
Geplaatst - 06/10/2011 : 14:58:51
|
Hoy Martijn. ik ben er niets mee opgeschoten, dit had ik toch al goed gezien. Ik dacht misschien heb ik iets overzien, maar nee dus. is er nog een optie waar dit aan kan liggen?
gr elly
|
|
Tyr0s_Fre4k
Senior Member
520 berichten |
Geplaatst - 06/10/2011 : 17:17:22
|
Hai Elly,
Waar het aan kan liggen weet ik niet precies. Ik weet wel dat ik zo'n soortgelijk probleem met mijn zusjes keyboard ooit had. Die was, zonder dat de transpose aanstond, een aantal tonen lager gestemd dan mijn Tyros. Is opgelost door het keyboard te soft-resetten. Dit doe je door de hoogste toets ingedrukt te houden tijdens het opstarten van het keyboard. Ik lees niet in je probleembeschrijving dat je dat al geprobeerd hebt, dus doe eens een poging zou ik zeggen.
Groet, Martijn
|
|
Daysan
Average Member
163 berichten |
Geplaatst - 06/10/2011 : 17:31:02
|
nee martijn dat heb ik niet gedaan omdat zij dan dingen kwijt raakt men zei mij de vorige keer dat dit niet zo was maar toch heb ik dingen terug moeten zetten. Ik heb wel de update gedaan en wat jij hier gezegd hebt heb ik ook gedaan. weet je zeker als ik dit doe dat soft resette dat zij dan niets kwijt raakt? Toppie dat je mee denkt.
gr Elly
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 06/10/2011 : 18:06:21
|
Hallo Elly,
Ik ben met een "soft-reset" nog nooit iets kwijt geraakt. Zelfs niet uit het usergeheugen. Wat op de harde schijf staat, kun je zowiezo niet kwijtraken. Voer dus rustig een reset uit. Maar ook bij je eigen instrument, want het kan natuurlijk ook daar aan liggen. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 06/10/2011 : 18:42:27
|
Toch even met een kleine kanttekening naar the player:
Je hebt gelijk dat je niets kwijt raakt uit het usergeheugen, en ook niet op de harde schijf. Maar je raakt na een soft reset wèl degelijk de informatie kwijt, die onder de file acces button staat. Ik had toen op een gegeven moment alle styles die ik leuk vond, allemaal onder die file acces button gezet. Dat scheelt heel veel extra drukken, als je de style vanaf de harde schijf wilt gebruiken. Dan moet je via de ene map naar de andere map, dat is een heel gedoe. Vandaar dat ik er voor gekozen had, om alle styles onder de file access button te plaatsen. Daar had ik alles ondergezet, er kon niets meer bij. Prachtig overzichtelijk. Werkte grandioos. Wel even een anderhalf uur mee bezig geweest. Maar het was de moeite waard.
TOTDAT IK OOK EEN SOFT RESET MOEST UITVOEREN. ALLES KWIJT, WAT IK ONDER DE FILE ACCESS BUTTON HAD GEPLAATST. AL M'N WERK VOOR NIETS.
Let wel, de informatie in het usergeheugen staat er dan nog wel. En ook de harde schijf, is onveranderd. Maar de informatie onder de file access button is wel weg. Na die soft reset. Dus je raakt wel degelijk wat kwijt.
Ik heb na die ervaring in ieder geval nooit meer wat onder de file access button geplaatst.
Nu kan het zijn dat met de laatste update dit veranderd is. Want ik heb eerlijk gezegd, dit na Kerst vorig jaar niet meer geprobeerd.
Maar dit wilde ik toch even melden, voor degenen die toevallig ook alle banken onder de file-access met styles uit de harde schijf hebben volgeladen. Jammer eigenlijk dat na zo'n soft reset het zaakje weg is. Het was best een mooie oplossing geweest. Maar het komt me te regelmatig voor, dat ik een soft reset moet doen.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg M3
|
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 06/10/2011 : 19:17:11
|
Hallo Piet,
Ja, daar heb je gelijk in. Echter heb ik daar geen last van omdat ik alles in registrations heb staan. Die blijven gewoon staan en blijven gewoon de juiste data aanroepen. Dat is weer een voordeel van het werken met registrations. Ik kan dat maar niet vaak genoeg vertellen. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 06/10/2011 : 19:24:55
|
Hallo Frans,
ik werk ook alleen maar met registrations, maar dat gegeven heeft niet veel te maken met het kwijtraken van de gegevens, die onder de file access geparkeerd worden... ;-)
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg M3
|
|
|
Daysan
Average Member
163 berichten |
Geplaatst - 06/10/2011 : 22:15:31
|
Hoy Ik kom nu net pas op de pc En lees hier jullie discussie Frans dat je niets kwijtraakt zo als jij het zegt dat weet ik. Maar...... om een lange uitleg kort te maken.....ik verander veel aan de styles en die save ik in mijn registraties. zodat ik als ik een registratie oproep ik hem dan ook helemaal klaar heb staan met mijn veranderingen. En die zijn dan weg dat bedoelde ik Dan is de registratie er wel, maar mijn veranderingen niet meer. Ikzelf heb nu enorm veel registraties er op staan, dus bij mij durf ik die soft resset niet te doen. de kennis van mij heeft er nog niet veel op, en die reg's van haar heb ik ook, omdat ik ze gemaakt hebt, dus die kan ik weer terug geven aan haar na de soft resette.
Als jullie dit lezen wat is dan nog jullie advies? soft resetten ja of te nee
Jongens leuk dat jullie mee denken. Top
gr Elly
|
|
Tyr0s_Fre4k
Senior Member
520 berichten |
Geplaatst - 06/10/2011 : 22:52:36
|
Hoi Elly,
Ik zou, aangezien je zelf huiverig bent om de soft reset te doen, eerst de reset eens bij je kennis doen, en kijken wat dat uithaalt.
Daarnaast kun je de door jou aangepaste styles desnoods allemaal backuppen op een stick of een map op je hardeschijf. Als ze goed opgeslagen zijn zouden de aanpassingen in je styles niet verloren moeten gaan. Maar voor alle zekerheid zou je dit kunnen doen
Het enige wat een soft-reset uithaalt is alle instellingen terug naar fabriekswaarden. Dus alle knoptoewijzingen (File Access zoals Piet beschreef) en al je persoonlijke EQ-instellingen etc. Alle bestanden, registraties etc. zijn veilig voor de soft reset.
Groet,
Martijn
|
|
Daysan
Average Member
163 berichten |
Geplaatst - 06/10/2011 : 23:04:58
|
Yep Martijn dit bedoelde ik hij zet dan alles terug in de fabrieks instellingen, en ja..dan ben ik mijn veranderingen kwijt ja ik ga het bij haar eerst doen. Dan controleren,en bij mij moet ik eerst nog een backup maken, pffffffff had ik al veel eerder moeten doen. Thanxs allot Ik laat het eind verslag nog horen,dit weekend ga ik het doen bij haar. gr Elly
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 07/10/2011 : 10:09:28
|
Daar is geen speld tussen te krijgen, zoals Martijn het beschrijft... :-)
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg M3
|
|
|
Onderwerp |
|