Auteur |
Onderwerp |
Daysan
Average Member
163 berichten |
Geplaatst - 07/10/2011 : 10:38:07
|
Ja dit ga ik proberen op het weekend
maar toch nog ef een vraagje als ik dit doe gaat dan ook de update verloren? hij is net geupdate naar de 1.03 gr elly
Muziek is mijn Passie. Yamaha PSR 9000-Tyros3-Elec orgel EL90 |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 07/10/2011 : 10:56:56
|
Hallo Elly,
Nee hoor, je kunt gewoon de soft reset uitvoeren. Je update 1.03 blijft gewoon aanwezig.
Succes er mee.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg M3
|
|
|
Daysan
Average Member
163 berichten |
Geplaatst - 07/10/2011 : 11:09:39
|
Oke bedankt jullie horen er nog van gr Elly
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 08/10/2011 : 11:57:42
|
Hallo Elly,
Een soft-reset lost veel problemen op, maar ik zoek altijd naar een oplossing op een andere manier om er achter te komen wat het probleem heeft veroorzaakt. Een volgende keer kan het zomaar weer voorkomen.
Voordat je een soft-reset uitvoert ben ik benieuwd naar een aantal instellingen van beide keyboards. Kun je onderstaande gegevens op het forum plaatsen svp? - Transpose-instelling (keyboard, song of master) - Alle transposewaarden van keyboard, song en master in Mixing Console.
Je schrijft dat de T3 met transpose 0 en de T4 met transpose -2 in dezelfde toonhoogte klinken. Heb je dat 'live' geconstateerd of via een opname? Ik ben namelijk benieuwd welk keyboard daadwerkelijk de juiste toonhoogte weergeeft in de transpose 0 stand.
Als je op de T3 een registratie hebt gemaakt met transpose +2, laat de T4 dan transpose 0 zien? Ofwel, blijft altijd een verschil van 2 transposeposities lager aanwezig op de T4?
Groet, Ruud |
Bewerkt door Ruud op 10/10/2011 13:05:41 |
|
|
Daysan
Average Member
163 berichten |
Geplaatst - 08/10/2011 : 12:13:33
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Ruud
Hallo Elly,
Een soft-reset lost veel problemen op, maar ik zoek altijd naar een oplossing op een andere manier om er achter te komen wat het probleem heeft veroorzaakt. Een volgende keer kan het zomaar weer voorkomen.oke hier ben ik helemaal voor te vinden
Voordat je een soft-reset uitvoert ben ik benieuwd naar een aantal instellingen van beide keyboards. Kun je onderstaande gegevens op het forum plaatsen svp? - Transpose-instelling (keyboard, song of master) - Alle transposewaarden van keyboard, song en master in Mixing Console.dat kan ik deze week pas doen, Dinsdag zie ik haar
Je schrijft dat de T3 met transpose 0 en de T4 met transpose -2 in dezelfde toonhoogte klinken. Heb je dat 'live' geconstateerd of via een opname? Ik ben namelijk benieuwd welk keyboard daadwerkelijk de juiste toonhoogte weergeeft in de transpose 0 stand. dit heb ik op gehoor geconstanteerd via de telefoon.voor de duidelijkheid ik heb dit alleen bij haar, bij iemand anders met de Tyros 3/4 niet daar ik aan meerdere mijn registraties geef die ik maak weet ik dit
Als je op de T3 een registratie hebt gemaakt met transpose +2, laat de T4 dan transpose 0 zien? Ofwel, blijft altijd een verschil van 2 transposeposities lager aanwezig op de T4? dit ga ik dinsdag bekijken, maar wie weet krijg ik haar nog in het weekend te pakken
Ruud
Ik vind dit heel goed om dit eerst te controleren, net zoals jij zegt kan het weer opnieuw gebeuren jullie horen hier nog van Groet,
gr Elly
Bewerkt door Ruud op 10/10/2011 13:05:08 |
|
|
Tyr0s_Fre4k
Senior Member
520 berichten |
Geplaatst - 08/10/2011 : 12:19:32
|
Aangezien je op andere T3/4's het probleem niet hebt, lijkt het mij het meest waarschijnlijk dat het aan het keyboard van je kennis ligt... als je het gewoon beredeneert zegmaar.
Maar uit je verhaal begrijp ik dat je niet zelf achter de T4 van je kennis hebt gezeten, maar dat je een en ander over de telefoon regelt? Dat maakt de zaak iets lastiger, omdat jouw kennis misschien niet goed weet waar ze naar moet kijken. Denk dat het meest praktisch zou zijn als je zelf even achter de T4 plaats kan nemen.
We moeten er wel uit kunnen komen lijkt me.
Groet, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 08/10/2011 : 14:45:23
|
Hallo Elly,
Je kunt als je wilt ook de betreffende registratie(bank) naar mij mailen (via mijn profiel). Ik zal het dan eens op mijn T4 bekijken. Geef dan in de mail aan hoe per registratie de transpose op jouw T3 is opgeslagen.
Als je bij anderen met een T3 en T4 het probleem niet hebt, zoals je schrijft, zou ik op jouw T3 zeker geen soft-reset uitvoeren.
Groet, Ruud |
|
|
Daysan
Average Member
163 berichten |
Geplaatst - 10/10/2011 : 11:47:18
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Ruud
Hallo Elly,
Je kunt als je wilt ook de betreffende registratie(bank) naar mij mailen (via mijn profiel). Ik zal het dan eens op mijn T4 bekijken. Geef dan in de mail aan hoe per registratie de transpose op jouw T3 is opgeslagen.
Als je bij anderen met een T3 en T4 het probleem niet hebt, zoals je schrijft, zou ik op jouw T3 zeker geen soft-reset uitvoeren.
Groet, Ruud
***dubbele quote verwijderd*****
Hoy ruud. Dat ga ik doen wat jij voorsteld Ik heb haar een fake registratie gegeven om te testen. bij mij staat hij in het scherm op -2 bij haar Tyros 4 in het scherm op 0 in de mixing console staat hij bij beiden hetzelde, en.....de klank klinkt ook hetzelde.
Is het normaal dat op het scherm de transpose niet veranderd bij een ander keyboard en dat in de mixingconsole wel veranderd en dat hij daarom hetzelfde klinkt En dat ik die transpose op het scherm gewoon moet verwaarloze.
ik ga jou straks een registratie sturen van de Tyros 3 en dan kan jij hem op de Tyros 4 vergelijken.
nog ef geduld dit word vanmiddag pas. Alvast bedankt
gr elly
Bewerkt door Ruud op 10/10/2011 13:07:08 |
|
|
Daysan
Average Member
163 berichten |
Geplaatst - 13/10/2011 : 12:13:51
|
Hoy Ruud Kan je mij dan het email adres van jou geven? want via de email van het forum kan ik geen bijlage toevoegen
gr elly
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 13/10/2011 : 14:18:36
|
Elly, ik heb het je via jouw mail doorgegeven.
Groet, Ruud |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 13/10/2011 : 17:43:26
|
Inmiddels heb ik het voor Elly uitgezocht en haar geantwoord.
Voor het leermoment plaats ik mijn antwoord ook op het forum.
Hallo Elly,
Het is me nu duidelijk wat er aan de hand is. Om het je te verduidelijken heb ik bij jouw registratiebank op plek 5 een extra registratie toegevoegd, waarbij het verschil nog groter is. Deze bank heb ik Elly: shon ist....... genoemd. Hierin staat Master en Song op transpose -4 ingesteld en Keyboard op 0. Als jouw vriendin die registratie gebruikt zal het bij haar Transpose -4 aangeven in het Main Display en bij jou 0 en beiden toch weer dezelfde toonhoogte hebben.
Instellingen: Weergaven bij je vriendin: In Mixing Console (tabblad Tune): Master -2, Song -2, KBD 0. Main Display: Transpose: -2 Weergaven bij jou: In Mixing Console (tabblad Tune): Master -2, Song -2, KBD 0. Main Display: Transpose: 0
Het feit dat de registraties op beide keyboards met dezelfde toonhoogte klinken komt doordat ze allebei KBD 0 aangeven in Mixing Console. Ze spelen niet alleen in dezelfde, maar ook in de juiste (niet gecorrigeerde) toonsoort.
Nu is je vraag waarom bij jouw vriendin -2 en bij jou 0 wordt weergegeven in het Main Display. De reden hiervan is de instelling van Transpose Assign. Bij jouw vriendin is het ingesteld op Master en daarom geeft het ook -2 aan, omdat dat in Mixing Console zo is ingesteld. Jij zegt dat bij jou ook Master is geactiveerd, maar daar ben ik eerlijk gezegd niet van overtuigd. Omdat het bij jou in het Main Display 0 weergeeft, moet jou Transpose Assign vrijwel zeker op Keyboard staan ingesteld! Via Direct Access en de Transpose min-knop kun je het aanpassen in Master en dan zijn beide keyboards echt hetzelfde ingesteld. Bij jou geeft het dan ook -2 aan. Als jouw vriendin overigens Transpose Assign Keyboard instelt, geeft Main Display ook bij haar 0 aan.
Maar waarom zou je Master en Song op -2 hebben staan als er verder ook geen Song is ingesteld die een hele toon lager moet klinken? Ik denk dat je ooit met de Transpose Assign Master-instelling op -2 hebt gestaan en via Mixing Console het keyboard weer op 0 hebt gezet om op de oorspronkelijke toonsoort uit te komen. Daarna de registraties opgeslagen.
Ik heb jouw oorspronkelijke registratie aangepast, waarbij alle Mixing Console waarden op 0 staan. Deze bank heb ik Ruud: shon ist....... genoemd. Dan maakt het absoluut niet meer uit hoe Transpose Assign is ingesteld en geeft het in dit geval steeds Transpose 0 aan in het Main Display.
Groet, Ruud |
Bewerkt door Ruud op 13/10/2011 17:44:39 |
|
|
Tyrooster
Average Member
167 berichten |
Geplaatst - 14/10/2011 : 11:05:50
|
Hallo Allemaal. Het probleem komt mij bekend voor, want ik heb ook problemen gehad met transponeren. Onderstaand topic handelt daarover.
http://t-2.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=2900
Nogal veel heen en weer geargumenteer, maar ik heb er van geleerd dat Je de Transpose instelling nooit op master moet zetten. Nu had ik oude registraties waar die fout wel in zit. Dus alle registraties nakijken of de transpose op master staat, en aanpassen.
Jaap Tyros4fun |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 15/10/2011 : 01:08:20
|
Je kunt gerust Transpose Master gebruiken. Dat regelt in 1x de keyboard- en songtransponering. Het is maar wat je wilt.
In het geval van Elly heeft het niets te maken met midi-opname, maar een verschil in waarden van Master en Song (dezelfde) en Keyboard (2 hoger), opgeslagen in een registratie. Met al de waarden hetzelfde te maken is het dus opgelost.
Groet, Ruud |
|
|
Daysan
Average Member
163 berichten |
Geplaatst - 15/10/2011 : 12:06:14
|
Hoy Ruud Sorry voor mijn late antwoord hier op het forum wel heb ik jou al een antwoord per email gegeven. mijn exuus is: onze dochter heeft kanker en Donderdag avond nog veel met haar gesproken en vrijdag morgen om 6 uur in de morgen naar haar toe gegaan en gebleven tot in de late uurtjes gisteravond, ik was helemaal murg, nu nog. maar daarom heb ik niet meer gekeken en geantwoord.
terug op het probleem. De oude registratie die ik jou heb gestuurd stond bij bij toch op master. En ja ik denk dat je gelijk hebt dat er een foutje is geslopen bij mij, en dat daarom die song ook op -2 stond. nou ja dat kan gebeuren.
Eerder had ik dat probleem bij die kennis dus niet, maar pas bij de laatste registraties. dus ik denk dat ik toen iets fout heb gedaan, moet haast wel
De registratie die jij als voorbeeld hebt gemaakt, kan mijn keyboard niet lezen, fout zegt hij Ik heb de naam veranderd maar hij zegt nog fout helaas dus dit kan ik niet controleren
In ieder geval bewaar ik jouw uitleg en zal het eens in de gaten houden Ik ga doen wat jij uitgelegd hebt, en dan nog eens testen met de registratie. Ruud heel erg bedankt voor je hulp mocht ik dit probleem nog eens tegenkomen, dan meld ik me weer.
gr elly
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 15/10/2011 : 17:11:05
|
Hallo Elly,
Allereerst veel sterkte met de gezondheid van je dochter.
Je kunt zelf alle waarden op nul zetten en je registratie opnieuw opslaan. Ik denk dat jouw kennis mijn registraties wel zal kunnen lezen, omdat zij ook een Tyros4 heeft, waarop de registraties zijn gemaakt.
Groet, Ruud |
|
|
Onderwerp |
|