Auteur |
Onderwerp |
Music Time
Starting Member
13 berichten |
Geplaatst - 10/03/2013 : 16:20:25
|
Roel
Neen, het probleem is nog niet opgelost.
Ik heb het ook al geprobeerd zonder de schijf te defragmenteren. De fouten worden echt geschreven bij het kopiëren van bestanden tussen de computer en de Tyros4, aangesloten via de USB "To Host". Wanneer bestanden gekopieerd worden tussen een USB stick aangesloten op de Tyros 4 geeft dit geen problemen.
Dit kan toch niet met een "professioneel" toestel?
Vriendelijke groeten
Kristof |
|
|
T-Rossie
Moderator
3238 berichten |
Geplaatst - 10/03/2013 : 18:43:42
|
Kristof, Je schreef me net een nieuwe PC gekocht te hebben. Wat me dan nog te binnen schiet : Kan het te maken hebben met een eventuele USB3.0 (meestal blauw) poort van de PC terwijl de poort aan de T4 het type USB2.0 is?
Had je deze problemen ook met jouw vorige PC? Probeer eens een USB2.0 poort van de PC?
Ik heb net nog enkele gigabytes heen en weer geslingerd tussen mijn PC en T4..... no problem. (De T4 SSD is zo groot dat ik die drive ook als backup gebruik van anderssoortige data/programma's) |
|
|
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 11/03/2013 : 08:57:54
|
Hallo Roel en mede Muzikanten.
Sinds kort krijg ik de indruk dat de HD/T3 het gaat begeven, meldingen van Disk busy en Voice can not be loaded en nog wat kreten geeft mij het gevoel van nu moet ik actie ondernemen. Ik heb van de HD een volledige backup kunnen maken. Als ik nu een nieuwe schijf plaats en ik zet de volledige backup weer terug werkt dan alles weer zoals voorheen ??? Ik bedoel werken mijn registraties en custum voices of moeten deze allemaal weer opnieuw geladen/gemaakt worden ???
Alvast bedankt voor de reactie.
Muzikale Groet Henk |
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 11/03/2013 : 09:51:13
|
Hallo Henk,
Als je alles weer op de nieuwe harddisk op dezelfde plaats zet, werkt alles weer als vanouds. Ik hoop alleen voor je dat de backup "heel" is overgekomen. Dat is natuurlijk een eerste vereiste. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 11/03/2013 : 10:47:57
|
Hallo Frans.
Bedankt voor het snelle antwoord. Zo te zien is alles goed naar de pc overgekomen dus de nieuwe schijf gaat er in.
Muzikale Groet Henk |
|
|
Music Time
Starting Member
13 berichten |
Geplaatst - 19/03/2013 : 18:36:29
|
Beste mensen
Ondertussen is het msyterieuze probleem van beschadigde data/door mekaar geschudde data opgelost.
Ik had er dus een OCZ Vertex 4 ingebouwd, maar de Tyros 4 kan blijkbaar niet zo goed overweg met SATA III. Het heeft dus niks te maken met USB 3, maar met SATA III. Bij overdracht van gegevens via USB stick of via computer via USB to host werd de data steeds beschadigd en/of door mekaar geschud. Dus opletten met SATA III
Als je meer info wenst, mail me gerust. |
|
|
Music Time
Starting Member
13 berichten |
Geplaatst - 19/03/2013 : 18:38:37
|
Beste
Neen, het lag dus niet aan USB 3. Met de nieuwe PC nog steeds dezelfde problemen. Het ligt aan de SSD. Het is namelijk een Vertex 4 van OCZ en de Tyros 4 zou niet zo goed overweg kunnen met SATA III dus ben'k op zoek naar een SSD SATA II. Ondertussen heb'k er terug een HDD in gemonteerd en hiermee heb'k geen problemen.
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie
Kristof, Je schreef me net een nieuwe PC gekocht te hebben. Wat me dan nog te binnen schiet : Kan het te maken hebben met een eventuele USB3.0 (meestal blauw) poort van de PC terwijl de poort aan de T4 het type USB2.0 is?
Had je deze problemen ook met jouw vorige PC? Probeer eens een USB2.0 poort van de PC?
Ik heb net nog enkele gigabytes heen en weer geslingerd tussen mijn PC en T4..... no problem. (De T4 SSD is zo groot dat ik die drive ook als backup gebruik van anderssoortige data/programma's)
|
|
|
T-Rossie
Moderator
3238 berichten |
Geplaatst - 19/03/2013 : 19:59:58
|
Gelukkig Kristof.... kun je nog '2's vinden? |
|
|
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 19/03/2013 : 21:06:37
|
Hallo
Ik heb in Tilburg een Transcend 2.5" PATA SSD 64GB. Schijf: 64 GB, 63.5 mm (2.5 "), Parallel ATA, MLC. Data-uitwisseling: 80 MB/s, 30 MB/s. Sp.. kunnen kopen en gehoopt dat de Tyros3 daar mee overweg zou kunnen. Na het monteren van de schijf (bij de T3 nog eenvoudiger dan de T4) wordt de schijf wel gezien en de T3 zegt dan ook (die van mij kan praten ) dat de schijf geformatteerd moet worden. Wanneer je deze opdracht uitvoerd dan blijft deze maar formatteren uren uren uren zonder succes. De SSD heeft een NTFS bestandsysteem maar deze kun je ook formatteren met het vrij nieuwe exFat systeem ook hier geen succes mee geboekt. Conclusie, de T3 kan niet overwerg met een SSD schijf of zie ik iets over het hoofd ???? Roel weet jij hier misschien antwoord op ????
Muzikale Groet Henk |
|
|
T-Rossie
Moderator
3238 berichten |
Geplaatst - 20/03/2013 : 00:41:09
|
Hoi Henk, Ik heb het nooit in een T3 geprobeerd, maar meen me te herinneren dat het format FAT32 is. Hopelijk kun je dat doen via de PC? IN beginsel is een SSD o eenzelfde manier te gebruiken als een standaard 'oude' harddisk met roterende plaatjes.
Kristof had de pech dat hij een te snelle SSD in de T4 plaatste en daar zou je ook last van kunnen hebben.
|
|
|
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 20/03/2013 : 08:05:56
|
Hoi Roel Ik zou dit wel willen maar als ik de schijf wil formatteren dan heb ik maar 2 opties n.l NTFS of exFat dit schijnt nodig te zijn voor SDD groter dan 32 gig. Zie onderstaande wat ik vond op Google - Selecteer het Bestands systeem type. - FAT voor 2GB of lager capaciteit - FAT32 voor 4GB t/m 32GB - exFAT voor 64GB of hogere capaciteiten De T3 gebruikt inderdaad FAT32 maar daar kan ik de SSD niet op formatteren. Misschien dat een ouder besturingssysteem bv Windows XP dit kan dat heb ik nog niet geprobeerd. Het zou toch mogelijk moeten zijn om de SSD in de T3 te laten werken ??
Muzikale Groet Henk |
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 20/03/2013 : 08:41:38
|
Hallo Henk,
Om grotere partities te formateren heb ik gebruik gemaakt van het programma Guiformat Dat werkte goed. zelfs voor 250 Gig.
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 20/03/2013 : 09:06:43
|
Hallo Frans.
Bedankt voor de snelle reactie, ik ga dit vanmiddag uitproberen en laat even weten hoe dit afloopt. Ik ben benieuwd.
Muzikale Groet Henk |
|
|
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 20/03/2013 : 13:53:37
|
Hallo Frans.
Ik heb de SSD geformatteerd naar FAT32 met het programma (werkt perfect) maar het vreemde is dat nu de T3 de schijf niet ziet. Wanneer deze op NTFS of exFAT dan ziet de T3 deze wel maar kan deze niet formatteren (dat wil ie wel) maar gaat daar uren mee bezig zonder enig succes. Ik wil nu proberen om de schijf te formatteren via de PC misschien gaat dat werken. Blijft een vreemd verschijnsel de oude schijf is een FAT32 en de SSD nu ook maar nu ziet de T3 niet. Enig idee ?????
Muzikale Groet Henk |
|
|
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 20/03/2013 : 16:35:17
|
De T3 toch maar voorzien van een normale standaard schijf. De SSD blijf weigeren in de T3. Wanneer het bestand NTFS is dan wordt de schijf door de T3 gezien en hij wil deze formatteren maar is hier vanaf maandagmiddag 16:00 uur tot aan dinsdagmorgen 11:00 mee bezig geweest zonder succes.
Het bestandssysteem op exFAT gezet precies het zelfde.
Het bestandssysteem op FAT32 gezet nu wordt de schijf door de T3 niet gezien.
Op alle drie manieren geen verbinding kunnen maken via de USB mode dus vanuit Windowsverkenner niets kunnen doen.
Het gekke ervan is dat toen ik de schijf weer uit de T3 haalde en middels een USB adapter aan de pc hing dat ik toen de schijf zag in Windowsverkenner en dat er een map HDR.ROOT aangemaakt was (de schijf stond op het FAT32 bestandsysteem) dus er gebeurd wel iets maar waarom het verhaal niet verder wil is mij een kompleet raadsel.
De T3 werkt weer optimaal maar het verhaal SSD laat mij niet los.
Muzikale Groet Henk |
|
|
Onderwerp |
|