Auteur |
Onderwerp |
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 21/03/2013 : 08:42:37
|
Hallo Roel & Frans.
Kan het ook te maken hebben dat de schijf op MASTER of SLAVE moet staan ??? De oude schijf uit de T3 stond op MASTER ik mag aannemen dat dit ook voor de SSD zo is ???
Muzikale Groet Henk |
Bewerkt door tyros2 op 21/03/2013 08:44:12 |
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 21/03/2013 : 09:10:31
|
Hoi Henk,
Ja, bij mijn weten moet ie gewoon op master staan. Slave is altijd voor een tweede harddisk. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 21/03/2013 : 09:23:08
|
Hallo Frans.
Bedankt voor de reactie, dit was dus ook niet de oorzaak want de schijf staat op MASTER.
Blijft een vreemd verhaal dat toen ik de schijf had geformatteerd naar FAT32 dat de T3 de schijf niet zag en er toch een map HDR.ROOT was aangemaakt.
Het laat me maar niet los waarom dit niet wil (eigenwijs en leer/nieuwsgierig)
Muzikale Groet Henk |
|
|
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 22/03/2013 : 09:56:48
|
Hallo.
Ik ben een stap verder met de SSD, wanneer ik deze formatteer naar FAT32 met het programma dat Frans aandroeg dan kent de T3 de schijf niet. Nu heb ik de schijf in 2 partities opgedeeld 30 gig en 31 gig en via schijfbeheer in W7 geformatteerd naar FAT32 dat kon nu omdat de partities kleiner waren dan 32 gig. De SSD in de T3 geplaatst en opgestart en hij ziet zonder problemen de SSD maar alleen de eerste partitie de 2e is niet in beeld. Wanneer ik de T3 via de usb mode opstart dan is de schijf in Windowsverkenner zichtbaar maar alleen de eerste partitie. Wanneer ik nu naar schijfbeheer ga en dan zie ik weer 2 partities maar kan ze niet samenvoegen. Iemand een idee hoe ik verder moet ???????
Muzikale Groet Henk |
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 22/03/2013 : 10:17:39
|
Hallo Henk,
Kijk eens op mijn site. Daar staat een pagina over partities maken. Misschien dat je daar iets wijzer kunt worden. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 22/03/2013 : 21:29:25
|
Hallo Frans.
De SSD opgedeeld in 2 partities volgens de handleiding op jou site. Dit keer met een pc waar Windows XP op staat dus ik kon het precies zo doen zoals jij omschrijft. De SSD teruggeplaatst in de T3 en wat denk je ??? Hij laat maar 1 schijf zien van 30 gig de ander 30 gig zijn niet zichtbaar. Wanneer ik dan via de USB mode naar verkenner gaat laat deze ook maar 1 schijf zien. Wanneer ik de SSD middels een USB adapter aan de pc hang zie ik wel 2 schijven. Ben nu de schijf op FAT32 aan het formatteren met het programma HP USB Disk Storage Format Tool ook hiermee kun je grotere schijven naar FAT32 formatteren. We blijven het proberen. Ik hou je op de hoogte.
Muzikale Groet Henk |
|
|
T-Rossie
Moderator
3238 berichten |
Geplaatst - 22/03/2013 : 23:33:14
|
Het blijft spannend ;-) |
|
|
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 23/03/2013 : 07:20:38
|
Hallo Frans en Roel.
Jullie geloven het niet maar de SSD wordt nu volledig herkent door T3. Met het genoemde programma de schijf geformatteerd naar FAT32 (duurde meer dan een uur). Daarna de SSD teruggeplaatst in de T3 en voilla hij ziet de schijf en nu de totale grote (64gig).
Wanneer ik nu de schijf via de USB mode benader dan zie ik in verkenner dat er een HDR.ROOT map aangemaakt is, ik weet dat deze map ook nodig is voor AUDIO en hier niets aan moet wijzigen.
Nu heb ik de back-up van de oude schijf op m'n pc staan en zie daar ook dezelfde map staan (na eerst in mapopties aangegeven te hebben dat ik de verborgen mappen en bestanden ook wil zien)
Als ik nu de back-up terugplaatst dan zal W7 waarschijnlijk komen met de melding dat het bestand al bestaat en of hij deze ook moet overschrijven, wat moet ik daar mee doen.
Moet ik dit overschrijven want in de back-up zitten ook al mijn audiobestanden.
Kunnen jullie mij van raad voorzien ?? Alvast bedankt
Muzikale Groet Henk |
Bewerkt door tyros2 op 23/03/2013 07:22:26 |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 23/03/2013 : 08:05:31
|
Ik zou voor de zekerheid alleen de bestanden uit de HDR.ROOT-map kopieren naar die map op de SSD.
Groet, Ruud |
|
|
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 23/03/2013 : 18:32:35
|
Helaas de SSD geeft toch zo nu en dan problemen, vandaag de T3 regelmatig opgestart en de ene keer ziet hij de schijf wel en de andere keer weer niet. Ook gaat het via de USB mode niet soepel, bestanden overzetten van de pc naar de SSD verloopt niet geheel soepel. Na het monteren van een nieuwe traditionele 80gig schijf verliep alles probleemloos. Ik heb besloten om het met rust te laten en mij er maar bij neer te leggen. Van de SSD schijf heb ik nu maar een Back-up schijf gemaakt en ach dat komt altijd wel eens van pas. Bedankt voor jullie meedenken en raad/reactie's Ik wens jullie een fijn weekend en hopelijk komt de lente en de warmte gauw.
Muzikale Groet Henk |
|
|
Music Time
Starting Member
13 berichten |
Geplaatst - 23/03/2013 : 19:29:41
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie
Gelukkig Kristof.... kun je nog '2's vinden?
Hoi
Wel, 'k heb een online winkel gevonden waar ze nog een 3-tal merken SSDs SATA II in voorraad hebben. 'k ben aan't twijfel werk merk ik ga nemen. Hopelijk werkt dit dan wel want anders heb'k hier straks al een mooi voorraadje SSDs waar'k verder niets mee ben.
Vriendelijke groeten
Kristof |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 24/03/2013 : 10:19:12
|
Hallo, als ik dit zo allemaal lees klinkt het SSD-verhaal niet echt bemoedigend, het leest meer als een avontuur. De vraag blijft: is SSD wel echt nodig in een keyboard ? ik meen gelezen te hebben dat SSD vooral gunstig is voor schijven waarop een besturingssysteem staat en het systeem moet dan nog op een blanco geformateerde schijf geďnstalleerd worden wil men er echt alles uithalen, dus gewoon overzetten van de éne schijf naar de andere is nog niet goed genoeg. t'is zo een beetje als de aanschaf van een dikke 4x4 wagen waarmee men nooit "off-road" gaat. Uiteraard nooit geschoten is altijd gemist. Succes. VrGr eddy |
|
|
T-Rossie
Moderator
3238 berichten |
Geplaatst - 24/03/2013 : 12:13:52
|
Hoi Eddy, Het is zéker niet echt nodig, maar mijn (roterende) harddisk maakte het (normale) geluid en dat stoorde mij. Bovendien kreeg hij kuren en maakte hij abnormaal geluid plus de data raakte beschadigd. Ik ben het 'avontuur' begonnen en heb een Vortex2 SSD geplaatst zonder enig probleem. Snel/geluidloos/niet mechanisch... precies wat ik zocht. In de T4 dient de disk puur als 'data-drive' en er staat niets van een OS op. Persoonlijk ben ik een groot SSD fan en daar waar het kan, vervang ik mechanische drives door de SSD. Het enige waar wij tegenaan kunnen lopen is dat de koppelingen/interfaces van de hedendaagse SSD's vele malen sneller/geavanceerder zijn dan die in de apparatuur die wij hebben. Bijvoorbeeld mijn Yamaha AW1600 harddiskrecorder heeft een IDE (parallel) aansluiting omdat destijds de SATA nog niet beschikbaar was. Een klein printkaartje die de omzetting IDE naar SATA voor z'n rekening neemt kost vrijwel niets en de recorder is nu razendsnel met de SSD. (geluidloos
De T4 wordt niet echt sneller met de SSD omdat (helaas) een USB2 interface is tussengebouwd af fabriek. Ondanks dat zou ik niet meer terug willen.... voor geen geld!
De T3 heeft volgens mij een IDE interface die niet al te snel is en dan kunnen er problemen komen |
Bewerkt door T-Rossie op 24/03/2013 12:18:23 |
|
|
Music Time
Starting Member
13 berichten |
Geplaatst - 24/03/2013 : 20:21:17
|
De kogel is door de kerk, 'k heb nog een Corsair SSD SATA II op de kop kunnen tikken en zal binnen enkele dagen geleverd worden. Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte dat deze feilloos werkt of niet.
|
Bewerkt door T-Rossie op 25/03/2013 00:40:28 |
|
|
Music Time
Starting Member
13 berichten |
Geplaatst - 09/04/2013 : 16:02:14
|
Ondertussen tijd gevonden om een andere SSD (ditmaal een SATA II) in te bouwen. Resultaat: nog steeds zelfde probleem; MP3s spelen hakkelend af, MIDIs bevatten plots fouten en lege maten, enz...
Conclusie: SSD WERKT NIET OP MIJN TYROS 4 |
|
|
Onderwerp |
|