Auteur |
Onderwerp |
superwilbil
New Member
39 berichten |
Geplaatst - 05/11/2011 : 19:09:58
|
hallo mensen,
kan iemand mij vertellen waarom mijn keyboard ineens naar minimum volume gaat tijdens het spelen. ik zit gewoon te spelen, heb het volume op max. staan (wat eerder geen probleem was) en na een paar minuten wordt hij ineens super zacht. om hem dan weer normaal te krijgen moet ik hem eerst uitzetten en dan weer aanzetten. hebben meerdere dit probleem ervaren? is het een soort beveiling voor de speakers ofzow?
gr,
Willem
music is my live |
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 05/11/2011 : 19:57:29
|
Hoi,
Ik neem aan dat je een Tyros keyboard bedoelt...
Lijkt erop dat je de fade in/out gebruikt. ( al dan niet gekoppeld aan een pedaalfunctie)
Gr Toine
Tyros 4 xxl en Stagepass 300 bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
|
|
fransonline
Senior Member
695 berichten |
Geplaatst - 05/11/2011 : 22:51:36
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door superwilbil
hallo mensen,
kan iemand mij vertellen waarom mijn keyboard ineens naar minimum volume gaat tijdens het spelen. ik zit gewoon te spelen, heb het volume op max. staan (wat eerder geen probleem was) en na een paar minuten wordt hij ineens super zacht. om hem dan weer normaal te krijgen moet ik hem eerst uitzetten en dan weer aanzetten. hebben meerdere dit probleem ervaren? is het een soort beveiling voor de speakers ofzow?
gr,
Willem
music is my live
Je speelt met het volume op max.????
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
|
|
superwilbil
New Member
39 berichten |
Geplaatst - 05/11/2011 : 23:19:56
|
Ja, dat klopt. Het is ok niet de fade out. Dat week ik zeker,
Gr, Willem
music is my live |
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 05/11/2011 : 23:40:35
|
Vraagjes: Gebruik je een volume pedaal? Indien niet, heb je mogelijk (per ongeluk) een jackplug in de input voor volumepedaal gestoken? (bijv. het sustainpedaal)
Ik heb me een keer suf gezocht omdat het volume ook wegviel. Achteraf bleek dat mijn sustain-pedaal op de input voor het volumepedaal was gestoken. Eén keer de sustain bedienen en BINGO!
|
|
|
superwilbil
New Member
39 berichten |
Geplaatst - 05/11/2011 : 23:53:15
|
Dat is het helaas ook niet. Toevallig gebruik ik wel een pedaal daarvoor. Het is zo dat als ik aan het spelen ben het geluid naar minimaal gaat maar wel hoorbaar blijft. Als je goed luistert. Dit staat los van pedaal gebruik. Ik ben benieuwd wat Frans er over zeggen kan, ik gok zo maar dat hij het antwoord heeft. Maar als een ander het weet ...
Gr.,
Willem
music is my live |
|
|
Jukebox
Average Member
212 berichten |
Geplaatst - 06/11/2011 : 08:38:23
|
Hoi Willem,
Staat het modulatiewiel toevallig niet in de verkeerde stand ?
Gr. Ben |
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 06/11/2011 : 09:58:22
|
Hallo Willem,
Lastig om er op zo'n afstand iets zinnigs over te zeggen natuurlijk. Ik denk dat je een paar dingen moet proberen als het gebeurd. B.v. Het pedaal er uit trekken, Of de instelling daarvan controleren. Dan heb je ook nog de slider. (Assign) Kijk eens naar de instelling van dat ding en probeer hem eens te verstellen. Het is zaak met zoiets om te kijken wat je deed op het moment dat het euvel optreed. Anders niet te lang mee blijven rommelen en even bij Oostendorp langs gaan. Helaas heb ik zo niet een pasklaar antwoord voor handen. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|
fransonline
Senior Member
695 berichten |
Geplaatst - 06/11/2011 : 09:59:41
|
Als ik op mijn Tyros max. speel dan kan de hele woonwijk meegenieten. Kan me dan ook nauwelijks voorstellen dat je altijd zo speelt.
En áls je dan altijd op max. speelt is het niet ondenkbaar dat de versterker van de Tyros het niet bij kan houden, overhit raakt en uit voorzorg het geluid dempt. Dat zou verklaren waarom het probleem na een tijdje spelen optreedt. Zodra je de Tyros reset is de mogelijke beveiliging opgeheven.
|
|
superwilbil
New Member
39 berichten |
Geplaatst - 07/11/2011 : 12:21:51
|
beste mensen, gisteravond weer een tijdje gespeeld en nergens last van gehad dus ik begrijp er niets van. ik zal idd eens kijken welke handelingen er uitgevoerd zijn als het weer gebeurt, misschien dat ik dan de oorzaak kan achterhalen, anders idd terug naar Oostendorp. ik speel regelmatig op het volume op max. ik woon op een hoekwoning waardoor ik maar aan 1 kant buren heb, en deze mensen vinden het eerder fijn als ik speel dan vervelend dus die mazzel heb ik dan. maar speel ook vaak met koptelefoon op hoor.
gr,
Willem
music is my live |
|
|
Rene
Senior Member
717 berichten |
Geplaatst - 07/11/2011 : 18:29:03
|
Hallo Willem,
Ik zou toch maar even goed op zoek gaan, waar het probleem zit. Wat Frans al aangeeft, lijkt mij ook sterk, dat je het volume helemaal open zet bij het spelen. Welke speakers heb je aan de Tyros hangen? Het zou n.l. maar zo kunnen dat de speakers de oorzaak is.
Rene
Ik heb 'm......de Tyros 4 Samson resolv 65A monitorset, db Technologies DVX12, Sub18 |
Bewerkt door Rene op 07/11/2011 18:30:03 |
|
|
superwilbil
New Member
39 berichten |
Geplaatst - 08/11/2011 : 01:09:33
|
ik heb gewoon de originele tyros 3 speakers met woofer staan. en echt waar, ik speel op maximaal volume. maar heb vandaag ook zeker weer 2 uur gespeeld en nergens last van gehad dus ik wacht nog even af of het weer gebeurt. misschien heb ik iets geks gedaan de vorige keren. ik weet het echt niet.
gr,
Willem
music is my live |
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 08/11/2011 : 09:07:10
|
Hoi,
Het overkomt mij wel eens dat ik per ongeluk op het hard/zachter gedeelte van mijn MFC trap (rechts op het voetpedaal).
Zou dat het hunnen zijn?
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde,lang leve de vreugde Musik macht freu(n)de(n)
Website:tognog-music.nl |
|
|
superwilbil
New Member
39 berichten |
Geplaatst - 08/11/2011 : 12:06:38
|
beste Hans,
dat is mij al eerder gevraagd, en toen heb ik gezegd dat dat het niet is, want naar mijn weten heb ik dat pedaal niet aangeraakt. toch begin ik daar nu over te twijfelen want als je idd het pedaal op zacht zet heb ik het volume dat ik toen ook had. (dat het nog net hoorbaar is) ik hoop er een beetje op dat dat het was, want dan is er dus niets aan de hand en is het mijn eigen stomme schuld
tot nu toe heb ik er op een andere manier nog geen last van gehad, dus ik hou het toch daar even op totdat het tegendeel bewezen is.
m.v.g.
Willem
music is my live |
|
|
fransonline
Senior Member
695 berichten |
Geplaatst - 08/11/2011 : 17:04:00
|
Nu een beetje zonde van de tijd en energie...: Als je Tyros op maximaal speelt dan krijg je problemen, ook al woon je in een hoekwoning. Maximaal spelen kan wellicht met de originele speakers van de Tyros maar dan nog kan dit nooit aangenaam klinken. Maar wellicht toch iets mis met je keyboard.
|
|
superwilbil
New Member
39 berichten |
Geplaatst - 08/11/2011 : 19:01:50
|
ik wil niet rot overkomen, maar het volume valt echt wel mee hoor als ik op maximaal speel. en het geluid is supergoed. geen vervorming ofzo. het is wat aan de harde kant, daar ben ik het mee eens, maar het is echt niet overdreven hard, anders had ik het niet gedaan. moet wel zeggen dat het per nummer wel scheelt, speel je een hard-rock nummer die heel druk is, met elec.gitaar enzo dan draai ik hem wel iets terug, maar met andere liedjes gaat het prima.
gr, Willem
music is my live |
|
|
Onderwerp |
|