| Auteur |
Onderwerp  |
|
Ruud
Advanced Member

1972 berichten |
Geplaatst - 24/11/2011 : 08:43:07
|
Beste forumleden,
Muziekcentrum Oostendorp organiseert op 10 december a.s. van 14.00u - 21.00u de Oostendorp Tyros dag!! Zie http://www.ty4.nl/tyros-dag/ voor nadere informatie en om je hiervoor op te geven.
Michel Voncken geeft die dag van 14.00u - 16.00u een demonstratie op de Tyros4, gevolgd door het Forumtreffen van 16.00u - 18.00u.
Tussen 17.00 uur en 19.00 uur kun je dineren bij restaurant Coelenhage met een speciaal menu wat met korting wordt aangeboden in samenwerking met Coelenhage.
's Avonds staat o.a. het onderdeel Leden-spelen-voor-Leden gepland, waarbij liefhebbers op de Tyros, Tyros2, Tyros3 of Tyros4 één nummer ten gehore kunnen brengen en uitdragen wat voor hem of haar speelplezier op de Tyros betekent. Hiervoor graag opgeven bij Sander van het Oostendorp Tyros-team. Voor het Leden-spelen-voor-Leden uw nummer/registraties graag voorbereiden op USB-stick of Floppy.
Het forumtreffen zal bestaan uit het beantwoorden van vooraf geselecteerde vragen (vaste deel) en en van vragen die tijdens de uitleg opkomen. O.a. Frans (Theplayer), Roel (T-Rossie) en ik (Ruud) zullen uw vragen beantwoorden, maar het is vooral een interactieve bijeenkomst, waarbij ieders bijdrage meer dan gewenst is. Uitleg kan worden gegeven op de diverse Tyros-modellen en middels een beamer zal het display worden geprojecteerd. Het zou fijn zijn als je een badge draagt met daarop je gebruikersnaam en echte naam.
OPROEP: Graag wil ik vragen inventariseren welke bij jullie spelen en die jullie graag behandeld/beantwoord zien tijdens het forumtreffen. Die vragen kunnen jullie in dit topic stellen. De vraag graag zo duidelijk en volledig mogelijk stellen. Ter voorbereiding zal ik samen met Roel, Frans en Henk Oostendorp een selectie maken van de vragen die we tijdens het vast deel zullen behandelen.
Graag tot 10 december en ik zie ernaar uit jullie te zien en spreken.
Groet, Ruud |
Bewerkt door Ruud op 24/11/2011 08:50:20 |
|
|
Niek
Average Member

197 berichten |
Geplaatst - 28/11/2011 : 13:38:21
|
Ha Ruud,
Bij voorbaat dank voor alle moeite. Mijn vraag is: Hoe verwijder ik volledig niet meer gewenste "expension voices"
M.vr.gr. Niek |
 |
|
|
Rene
Senior Member

717 berichten |
Geplaatst - 28/11/2011 : 16:02:12
|
Hoi Niek,
Misschien is dit wat je bedoelt.......
- ga naar voice edit - tapblad custom voice - selecteer de voice dit je wilt verwijderen - druk op delete.
Volgens mij zijn de geluiden nu verdwenen. Als het anders is, krijg ik vanzelf commentaar van andere  
Rene.
ps. tot 10 december.
Ik heb 'm......de Tyros 4 Samson resolv 65A monitorset, db Technologies DVX12, Sub18 |
 |
|
|
bertus
Senior Member

918 berichten |
Geplaatst - 28/11/2011 : 16:10:16
|
Ja, heb mijn reactie verwijderd, het is voor de avond zelf. Sorry, had het bericht van Ruud niet goed gelezen!
Groet, Bert
Tyros 3 Yamaha HS 50 M Yamaha HS 10 W |
 |
|
|
Soneg
Advanced Member

1660 berichten |
Geplaatst - 28/11/2011 : 20:15:07
|
Ik zal er zijn 
Gr, Soryt |
 |
|
|
Rene
Senior Member

717 berichten |
Geplaatst - 28/11/2011 : 21:14:57
|
Ik ben er ook bij.
Rene.
Ik heb 'm......de Tyros 4 Samson resolv 65A monitorset, db Technologies DVX12, Sub18 |
 |
|
|
Niek
Average Member

197 berichten |
Geplaatst - 29/11/2011 : 22:40:15
|
Rene,
Dank voor reactie echter heb begrepen dat de door jou geadviseerde procedure het geheugen niet vrijmaakt, zelfs niet nadat ook de bijbehorende wave files zijn verwijderd.
Tot 10 dec.
Groet Niek |
 |
|
|
Ruud
Advanced Member

1972 berichten |
Geplaatst - 30/11/2011 : 08:27:21
|
Klopt. Ik zal er dan op terugkomen.
Groet, Ruud |
 |
|
|
Ruud
Advanced Member

1972 berichten |
Geplaatst - 01/12/2011 : 15:01:16
|
Kom op mensen! Jullie gaan me toch niet vertellen dat alleen de vraag van Niek speelt en verder alles duidelijk is en geen uitleg meer behoeft?
Maak de lijst gerust groter.
Groet, Ruud |
 |
|
|
theplayer
Moderator

3053 berichten |
Geplaatst - 01/12/2011 : 15:48:43
|
Hoi Ruud,
Ik denk dat mijn 1624 beantwoorde mailtjes dit jaar erg duidelijk waren. Maar het geeft wel aan dat er vragen genoeg moeten zijn. Men moet ze wel hier even neer durven zetten. Natuurlijk hoef je je niet te schamen als je iets niet weet. Het is fijn als wij ons ook een beetje kunnen voorbereiden. We wachten het nog even af. Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
 |
|
|
Rene
Senior Member

717 berichten |
Geplaatst - 01/12/2011 : 20:04:39
|
Hoi Niek,
Dan hebben we een mooi aandachtspunt voor 10 december.
Rene
 |
|
|
Rene
Senior Member

717 berichten |
Geplaatst - 02/12/2011 : 09:40:23
|
Misschien is het een goed idee, de microfoon instellingen eens kritisch te bekijken. De diverse vocalist instellingen, m.a.w. hoe stel je de microfoon op de juiste manier in.
Rene.
 |
|
|
rita
Average Member

403 berichten |
Geplaatst - 02/12/2011 : 12:43:55
|
goedemiddag, Ik zou graag de knop file acces uitgelegd willen hebben wat je daar precies mee kan doen, opslaan heb ik al vernomen, maar hoe?? En is mss afgezaagd, gemaakte registraties opslaan, en terug vinden, soms heb ik alleen het geluid, en niet het ritme erbij, ondanks dat alles aangevinkt staat. En ik druk op hoofddisplay registraties in, echter zie ik ze niet altijd terug.grtz ryta |
 |
|
|
Keyboardspeler1949
Starting Member
15 berichten |
Geplaatst - 03/12/2011 : 12:45:28
|
Goede dag,
Een schitterend initiatief, het forumtreffen op de agenda van de Tyros dag te zetten. Ook fijn eens de gezichten achter Frans, Roel en Ruud te zien. Ik kijk er na uit erbij te zijn.
De volgende twee vragen wil ik inbrengen:
1). Al jaren zoek ik naar een goede instelling om het "Cor Steyn" orgel uit mijn Tyros te halen. Ik heb deze vraag ook al eens op het forum geplaatst in de T3 tijd en met behulp van mede keyboardspelers en het drawbarboek van Marinus Rijkers ben ik een stuk verder gekomen, maar het echte waw gevoel nog niet gekregen. Uit de Oostendorp Step by step DVD blijkt wat die Tyros 4 allemaal in zich heeft aan instellingen, maar dat echte Cor Steyn orgeltje? Mij is het nog steeds niet echt gelukt. Wellicht heeft het forum of een medespeler de gouden tip en laat het ons eens zien en horen.
2). Mijn tweede vraag stelde ik ook op de afgelopen Oostendorp workshop avond, 24 november, maar toen was er eigenlijk geen pasklare oplossing voorhanden. Omdat we op 10 december kunnen profiteren van een grotere groep Tyros spelers kan het wellicht op de agenda. Bij een aantal muzieknummers nummers is het mooi het tempo tijdens het spelen langzaam te kunnen verhogen of verlagen, maar je hebt daarvoor geen handje vrij om dat geleidelijk te doen. (voorbeelden: Non, je ne regrette rien, Sirtaki, Tumbalalaika, Oh, when the saints, Wolgalied, What a wonderful world, enz.). Wellicht heeft het forum of één van de deelnemers een tip.
Ik wens jullie veel succes met de voorbereiding en graag tot 10 december!
Yvo
|
 |
|
|
Ruud
Advanced Member

1972 berichten |
Geplaatst - 05/12/2011 : 17:20:45
|
Alle tot nu toe gestelde vragen kunnen worden behandeld en voor elk ervan is een passende oplossing voorhanden. Ook op de tempo up - down vraag van Yvo, waarbij je de handen vrijhoudt is een goed toepasbaar antwoord en zal de 10e worden uitgelegd.
Meer vragen zijn nog steeds welkom. Dit mogen ook best uitdagende vragen zijn, waarvoor we meer out of the box moeten denken.
Groet, Ruud |
 |
|
|
superwilbil
New Member

39 berichten |
Geplaatst - 05/12/2011 : 20:47:32
|
ik kan er niet bij zijn want ik krijg geen vrij  , en juist IK zou er zoooooooveeeeeel aan hebben, maar helaas, het mag niet zo zijn. ik hoop dat er nog een andere komt waar ik wel bij aanwezig kan zijn en mijn vraag is dan of de datum wat eerder bekend kan worden gemaakt, dan kan ik het toepassen met mijn werk. ik wens jullie in iedergeval knetter veel muziek plezier en hoop dat jullie een hoop mogen leren van elkaar, geniet ervan!
met vriendelijke groet,
Willem , (de dove)
music is my live |
 |
|
Onderwerp  |
|