Auteur |
Onderwerp |
Hendri1960
Starting Member
9 berichten |
Geplaatst - 04/01/2012 : 17:33:08
|
Hey Eddy, Bedankt, had inmiddels het een en ander ontdekt, ik heb de midi aan het spelen, maar nu nog weer verder zoeken omdat de klanken niet zo super zijn, moet aan te passen zijn denk ik...
H.Hilberink |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 04/01/2012 : 21:39:27
|
Hallo Hendri
Leuk dat je meedoet, en welkom
Ik denk dat je op onderstaande site een hoop kunt leren en uitvinden. Je meeste vragen staan hier zeker op.
http://home.hccnet.nl/f.lijflander/
Grt. Frans T3-XXL-Bose L1 compact |
Bewerkt door F.van Holten op 04/01/2012 21:44:21 |
|
|
Hendri1960
Starting Member
9 berichten |
Geplaatst - 11/01/2012 : 11:54:29
|
Sorry voor de late response Eddy, ik heb inmiddels de workshop dvd's kunnen kopen en leer er vel van, we hebben inmiddels een aantal songs ingespeeld, nu zijn sommige van deze songs getransponeerd, echter ik krijg het niet voor elkaar om een song individueel te transponeren en vervolgens een volgende song afspelen en dat dan hewt gehele keyboard weer terug te moeten transponeren. Het moet toch mogelijk zijn dat je een song inspeeld in D en dan bv naar F transponeerd en dit in het wegsaven mee kunt nemen zonder dat de master van het keyboard getransponeerd moet worden....
H.Hilberink |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 11/01/2012 : 16:44:19
|
Hallo Hendri, ik bezit de Ty3 maar ik denk dat de Ty2 op dit punt wel gelijkaardig is. In "Mixing Console" > tabblad "Tune" kan je kiezen wat je wil transponeren: "Master" ; "Song" of "Keyboard". Ik denk dat je het resultaat waarschijnlijk moet "saven" via "Digital Recording" > "Song Creator" >tabblad "Channel" > [EXECUTE] en dan [SAVE] naar de gewenste locatie. VrGr eddy |
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 11/01/2012 : 17:56:05
|
Hallo hendrik,
Ga eens naar mijn site toe en kies daar voor de Tyros 2. Ga naar Tyros2 tips en kies links in het menu "Songs bewerken". Daar staat precies hoe je een song blijvend kunt transponeren. Succes en groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|
Hendri1960
Starting Member
9 berichten |
Geplaatst - 13/01/2012 : 14:11:49
|
Bedankt voor alle tips mensen, ik kom steeds verder... Ik zou de Tyros eigenlijk willen resetten, zodat ik hem in de fabrieksmode heb staan om zodoende het geluid volledig af te stellen op onze wensen, we hebben de Tyros tweedehands gekocht nl. Is het lastig om de firmware dan ook weer up to date te krijgen?? Vriendelijke groet
H.Hilberink |
|
|
Tyr0s_Fre4k
Senior Member
520 berichten |
Geplaatst - 13/01/2012 : 14:17:19
|
Fabrieksinstellingen kan volgens mij zonder de firmware te downgraden, het zijn namelijk twee verschillende lagen. Alleen de bovenste laag, de instellingen etc, wordt gereset, en de firmware dus niet.
Correct me if I'm wrong
Groet, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 13/01/2012 : 14:33:40
|
Helemaal goed Martijn, 'fabrieks instellingen' staan los van de 'firmware'.
Firmware moet je niet willen downgraden, tenzij er grote problemen zijn met de Tyros (vastlopers etc.) |
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 14/01/2012 : 08:50:34
|
Hoi,
Ik zal toch de vraag even beantwoorden.
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Hendri1960
Bedankt voor alle tips mensen, ik kom steeds verder... Ik zou de Tyros eigenlijk willen resetten
Druk de Hoogste C-toets in aan de rechter kant en zet dan pas de tyros aan. Daarna kun je die toets weer loslaten.
citaat: Is het lastig om de firmware dan ook weer up to date te krijgen??
De huidige firmware is versie 1.31. Als je een oudere versie hebt kun je die zonder moeite upgraden. Kijk hiervoor op mijn site > Tyros 2 > Tyros2 tips > OS upgraden. De beschrijving staat er bij. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|
Hendri1960
Starting Member
9 berichten |
Geplaatst - 15/01/2012 : 23:31:49
|
Bedankt, ik stel de hulp erg op prijs, we komen steeds een stukkie verder, we zijn bezig tussen de verschillende stylen te zoeken naar stylen die bij onze eigen nummers passen. We spelen in een gospelduo en hebben eigen nummers. Een leuke uitdaging om deze in een nieuw Tyros jasje te steken. t.z.t. ook bezig met het ontwerpen van stylen met de bijbehorende intro's en endings...
Greetzzz
H.Hilberink |
|
|
Hendri1960
Starting Member
9 berichten |
Geplaatst - 21/01/2012 : 18:10:25
|
Hallo mensen, we zijn weer een stuk verder met de ontdekkingsreis door de software van ons keyboard... mede dankzij jullie hulp en de dvd 's met workshops hebben we nu audio om weten te zetten tot wave en vandaar uit een nieuwe custum voice kunnen maken en samples onder de pads kunnen zetten... morgen het eerste optreden in onze kerk met de Tyros, we verheugen ons er al erg op!!!
H.Hilberink |
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 22/01/2012 : 16:21:17
|
Hendri, Hoe is het gegaan? |
|
|
Hendri1960
Starting Member
9 berichten |
Geplaatst - 24/01/2012 : 14:20:11
|
Ja goed, we hebben gespeeld, was even zoeken naar de afstelling met de geluidsinstallatie, maar het is goed gegaan... Ik had een audio bestand ingeladen en omgezet als wave, daarna als sample onder een toets gezet en met de midi samen ingespeeld, toen kwam ik er achter dat de volume van deze sample aangepast moest worden in de oorspronkelijke sample en niet in de onder de toets van b.v. de rechterhand.. maar toen ik dat had aangepast weas het ook wel goed gegaan. Leuk dat je vraagt kerel.
H.Hilberink |
|
|
Hendri1960
Starting Member
9 berichten |
Geplaatst - 28/01/2012 : 18:38:18
|
Vanmorgen een leerzame en gezellig ochtend bij T-Rossie gehad, veel van opgestoken en onder de indruk van de geluiden en nieuwe stijlen van de Tyros 4... Je moet altijd iets te wensen houden denk ik dan maar.,.. Roel bedankt voor de tips en de gezellige ochtend. Vanmiddag al weer druk geweest met de tips in praktijk te brengen...
H.Hilberink |
|
|
Onderwerp |
|