Auteur |
Onderwerp |
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 22/01/2012 : 10:29:31
|
Hoi,
In het nummer ""Daar in dat kleine cafe aan de haven"" wil ik overschakelen van main variation 2 naar 4. Als ik dat handmatig doe krijg ik precies de goeie invul-drum. Sla ik echter een en ander op in een registratie dan hoor ik die drummer niet. Die invul-drum vind ik een essentieel.Kan ik binnen een registratie toch die drummer krijgen???
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde,lang leve de vreugde Musik macht freu(n)de(n)
Website:www.tognog-music.nl |
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 22/01/2012 : 10:34:53
|
Dit lijkt me logisch Hans want er is geen sprake van een 'auto-fill in' tussen registraties, die is alleen (zoals je aangeeft) van toepassing bij (handmatig) overschakeling tussen variaties.
Of berijp ik je niet goed? |
|
|
vlbrgt
Senior Member
611 berichten |
Geplaatst - 22/01/2012 : 11:07:38
|
Dag Hans, T-Rossie,
Je kan deze fill-in wel via een registratie krijgen. Ga proberen het uit te leggen :
Bvb registratie 1 is Main B. Op Registratie 2 wil je Main D met een fill-in: selecteer dus Main D (led is aan) druk dan nogmaals op Main D , en je zal zien dat de led flikkert. Zo moet je nu Reg2 saven. Bij overschakeling van Reg1 naar Reg2 zal je dan wel een fill-in krijgen. Ook de timing van omschakeling zal een belang spelen bij het wel of niet hebben van de juiste Fill-in.
Althans op de Tyros 4 werkt het op deze manier. Probeer het maar eens uit op je Tyros3.
Laat maar iets weten als het gelukt is .
Mvg Etienne
|
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 22/01/2012 : 11:25:31
|
Hoi vlbrgt en T-Rossie,
Ik ben een gelukkig mens. De drummer doet zijn werk. Nu wordt ik nog druk, want er zijn nog veel meer regs die ik ga aanpassen met dit nieuwe inzicht.
Bedankt voor de tip.
Met muzikale groet, Hans
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 22/01/2012 : 14:51:22
|
Zo zie je maar weer: Samen komen wij eruit en leren van elkaar! |
|
|
Tyrooster
Average Member
167 berichten |
Geplaatst - 02/02/2012 : 11:14:23
|
Meer van deze slimme oplossingen graag.
Deze tip van Etienne verdient meer aandacht naar mijn mening. Het krachtige instrument; de registratiesequences op de Tyros wordt hiermee nog weer beter. Ik verzamel deze tips in een map,(ik ben nog van het papieren tijdperk) Maar ik vind dat iemand; Etienne denk ik, hem zeker naar het T4 forum zou moeten brengen.
Jaap Tyros4fun |
|
|
theplayer
Moderator
3013 berichten |
Geplaatst - 02/02/2012 : 15:21:22
|
Hoi Jaap,
Als ik me niet vergis staat dit ook op mijn site er bij. Tips > Registrations Misschien staat er nog meer nuttigs bij. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 02/02/2012 : 17:53:46
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door JaapdeHaan
Meer van deze slimme oplossingen graag.
Deze tip van Etienne verdient meer aandacht naar mijn mening. Het krachtige instrument; de registratiesequences op de Tyros wordt hiermee nog weer beter. Ik verzamel deze tips in een map,(ik ben nog van het papieren tijdperk) Maar ik vind dat iemand; Etienne denk ik, hem zeker naar het T4 forum zou moeten brengen.
Jaap Tyros4fun
Hoi Jaap,
Ben je bereid om jouw ""tips op papier"" te delen met anderen. Ik houd ook van papier.
Met muzikale groet, Hans
Bewerkt door Hanswiel op 02/02/2012 17:55:31 |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 02/02/2012 : 19:54:58
|
Hallo
Ik heb bijna de volledige site van Frans voor de T3 uitgeprint, dan weet je bijna eigenlijk al alles. kijk er nog regelmatig in. Misschien een suggestie ??
En de antwoorden die in het forum voorbij komen, en die ik belangrijk vindt, print ik gelijk uit.
Grt. Frans |
Bewerkt door F.van Holten op 02/02/2012 20:25:58 |
|
|
Tyrooster
Average Member
167 berichten |
Geplaatst - 03/02/2012 : 19:50:06
|
Hallo allemaal
Ik heb ook een groot deel van de site van The Player uitgeprint. Was de groene inkt zeker waard. Verder druk ik alles af waarvan ik denk dat het wel eens van waarde kan zijn, en stop het erbij in een map. Als ik dan denk;"hoe was het ook weer?" dan ga ik zoeken. Daarin heb ik geen echt systeem. Het is ook niet te "delen" zoals je dat met bestanden op het net kunt doen.
In dit topic gaat het dus om de fill-in bij het opschakelen van de registratie. Ik heb het getest, het werkt zoals Etienne aangeeft. Als je een knipperende Mainvariatie opneemt in de registratie, dan komt hij met een fill-in. Zo kun je ook een Multipad starten, als je maar weet hoe.
Deze Fill-in truc heb ik bij Frans niet gevonden, maar misschien zie ik het over het hoofd. Voor de routiniers is het waarschijnlijk te voor de hand liggend.
Maar nogmaals: wie plaatst dit onderwerp op het Tyros4 forum Vlbrgt: Etienne? Al die T4 spelers die denken dat het T3 forum niet meer interessant is missen deze truc.
Jaap Tyros4fun |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 03/02/2012 : 20:40:49
|
Jaap
Ik denk haast dat al deze forum items wel door iedereen gelezen worden, dus men komt het vanzelf tegen, en doet er zijn voordeel mee.
Grt. Frans
|
Bewerkt door F.van Holten op 03/02/2012 20:54:37 |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 03/02/2012 : 21:46:47
|
Kun je Engels heb je misschien aan deze site ook wat. Kost wel veel inkt om alles uit te printen.
Groeten Wim |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 03/02/2012 : 21:53:27
|
Prachtige site En als je Engels niet zo goed is, een tekst kopièren, plakken in Word 2010, en laten vertalen. Werkt perfect.
Grt. Frans
|
Bewerkt door F.van Holten op 03/02/2012 21:55:01 |
|
|
|
Onderwerp |
|