Auteur |
Onderwerp |
bertus
Senior Member
916 berichten |
Geplaatst - 29/01/2012 : 17:08:59
|
Hallo, weet natuurlijk niet wie er wel eens naar You-tube kijkt maar op de volgende site: http://www.youtube.com/watch?v=9Su3VEgaIuA kan je de style voor T 2 en de T 3 van de Duitse organiste Heidrun Dolde krijgen om dit nummer te leren. Zij heeft het daar zelf ter beschikking gesteld. Ben er zelf al even mee aan de gang gegaan maar begrijp de instellingen nog niet helemaal maar ben er wel als ik even tijd hebt flink mee bezig. Misschien zijn er geintresseerde onder ons die dit ook willen? Dan zouden we daarover van elkaar meer kunnen leren! Het is een fantastisch nummer om te spelen lijkt mij en met enige oefening gaat dit mij ook lukken denk ik. Wie gaat er eens kijken en wil zijn mening eens geven?
Groet, Bert
Misschien ontgoocheld als een nummertje maar niet slaagt, maar beter dàt, dan helemaal niet geprobeerd te hebben...
Yamaha Tyros 3 Yamaha HS 50 M Yamaha HS 10 W |
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 30/01/2012 : 08:38:16
|
Hoi Bertus,
Mooi man. Alweer een superstyle om mee te werken en te studeren.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde,lang leve de vreugde Musik macht freu(n)de(n)
Website:www.tognog-music.nl |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 30/01/2012 : 10:31:16
|
Hallo Bertus en Hans,
Dat was voor mij een heel herkenbaar filmpje. Ik ben daar een dikke maand mee bezig geweest. Om precies haar handelingen te volgen. En zoals zij het speelt heb ik het ook geprobeerd te doen. Vooral die akkoorden onbass, die ze speelt, was een hele puzzel en geprobeer om de juiste akkoorden te vinden. Dat is me aardig gelukt, al zeg ik het zelf. Maar Heidrun doet het echt een stuk beter dan mij. Desalniettemin ben ik er zelf tevreden over. Dat was een hele toestand, ik heb alles op papier geschreven, maar om dat allemaal op notenschrift te schrijven was niet eenvoudig. Maar gelukkig heb ik met een notatieprogramma, die ik een maand op proef had, een wat mij betreft alleszins speelbaar muziekstuk kunnen reproduceren. (als je niet te veel kijkt naar het lange gitaarsolo ;-) ). En ook de telling van bepaalde noten klopt niet helemaal. Het was mijn allereerste notatieprogramma werk. Dus, ik leerde het programma terwijl ik met Music bezig was. Hoe dan ook, als mensen belangstelling hebben voor deze drie pagina's muziek, mail me dan maar. Dan stuur ik het naar je toe. En dan hoor ik wel, of het daarmee beter lukt. Ik denk het trouwens wel. ;-) In deze Music-style zitten in de diverse intro's, endings, de verschillende herkenbare muziekgedeelten opgenomen, die in de lange uitvoering van Music zitten. Dit onderscheidt deze style van andere song-styles. Heidrun heeft gewoon hele stukken muziek onder de "knoppen" geplaatst. Ik heb hem al een keer helemaal klaar gehad. Maar, ik ben tussendoor aan het husselen geweest met de informatie van een aantal geheugenbanken op de schijf, vandaar dat de Tyros de styles even niet kan vinden. Ik moet de 8 registrations dus weer opnieuw voorzien van het juiste gedeele van de style. De geluiden heb ik nog wel onder de registration, dus registration opnieuw hoeft gelukkig niet. Wel het opnieuw toewijzen van de juiste style-gedeeltes. Het beste is als je haar registratie voor registratie volgt. Ik heb zelf alle 8 registrationknoppen volledig gebruikt voor het uitregistreren van dit prachtige stuk. Ik heb hem zelfs al een tijdje uit m'n hoofd kunnen spelen. Als ik dat elke week maar volhou, dan blijft ie wel hangen. Maar omdat ik me op dit moment met heel veel andere zaken bezig houd, dan actief van bladmuziek spelen, is dat stuk al weer bij me weggezakt. En de discipline om het stuk steeds weer te herhalen, zakte bij me weg. En zelfs zo'n mooi stuk gaat vervelen op een gegeven moment. Maar het is zeker de moeite waard om dit muziekstuk te gaan spelen. Bij mij komt ie er over een poosje ook wel weer in.
Ik hoor het wel wie belangstelling heeft voor mijn bewerking van Music was my first love.
Groet, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos
Muziek maken en geluiden creëren is prachtig om te doen... Het is als het ware "schilderen" op de stilte.
|
|
|
bertus
Senior Member
916 berichten |
Geplaatst - 30/01/2012 : 13:09:19
|
Ik hou me aanbevolen! Je weet nooit waar het goed voor is lijkt mij, met dank natuurlijk!! Ook ben ik geintresseert in je registratie!!
Groet, Bert
Misschien ontgoocheld als een nummertje maar niet slaagt, maar beter dàt, dan helemaal niet geprobeerd te hebben...
Yamaha Tyros 3 Yamaha HS 50 M Yamaha HS 10 W |
Bewerkt door bertus op 30/01/2012 13:11:05 |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 30/01/2012 : 13:23:20
|
Hallo Bert,
Dan moet je me even mailen, zodat ik het direct naar je persoonlijke mail kan sturen. De registratie van de verschillende onderdelen, kun je heel mooi volgen bij Heidrun. Ze laat dan steeds bij elke nieuwe fase de gebruikte registratie zien. Die heb ik weliswaar niet helemaal gevolgd. Maar het geeft een mooi startpunt als je dat overneemt.
Voor de rest moet je qua registraties zelf je beste samples van de Tyros 3 gebruiken, zoals ik op mijn beurt, de beste samples heb gebruikt bij de Tyros 4. Je hebt het zelfs nog iets makkelijker, want Heidrun gebruikt volgens mij de Tyros 3, tijdens de opname. Dus je kunt de registraties één op één overnemen.
Ik zie je mail wel tegemoet.
Groet, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos
Muziek maken en geluiden creëren is prachtig om te doen... Het is als het ware "schilderen" op de stilte.
|
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 30/01/2012 : 16:20:08
|
Bert,
Je hebt mail...
Groet, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos
|
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 30/01/2012 : 17:39:04
|
Hoi New In Town,
Ik heb ook interesse in je papierwerk. De style heb ik gedownload, maar ik zie geen registratie 1 t/m 8. Klopt dat???
Ik heb je een mailadres gestuurd.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde,lang leve de vreugde Musik macht freu(n)de(n)
Website:www.tognog-music.nl |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 30/01/2012 : 17:56:21
|
Hallo Hans,
Dat klopt ook wel. Ik vertelde in één van de bovenstaande berichten, dat de registration wat betreft de style in de war is, omdat de eigenlijke Music-style waar we het over hebben, bij mij in een andere folder is terechtgekomen. En dat daarom de Tyros 4, de style even niet kan vinden. Maar dat komt wel weer goed, over een poosje als ik er weer mee bezig ga. En wat betreft de registratie, die komt toch al niet overeen, omdat ik een Tyros 4 heb. Je moet gewoon goed het filmpje bekijken van Heidrun, Hans. Zij laat elke registratiefase vergezeld gaan met een close-up van de gebruikte registraties. De registraties die al in de score staan, verwijzen dus naar mijn Tyros 4-registraties. Maar misschien kun je het als kapstok gebruiken...
Ik hoor het wel, wat je er van vindt. Niet te kritisch zijn hoor, ik ben ook maar een amateur... ;-)
Trouwens Etienne, je hebt ook mail.
Groet, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos
|
|
|
fransonline
Senior Member
695 berichten |
Geplaatst - 30/01/2012 : 18:06:57
|
Met persoonlijke e-mails ondermijn je eigenlijk de functie van een forum en sluit je andere leden uit. Pas hier een beetje mee op, ook al zijn de bedoelingen goed.
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 30/01/2012 : 18:26:43
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door fransonline
Met persoonlijke e-mails ondermijn je eigenlijk de functie van een forum en sluit je andere leden uit. Pas hier een beetje mee op, ook al zijn de bedoelingen goed.
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl
Zet het op het forum, dan heeft iedereen er misschien wat aan, je weet het nooit.
Grt. Frans
|
Bewerkt door F.van Holten op 30/01/2012 18:30:43 |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 30/01/2012 : 18:32:02
|
Je moet niet zeuren Frans.
Ik heb gewoon gezegd dat mensen die belangstelling hebben, me mogen mailen... DUS IK SLUIT NIEMAND UIT!!!
Het is toeval dat ik deze bladmuziek zelf al klaar gemaakt had, gebaseerd op dit filmpje van Heidrun. Ik vind het leuk om daarmee andere mensen vooruit te helpen, daar is dit forum toch voor bedoeld? Dus mijn bedoelingen zijn wèl goed.
Pas dus een beetje op met dit soort opmerkingen naar mijn adres. Het brengt bij mij namelijk een beetje de vraag naar voren: Zijn jouw bedoelingen wèl goed?
;-(
Groet, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos
|
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 30/01/2012 : 18:34:05
|
Trouwens, ik bedoelde dus Fransonline. Niet Frans van Holten.
Andere Frans, ik heb geen zin dit op het forum te plaatsen.
Je mag me mailen...
Groet, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos
|
|
|
vlbrgt
Senior Member
611 berichten |
Geplaatst - 30/01/2012 : 18:52:18
|
Hallo Piet,
Langs deze weg nogmaals bedankt voor je mail.
Mvg Etienne
|
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 30/01/2012 : 18:53:37
|
Piet
Je hebt mijn adres al , dus bij deze.
Grt. Frans
|
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 30/01/2012 : 18:54:24
|
Heren,
Houden we het wel gezellig hier
Soryt |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 30/01/2012 : 18:59:16
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Soryt
Heren,
Houden we het wel gezellig hier
Soryt
Hoi Met en beetje spanning blijven we weer bij de les, maar het is allemaal goed bedoeld.
Grt. Frans
|
Bewerkt door F.van Holten op 30/01/2012 18:59:54 |
|
|
Onderwerp |
|