Auteur |
Onderwerp |
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 02/04/2012 : 18:00:46
|
Wat te verwachten als opvolger van de Tyros serie. Geef hier je Ideeen & wensen , Zien we later wel wat het gaat worden.
Soryt |
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 02/04/2012 : 18:09:06
|
Tyros 4+ of 5 Of een rooie T4, waarvan er weer 2500 worden geleverd, en maar weer 1400 in europa worden verkocht.
Grt. Frans |
Bewerkt door F.van Holten op 02/04/2012 18:21:06 |
|
|
Wersiano
Starting Member
18 berichten |
Geplaatst - 02/04/2012 : 18:25:06
|
Wat mij betreft zou Yamaha in de volgende serie meer aandacht schenken betreffende drumkits, en dan doel ik meer op het live gevoel zoals bekend bij de Ketron audya. Ook de strijkers groep zou zijn aandacht mogen hebben. Heb zelf meerdere merken gehad en dan hoor je de verschillen natuurlijk. Maar zo heeft een ieder zijn wens natuurlijk. Maar ik moet toegeven... Yamaha timmert behoorlijk aan de weg en tot op heden zijn ze erin geslaagd een mooi product op de markt te brengen en ze zijn zeer gebruiksvriendelijk.
Wat dat betreft zie ik de toekomst roos kleurig tegemoet betreffende Yamaha.
Mvg,
Jelle |
|
|
Rene
Senior Member
717 berichten |
Geplaatst - 02/04/2012 : 18:40:23
|
Een 76 toetsen model, zou ook ideaal zijn.
Rene.
Ik heb 'm......de Tyros 4 Samson resolv 65A monitorset, db Technologies DVX12, Sub18 |
|
|
Wouter1972
Average Member
293 berichten |
Geplaatst - 02/04/2012 : 18:49:00
|
Ik vind dat er al heel erg veel styles en instrumenten in de laatste tyros zijn verwerkt. Ook heb je dan nog de premiumpacks met hun instrumenten en styles. Ik zou niet weten welk instrument er nog ontbreekt. Ik zou daarom hopen dat de bestaande instrumenten beter worden gemaakt, d.w.z. bijv. op een superarticulation(2)-achtige manier. De movie and show categorie mag trouwens wel worden uitgebreid en dan vooral met etherial movie achtige styles! De hardware mag ook wel een update: Ssd schijf, Usb3 verdubbeling van het klankgeheugen. Oh en laat uitbreiding van die scat voices maar achterwege........ |
Bewerkt door Wouter1972 op 02/04/2012 18:53:19 |
|
|
Wersiano
Starting Member
18 berichten |
Geplaatst - 02/04/2012 : 18:55:26
|
Maar de Styles kunnen best een boost gebruiken, zet maar eens een Ketron Audya naast een Tyros 4 en dan zul je verbaasd zijn wat voor een verschil dat is.citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Wouter1972
Ik vind dat er al heel erg veel styles en instrumenten in de laatste tyros zijn verwerkt. Ook heb je dan nog de premiumpacks met hun instrumenten en styles. Ik zou niet weten welk instrument er nog ontbreekt. Ik zou daarom hopen dat de bestaande instrumenten beter worden gemaakt, d.w.z. bijv. op een superarticulation(2)-achtige manier. De movie and show categorie mag trouwens wel worden uitgebreid en dan vooral met etherial movie achtige styles! De hardware mag ook wel een update: Ssd schijf, Usb3 verdubbeling van het klankgeheugen.
|
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 02/04/2012 : 19:29:48
|
Zelf zou ik een nog betere "Hammond & Leslie simulator willen. met zelf in te stellen Overdrive en rotor spped en distance.
Soryt |
|
|
MrBoembas
Average Member
336 berichten |
Geplaatst - 02/04/2012 : 19:54:40
|
Of een Tyros met allemaal Synthesizer effecten erin, Of met ingebouwde East West Symphonic Choirs (die ook echte teksten kunnen zingen) |
|
|
Wouter1972
Average Member
293 berichten |
Geplaatst - 02/04/2012 : 19:59:08
|
En een speciale oostendorp editie die de befaamde koffie bereidt terwijl je aan het spelen bent......de geurende koffie terwijl je keyboard op de maat pruttelt van een vers bakkie leut. |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 02/04/2012 : 20:04:19
|
Ik wil er één die 200 km per uur kan.
Piet |
|
|
muzikant
Average Member
235 berichten |
Geplaatst - 02/04/2012 : 21:49:48
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Soryt
Zelf zou ik een nog betere "Hammond & Leslie simulator willen. met zelf in te stellen Overdrive en rotor spped en distance.
Soryt
Je kunt in feite al veel parameters van de versterker- en leslie-simulatie aanpassen naar smaak. |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 02/04/2012 : 22:52:09
|
Zeker, muzikant.
De dsp's geven heel veel mogelijkheden wat dat betreft. Ik heb daar al een aantal leuke nuttige posts over geschreven, hier op dit forum. Even de zoekfunctie gebruiken.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 03/04/2012 : 00:43:54
|
Maar als jullie ooit een Hammond hebben gehad, dan weet je waarover ik praat. De instellingen op de Tyros zijn t.o.v. een Hammond zeer summier. Klinkt zeker niet slecht, maar echt "scheuren"zoals een Hammond/Nord lukt echt niet. Maar laat dat niemand weerhouden om het tegendeel te bewijzen
Soryt |
|
|
MattOnTheNet
New Member
45 berichten |
Geplaatst - 04/04/2012 : 08:59:38
|
Wat mij opvalt bij de automatische begeleidingen -en ik bedoel hier eigelijk alle merken- is dat de begeleiding statisch is. Dat wil zeggen, als je bijvoorbeeld een C accoord over verschillende maten laat spleen, is er een moment dat er een herhaling optreed. Dit is logisch omdat de begeleiding nu eenmaal een sequentie van voorgeprogrammeerde "gebeurtenissen" is. Nou bestaat er iets als een random generator in software. Is het niet mogelijk om zo'n random generator in te zetten zodat de begeleidingsinstrument doorlopend op een ander tijdstip plaatsvinden? Dit natuurlijk in- en uitschakelbaar. Hiermee krijg je toch een meer levendige begeleiding, waarbij de (oneerbiedig) riedeltjes niet gebonden zijn aan vaste posities in de begeleiding. Misschien klets ik wel uit mijn nek....
Matt
PS. Natuurlijk genereert de Tyros 4 met zijn vier verschillende begeleidingen al een stuk begeleiding met verschillende "inhoud", maar wat ik bedoel is dat *in* een bepaalde stijl (A t/m D) een subtiel verschil wordt gemaakt om een instrument wel of niet te laten klinken.
Vooruitziende blik:
Er is niets moeilijks aan. Het enige wat men hoeft te doen is de juiste toetsen aanslaan op het juiste moment en het instrument speelt vanzelf.
Johann Sebastian Bach |
Bewerkt door MattOnTheNet op 04/04/2012 09:04:33 |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 04/04/2012 : 10:22:30
|
Laat ik dan ook nog een serieuze duit in het zakje doen:
Misschien zou het dan ook wel mooi zijn, dat er i.p.v. vier variations, zes variations zijn, die de style nog mooier op laat bouwen. En qua tracks zou het voor een style ook mooier zijn, als er 10 opnametracks i.p.v. nu 8 tracks, beschikbaar zijn. Dat maakt volgens mij een style alleen maar spannender, en interessanter, als er meer opname-tracks beschikbaar zijn.
En dan gekoppeld aan zo'n random generator zou misschien nog een optie zijn. Maar ik moet zeggen, mijn vroegere Technics serie had meen ik, ook een optie dat je harder aan kon slaan op de toetsen, een soort dynamic accomp, of zoiets, en dan kon je door een hardere aanslag een variatie in de style oproepen. Maar dat gebruikte ik maar weinig. Ik vond dat geen succes.
En random staat voor toeval. Wanneer iets subtiels toevallig gebeurt, kun je er ook niet op inspelen muzikaal, lijkt mij. Dus, een statisch gebeuren is voorspelbaar, en dat is toch ook niet verkeerd in dit geval. Zodat je weet wat er komt. Als een style z'n eigen onvoorspelbare weg gaat volgen, krijg je veel meer onzekerheden in het spel.
En dan ook nog dit idee: Er zijn nu maximaal 5 dsp's beschikbaar voor één sample. Er mogen wat mij betreft ook wel wat meer dsp's bijkomen, zodat je meer effecten aan een bepaalde sample kunt "hangen". Ik kom best wel eens dsp's tekort. Wie weet ook nog een optie.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
Bewerkt door New in town op 04/04/2012 12:22:13 |
|
|
MrBoembas
Average Member
336 berichten |
Geplaatst - 04/04/2012 : 14:48:34
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door New in town
Laat ik dan ook nog een serieuze duit in het zakje doen:
Misschien zou het dan ook wel mooi zijn, dat er i.p.v. vier variations, zes variations zijn, die de style nog mooier op laat bouwen. En qua tracks zou het voor een style ook mooier zijn, als er 10 opnametracks i.p.v. nu 8 tracks, beschikbaar zijn. Dat maakt volgens mij een style alleen maar spannender, en interessanter, als er meer opname-tracks beschikbaar zijn.
En dan gekoppeld aan zo'n random generator zou misschien nog een optie zijn. Maar ik moet zeggen, mijn vroegere Technics serie had meen ik, ook een optie dat je harder aan kon slaan op de toetsen, een soort dynamic accomp, of zoiets, en dan kon je door een hardere aanslag een variatie in de style oproepen. Maar dat gebruikte ik maar weinig. Ik vond dat geen succes.
En random staat voor toeval. Wanneer iets subtiels toevallig gebeurt, kun je er ook niet op inspelen muzikaal, lijkt mij. Dus, een statisch gebeuren is voorspelbaar, en dat is toch ook niet verkeerd in dit geval. Zodat je weet wat er komt. Als een style z'n eigen onvoorspelbare weg gaat volgen, krijg je veel meer onzekerheden in het spel.
En dan ook nog dit idee: Er zijn nu maximaal 5 dsp's beschikbaar voor één sample. Er mogen wat mij betreft ook wel wat meer dsp's bijkomen, zodat je meer effecten aan een bepaalde sample kunt "hangen". Ik kom best wel eens dsp's tekort. Wie weet ook nog een optie.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos
6 variaties zal wel nooit komen aangezien alle keyboards van alle merken 4 of 2 variaties hebben, En met midikanalen heb je altijd standaard 16 kanalen, dan zal je 2 multipad kanalen moeten inleveren, maar je kan ook kopieren van spoor 1 naar spoor 5 bijvoorbeeld dan heb je ook 16 kanalen tot je beschikking. Meer dan 16 kanalen in een keyboard is onmogelijk volgens mij.
Grtz,
Daniel. |
|
|
Onderwerp |
|